تب داغ در معادن استرالیا


تب داغ در معادن استرالیا

کارگران معدن استرالیایی نسبت به کمبود نیروی کار و هزینه های بیشتر هشدار می‌دهند.

تب داغ در معادن استرالیا

به گزارش ایران اکونومیست، شرکت‌های معدنی استرالیا اعلام کردند که کمبود نیروی کار ماهر به تولید ضربه زده است و نسبت به کاهش تولید در سال‌های مالی ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳ هشدار دادند، در حالی که با افزایش هزینه‌ها نیز مقابله می‌کنند.

محدودیت‌های مرزی سختگیرانه در ایالت غنی از مواد معدنی استرالیای غربی در ماه مارس امسال برداشته شد اما افزایش موارد ابتلا به بیماری کووید- ۱۹ در این کشور به دلیل انواع سویه اُمیکرون، منجر به افزایش غیبت از کار شده است و شرکت‌ها را مجبور به تلاش برای یافتن کارگران معدن و رانندگان قطار کرده است.

بر اساس گزارش رویترز، بی‌اچ‌پی بیلیتون، شرکت استخراج معادن بریتانیایی استرالیایی هشدار داد که بازار کار فشرده، موانع زنجیره تامین و فشارهای تورمی تا سال مالی ۲۰۲۳ ادامه خواهد داشت.

ریو تینتو شرکت استخراج معادن و فلزات بریتانیایی استرالیایی هشدار داد که کمبود نیروی کار مرتبط با بیماری همه‌گیر در غرب استرالیا و افزایش تورم به درآمدهای اساسی آن در نیمه دوم آسیب می‌زند.

شرکت زغال سنگ WHITEHAVEN اعلام کرد که کمبود عمومی نیروی کار یک چالش کلیدی برای فعالیت‌های خود باقی می‌ماند، حتی اگر تولید سه‌ماهه چهارم جهش داشته باشد و درآمد اصلی را برای سال آینده پیش‌بینی کند.

شرکت زغال‌سنگ YANCOAL استرالیا پیش‌بینی تولید سال ۲۰۲۲ خود را کاهش داد که نشان‌دهنده آسیب ناشی از سیل در نیو ساوت ولز و کمبود نیروی کار ناشی از همه‌گیری است.

شرکت الکم، معدنچی لیتیوم انتظار دارد تولید سنگ معدن در سال مالی ۲۰۲۳ به دلیل تنگنای نیروی کار ماهر در استرالیای غربی کاهش یابد، اگرچه انتظار می‌رود قیمت این فلز در سه ماهه جاری بالاتر باشد.

شرکت معدن استرالیایی ساوت۳۲ گفت که شرایط نامساعد جوی و اختلالات کار ناشی از بیماری همه‌گیر بر کل تولید زغال سنگ سه ماهه آن تأثیر گذاشته است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ماجرای ترک یک برنامه تلویزیونی توسط زهرا شجاعی