کاشت مو؛ انواع روش‌ها و هزینه آن


کاشت مو؛ انواع روش‌ها و هزینه آن

کاشت مو یکی از اصلی‌ترین روش‌ها برای درمان طاسی سر به حساب می‌آید. این روش درمانی می‌تواند عوارضی را به همراه داشته باشد که در این مطلب به آن‌ها اشاره کرده‌ایم.

بسیاری از زنان و مردان بنا به دلایل مختلفی از جمله ژنتیک و یا افزایش سن، مو‌های سر خود را از دست می‌دهند. کاشت مو در این شرایط یکی از بهتریم روش‌ها برای بازگرداندن مو‌های از دست رفته به حساب می‌آید. این عمل به منظور قرار دادن مو در قسمت‌هایی از سر، که مو‌های آن‌ها ریخته است، استفاده می‌شود. مو‌هایی که روی قسمت‌های کم‌پشت و یا خالی سر کاشته می‌شوند، از قسمت‌های پرپشت سر و یا بخش‌هایی از موی بدن گرفته می‌شوند.

به طور کلی و طبق تحقیقات حدود ۶۰ درصد از مردان و ۵۰ درصد از زنان، گونه‌ای از ریزش مو را تجربه می‌کنند. به همین خاطر نیز روش‌های درمانی مختلفی برای درمان این مشکل به وجود آمده اند، که هر یک به نوبه‌ی خود دارای مزایا و معایبی می‌باشند. کاشت مو یکی از اصلی‌ترین روش‌ها به حساب می‌آید. این روش درمانی می‌تواند عوارضی را به همراه داشته باشد. در ادامه این مطلب با نی‌نی‌بان همراه باشید تا اطلاعات بیشتری در ارتباط با کاشت مو، انواع روش‌های آن، بهترین کاندید‌ها برای انجام آن، عوارض ناشی از آن و همچنین قیمت آن با شما در میان بگذاریم.

مرکز زیبایی دکتر علیرضا منوچهری

کاشت مو؛ انواع روش‌ها و هزینه آن

drmanouchehri_kasht

کاشت مو؛ انواع روش‌ها و هزینه آن

dr-manouchehri.com

کاشت مو؛ انواع روش‌ها و هزینه آن


88715607

09201838700

09121838700

کاشت مو؛ انواع روش‌ها و هزینه آن

آدرس: یوسف آباد، خیابان سید جمال الدین اسدآبادی بین خیابان ۲۶و ۲۸،پلاک ۲۲۲،زنگ ۱، طبقه۱

کاشت مو؛ انواع روش‌ها و هزینه آن

چه عواملی ممکن است موجب طاسی سر شوند؟

بسیاری از افراد بنا به دلایل مخلفی مو‌های خود را از دست می‌دهند و پس از مدتی بخشی از سر و یا تمام سر آن‌ها دچار طاسی سر می‌شود. این طاسی سر می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد. یکی از اصلی‌ترین دلایل، ژنتیک افراد است. کسانی که پدر یا مادرآن‌ها دچار طاسی سر بوده‌اند، احتمال طاسی بیشتری دارند. عوامل دیگری نیز می‌توانند روی ریزش مو‌ها و طاسی سر تاثیرگذار باشند. برخی از اصلی‌ترین عوامل به شرح زیر هستند:

رژیم غذایی ناسالم و نادرست استرس بیش از حد بیماری‌های خاص اختلالات هورمونی دارو‌هایی که دارای عوارض منفی هستند

کاشت مو؛ انواع روش‌ها و هزینه آن

کاشت مو چیست؟

اگر بنا به هر یک از دلایل گفته شده، مئ‌های خود را از دست دادید و سرتان دچار طاسی شد، بهترین روش برای شما می‌تواند روش کاشت مو باشد. کاشت مو یک روش درمانی برای بازگرداندن مو‌های از دست رفته است و توسط یک جراح پلاستیک و یا درماتولوژی انجام می‌شود. در این روش ابتدا مو‌هایی از قسمت‌های پر پشت سر برداشته می‌شود و این مو‌ها در قسمت‌های طاسی سر، با استفاده از تکنیک‌های بخصوصی قرار می‌گیرند. در صورتی که سر افراد دارای مو‌های کافی برای برداشتن نباشد، جراح ناچار به برداشتن مو از بدن فرد خواهد بود.

