بازیگر نقش جاریه خواهر مختار در سریال مختارنامه کیست؟


بازیگر نقش جاریه خواهر مختار در سریال مختارنامه کیست؟

نقش جاریه خواهر مختار در سریال مختارنامه را  زنده یاد ماه چهره خلیلی بازی می‌کند. او متولد ۲۵ دی ۱۳۵۵ در تهران بود و در تاریخ ۱۷ مرداد ۱۳۹۹ در سن ۴۳ سالگی بر اثر سرطان لوزالمعده درگذشت.

فرارو- سریال مختار نخستین بار سال ۱۳۸۹ از شبکه یک سیما پخش شد، اما از آن سال به بعد بار‌ها از شبکه‌های مختلف بازپخش آن روی آنتن رفت. حالا هم با نزدیک شدن به ایام محرم، شبکه آی فیلم بار دیگر این مجموعه تلویزیونی تاریخی را روی آنتن برده است.

به گزارش فرارو، این سریال چهل قسمتی، که از یکشنبه جایگزین فصل سوم سریال ستایش شده است، هر شب ساعت ۲۲ از آی فیلم پخش می‌شود و تا اوایل ماه صفر ادامه خواهد داشت.

داستان این مجموعه تلویزیونی نیز در مورد داستان قیام مختار ثقفی مکنی پس از حادثه عاشورا است که به خونخواهی حسین بن علی برمی‌خیزد. کارگردانی این اثر را هم داوود مسیر باقری برعهده داشته است.

نقش خواهر مختار در سریال مختارنامه را چه کسی ایفا می‌کند؟

نقش خواهر مختار در سریال مختارنامه را زنده یاد ماه چهره خلیلی بازی می‌کند. او متولد ۲۵ دی ۱۳۵۵ در تهران بود و در تاریخ ۱۷ مرداد ۱۳۹۹ در سن ۴۳ سالگی بر اثر سرطان لوزالمعده درگذشت.

ماه چهره خلیلی از سال ۱۳۸۱ فعالیت هنری خود را آغاز کرد و در رشته کارشناسی ارشد معماری از دانشگاه آکسفورد فارغ التحصیل شد.

وی نخستین بار در سریال مختارنامه مقابل دوربین قرار گرفت و پس از آن در فیلم‌هایی همچون پرونده هاوانا، عشق و خیانت، قرارمون پارک شهر، سوت دل، رنج و سرمستی و موش به ایفای نقش پرداخت.

بازیگران و نقش‌های آن ها در سریال مختار

در سریال مختار، فریبرز عرب نیا در نقش مختار، مهدی فخیم زاده در نقش عمر بن سعد، فرهاد اصلانی در نقش عبیدالله بن زیاد، رضا رویگری در نقش کیان ابوعمره سردار سپاه ایرانی، فریبا کوثری در نقش عمره بنت نعمان بن بشیر، همسر دوم مختار ثقفی، انوشیروان ارجمند در نقش رفاعه بن شداد، حسن میرباقری در نقش ابراهیم بن مالک اشتر، رضا کیانیان در نقش عبدالله بن زبیر خلیفه زبیری، داوود رشیدی در نقش نعمان بن بشیر (امیر کوفه و پدرزن مختار ثقفی)، نسرین مقانلو در نقش ناریه بنت سمره بن جندب، ام ثابت، همسر اول مختار ثقفی، عنایت شفیعی بازیگر نقش عبدالله بن کامل شاکری (بن کامل) یار مختارو محمدرضا شریفی نیا بازیگر نقش محمد بن حنفیه برادر حسین بن علی را بازی می‌کند.

علاوه بر آن ها، بیش از ۷۰ بازیگر مطرح دیگری در این مجموعه به ایفای نقش پرداخته اند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | ماجرای پخش شدن عکس‌های نعیمه نظام دوست در ویلای کردان؛ غافلگیر شدن خانم بازیگر...