سینما زبان روزگار در آشکار ساختن عمق فرهنگ ملت‌هاست


سینما زبان روزگار در آشکار ساختن عمق فرهنگ ملت‌هاست

سفیر جمهوری اسلامی در عراق گفت: هنر، تئاتر و سینما زبان روزگار در آشکار ساختن عمق فرهنگ ملت‌ها و ساز و کار تربیت نسل‌ها است.

محمدکاظم آل صادق سفیر جمهوری اسلامی در عراق با حضور در هفته سینمای ایران در بغداد گفت: اهمیت هنر، سینما، تئاتر و انواع کار‌های خلاقانه در زندگی مردم به طور کلی و در زندگی اجتماعی ما به طور خاص، از تمدن ناشی می‌شود. هنر، تئاتر و سینما زبان روزگار در آشکار ساختن عمق فرهنگ ملت‌ها و مهم‌ترین ساز و کار تربیت نسل‌ها و کشاندن آن‌ها به سوی ثبات است. بنابراین، متوجه می‌شویم غرب به چه دلیل میلیارد‌ها دلار به این موضوع اختصاص می‌دهد، شهر می‌سازد، تئاتر و سینما می‌سازد چرا که این هنر عاملی تأثیرگذار در هدایت اقوام، هویت، فرهنگ، اعتقاد و رهایی به آنهاست.

به گفته آل صادق، جمهوری اسلامی ایران تلاش‌های سخاوتمندانه‌ای برای احیای میراث مشترک بین اقوام اسلامی و بشری انجام داده است. در این میان سینمای ایران مظهر حفظ اخلاق، میراث اسلامی، ارزش‌ها و فرهنگ مسلمانان است. فیلم مریم مقدس و سپس سریال یوسف پیامبر (علیه السلام) و فیلم حضرت محمد (صلی الله علیه و آله و سلم) و ده‌ها فیلم و سریال دیگر نیز سرمایه‌های فرهنگی جهان اسلام محسوب می‌شوند.

سینما زبان روزگار در آشکار ساختن عمق فرهنگ ملت‌هاست

یادداشت تفاهم‌نامه همکاری‌های سینمایی بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عراق با حضور حسن‌ناظم وزیر فرهنگ و‌گردشگری عراق و محمدکاظم آل صادق سفیر جمهوری اسلامی ایران به امضای روسای سینمایی دو کشور رسید.

در این تفاهم‌نامه، هماهنگی و افزایش همکاری‌های دوکشور برای توسعه و پیشرفت در حوزه سینما، تبادل اطلاعات، پژوهش‌ها و انتشار آثار مشترک، همکاری در تولید آثار سینمایی (با توجه ویژه به ساخت آثار کودک ونوجوان)، آثار مستند وکوتاه، ارتقای سطح دانش فنی و تخصصی از طریق انجمن سینمای جوانان ایران، تسهیل در برگزاری هفته‌های فیلم، حضور سینماگران دو کشور در جشنواره‌ها و سایر رویداد‌های فرهنگی، تسهیل در تبادل و مشارکت نیرو‌های متخصص در پروژه‌های سینمایی دو کشور از محور‌های اصلی مورد توافق دو کشور بوده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلمات پانتومیم | 350 سوژه سخت ،راحت ،خنده دار +150ضرب المثل