اولین کاشت مو در سال ۱۹۳۹ در ژاپن صورت پذیرفت. در دهه‌های بعدی، روش‌های مختلف و جدیدتری وارد عرصه کاشت مو شدند، که مزایای بیشتری نسبت به روش قدیمی داشتند. اگر با طاسی سر یا کم پشت شدن مو‌ها روبه‌رو هستید و قصد انجام کاشت مو را دارید، دقت داشته باشید که ابتدا باید به درستی مورد معاینه قرار گیرید تا جراح متخصص بهترین روش کاشت مو را به شما پیشنهاد دهد. البته در صورتی که با محدودیت خاصی از جمله هزینه یا محدودیت زمان روبه‌رو هستید، می‌توانید آن را با جراح خود در میان بگذارید تا روش دیگری متناسب با محدودیت‌های شما پیشنهاد دهد.

بهترین روش کاشت مو کدام است؟

زمانی که اقدام به کاشت مو می‌کنید، باید مورد معاینه و آزمایش قرار بگیرید. پزشک متخصص شما بهترین روش برای شما را تشخیص داده و با شما در میان خواهد گذاشت. بهترین روش کاشت مو نسبت به شرایط هر فرد تعیین می‌گردد و نمی‌توانیم روشی را مطلقا به عنوان بهترین روش کاشت مو انتخاب نماییم.

عوامل متعددی بر تعیین بهترین روش کاشت مو، تاثیرگذارند. برخی از اصلی‌ترین روش‌ها به شرح زیر هستند:

میزان طاسی سر وضعیت بانک موی فرد میزان انعطاف‌پذیری سر داشتن یا نداشتن بیماری خاص میزان تراکمی که قصد دارید به آن دست یابید میزان زمانی که برای کاشت مو دارید

پیش از اینکه روش مورد نظر را تایید کنید، در رابطه با تمامی روش‌های کاشت مو تحقیق کنید و اطلاعات کافی در رابطه با مزایا و معایب آن‌ها کسب نمایید و سپس قدم قطعی برای درمان را بردارید. هر یک از روش‌ها به نوبه‌ی خود دارای مزایای و معایبی هستند و می‌توانند برای افراد خاصی بهترین روش باشند. پس تنها آگاهی خودتان نیز کفایت نمی‌کند و لازم است که در زمینه انتخاب بهترین روش از یک متخصص پوست، مو و زیبایی کمک بگیرید.

به طور کلی می‌توان گفت که بهترین روش برای هر فرد روشی است که بهترین نتایج را برای او به همراه داشته باشد و در عین حال کمترین فشار را به او وارد کند. افزایش روش‌های کاشت مو سبب گشته که انتخاب بهترین روش، دشوارتر گردد. به همین خاطر لازم است که به هنگام انتخاب دقت کافی را به خرج دهید.

انواع روش‌های کاشت مو

همانطور که پیشتر نیز اشاره کردیم، افزایش محبوبیت کاشت مو در میان مردم سبب گردید که روش‌های مختلفی از آن پا به عرصه بگذارند. به طور کلی ۶ روش اصلی برای درمان طاسی سر وجود دارد. این ۶ روش به صورت خلاصه به شرح زیر می‌باشند:

۱. کاشت مو به روش FUT

در این روش ابتدا قسمت باریکی از بافت سر برداشته می‌شود و سپس این بافت به واحد‌های مو تبدیل شده و در برش‌هایی در قسمت طاسی سر قرار می‌گیرد. اصلی‌ترین مزایای این روش ایجاد ظاهر طبیعی مو و همچنین امکان برداشت مو از قسمت‌های دیگر بدن نظیر کتف یا سینه می‌باشند.

اصلی‌ترین مزایا: هزینه کمتر نسبت به سایر روش‌ها، انجام کل مراحل در یک روز، عدم نیاز به تراشیدن مو

اصلی‌ترین معایب: به جای ماندن جای زخم، محدودیت برای انجام برخی فعالیت‌ها به دلیل وجود زخم

۲. کاشت مو به روش FIT

این روش کاشت به صورت کاملا غیرتهاجمی و بدون درد صورت می‌پذیرد. زیرا در روش FIT مو‌ها بدون ایجاد برش در پشت سر و یا نقاط دیگر، برداشته می‌شوند. در این روش دستگاهی به نام هولدر مو‌ها را برداشته و در قسمت طاسی سر قرار می‌دهد. اصلی‌ترین مزایای این روش درد و خونریزی بسیار کم و همچنین عدم نیاز به بیهوشی بیمار می‌باشد. البته این روش هزینه بیشتری نیز دارد و همین موضوع یکی از معایب آن به حساب می‌آید.

اصلی‌ترین مزایا: کم تهاجمی بودن، عدم وجود محدودیت بعد از انجام آن

اصلی‌ترین معایب: مراحل ایجاد سوراخ زمان‌بر است، درصد فولیکول‌های سالم کمتر از FUT

مرکز زیبایی دکتر علیرضا منوچهری

کاشت مو؛ انواع روش‌ها و هزینه آن

drmanouchehri_kasht

کاشت مو؛ انواع روش‌ها و هزینه آن

dr-manouchehri.com

۳. کاشت مو به روش PRP

در این روش، که با نام کاشت مو با سلول‌های بنیادی نیز شناخته می‌شود، ابتدا سلول‌های زایا از پیازمو جدا می‌شوند و پس از بدست آمدن مقدار زیادی سلول، این سلول‌های زایا به پوست سر تزریق می‌شوند. این کار سبب می‌گردد که فولیکول‌های جدید ساخته شده و یا مو‌های نازک و پرز مانند قبلی ضخیم‌تر شوند. اصلی‌ترین مزیت این روش این است که در این روش احتمال انتقال بیماری بسیار کم می‌شود.

اصلی‌ترین مزایا: کاهش احتمال انتقال بیماری

اصلی ترین معایب: بازیابی ۹۰ درصد موها پس از یک سال، کسانی که به بیماری‌های سرطان و یا انعقاد خون مبتلا هستند نمی‌توانند این روش را انجام دهند.

۴. روش کاشت مو SUT

این روش یکی از روش‌های نسبتا جدید کاشت مو به حساب می‌آید. در این روش، پیاز مو توسط پانچ برداشته شده و فریز می‌شود سپس این پیاز مو به نواحی کم پشت و یا طاس سر منتقل می‌شود. در روش SUT، کاشت با سرعت بالایی انجام می‌شود و درد و خونریزی خاصی را به همراه ندارد.

اصلی‌ترین مزایا: سرعت بالا، امکان کاشت در یک جلسه

اصلی‌ترین معایب: قیمت بالا، خطر صدمه دیدن گرافت‌ها در صورت عدم تبحر جراح

۵. کاشت مو به روش BHT

در این روش کاشت، مو‌ها از بدن افراد گرفته شده و به سر منتقل می‌شوند. البته از آن جایی که جنس موی بدن با موی سر متفاوت است، معمولا این روش کمتر مورد استفاده قرار می‌گیرد. این روش مناسب افرادی است که بانک موی ضعیف‌تری دارند.

اصلی‌ترین مزایا: استفاده از موهای بدن

اصلی ترین معایب: نمی‌توان به عنوان روش اصلی کاشت مو از آن استفاده کرد.

کاشت مو؛ انواع روش‌ها و هزینه آن

۶. کاشت مو به روش MFIT

این روش تقریبا مشابه روش FIT است و اصلی‌ترین تفاوت آن در عملیات برداشت مو است. در این روش برداشت و کاشت مو با دستگاه‌هایی بسیار دقیق‌تر انجام می‌پذیرد. نتیجه حاصل از این روش بسیار طبیعی و مشابه موی حقیقی فرد می‌باشد. به همین خاطر نیز امروزه طرفداران بسیار زیادی دارد.

اصلی‌ترین مزایا: استفاده از ابزار دقیق‌تر نسبت به FIT، کاشت مو بدون تراشیدن مو

اصلی‌ترین معایب: هزینه بالاتر نسبت به سایر روش‌ها، نیاز به بانک موی قوی

مرکز زیبایی دکتر علیرضا منوچهری

کاشت مو؛ انواع روش‌ها و هزینه آن

drmanouchehri_kasht

کاشت مو؛ انواع روش‌ها و هزینه آن

dr-manouchehri.com

کاشت مو؛ انواع روش‌ها و هزینه آن


88715607

09201838700

09121838700

بهترین کاندید‌ها برای انجام کاشت مو چه کسانی هستند؟

کاشت مو می‌تواند موجب بهبود ظاهر افراد و همچنین افزایش اعتماد به‌نفس آنان شود. بهترین کاندید‌ها برای انجام این روش درمانی عبارتند از:

آقایانی که دچار طاسی سر می‌شوند بانوانی که مو‌های بسیار کم پشت و نازک دارند هر فردی که به دلیل سوختگی و یا هرنوع آسیب دیگری، مو‌های خود را از دست داده‌اند

این روش همچنین برای برخی افراد ممکن است مناسب نباشد. پیش از اقدام برای کاشت مو، با یک متخصص مشورت کنید تا در صورتی که این روش مناسب شما نبود، این موضوع را با شما مطرح نماید. برخی از افرادی که کاشت مو برای آن‌ها گزینه ماسبی نمی‌باشد، عبارتند از:

زنانی که ریزش موی بسیار زیاد و طاسی گسترده‌ای دارند افرادی که بانک موی ضعیفی داشته باشند و یا موی زیادی برای جایگزینی طاسی نداشته باشند کسانی که سر آن‌ها به دلیل زخم‌های مختلف دارای گوشت اضافی باشد کسانی که ریزش موی آن‌ها به دلیل استفاده از دارو‌های خاصی است

برای اینکه اطمینان یابید کاشت مو می‌تواند برایتان گزینه مناسبی باشد یا خیر، می‌توانید از متخصصان ما در کلینیک نی‌نی‌بان کمک بگیرید.

عوارض ناشی از کاشت مو

هر یک از روش‌های کاشت می‌توانند به نوبهظ‌ی خود دارای عوارضی باشند. اصلی‌ترین عارضه‌ای که به هنگام کاشت مو با آن مواجه می‌شوید، ایجاد زخم است. برخی دیگر از عوارض ناشی از این جراحی به شرح زیر می‌باشند:

عفونت پوسته پوسته شدن قسمت جراحی درد ناشی از کنده شدن مو خارش و سوزش محل کنده شدن پوست خونریزی از دست دادن حس در اطراف محل جراحی ظاهر متفاوت مو‌های کاشته شده با مو‌های دیگر

هزینه کاشت مو

بدیهی است که هر یک از روش‌های کاشت قیمت‌های مختلفی دارند. البته در کل می‌توان گفت که قیمت کاشت مو می‌تواند به عوامل مختلفی بستگی دارد. برخی از عوامل تاثیر گذار بر قیمت کاشت به شرح زیر هستند:

گستردگی جراحی کاشت مو میزان تخصص و تجربه جراح روشی که مورد استفاده قرار می‌گیرد

کاشت مو؛ انواع روش‌ها و هزینه آن

مرکز زیبایی دکتر علیرضا منوچهری

کاشت مو؛ انواع روش‌ها و هزینه آن

drmanouchehri_kasht

کاشت مو؛ انواع روش‌ها و هزینه آن

dr-manouchehri.com

کاشت مو؛ انواع روش‌ها و هزینه آن


88715607

09201838700

09121838700

کاشت مو؛ انواع روش‌ها و هزینه آن

آدرس: یوسف آباد، خیابان سید جمال الدین اسدآبادی بین خیابان ۲۶و ۲۸،پلاک ۲۲۲،زنگ ۱، طبقه۱

از آن جایی که کاشت مو یک جراحی زیبایی به حساب می‌آید، در نتیجه بیمه شامل آن نمی‌شود. پس در نتیجه تمام هزینه‌های این عمل زیبایی بر عهده بیمار خواهد بود. در ضمن بخاطر داشته باشید که دارو‌هایی که پس از کاشت مو ملزم به استفاده از آن‌ها هستید نیز هزینه‌هایی را برای شما به همراه خواهد داشت.

اگر قصد انجام کاشت مو را دارید، می‌توانید با مراجعه به مرکز زیبایی دکتر علیرضا منوچهری در زمینه کاشت مو آشنا شوید و از ایشان مشاوره بگیرید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت مادر و نوزاد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس