پیش‌بینی تداوم آلودگی هوای تهران تا بامداد فردا


پیش‌بینی تداوم آلودگی هوای تهران تا بامداد فردا

معاون اداره کل هواشناسی استان تهران با اشاره به اینکه گرد و خاک جاری در تهران منشا داخلی دارد و سرچشمه آن اطراف البرز است، افزود: با توجه به هشدارهای صادر شده تا بامداد فردا (۴ مرداد) آلودگی هوا خواهیم داشت.

در روزگاران گذشته وقتی بحث آلودگی هوا به میان می‌آمد در ذهنمان فصل پاییز و زمستان و موقع وارونگی دما تداعی می‌شد اما چند وقتی است که آلودگی هوا دیگر مختص به فصل‌های سرما نیست و در بهار و تابستان هم به‌صورت کم‌سابقه‌ای دامن‌گیر شهر شده است، به‌طوری که از اول بهار تا به امروز ۵۱ روز ناسالم برای گروه حساس،۶ روز ناسالم و یک روز بسیار ناسالم و ۲ روز خطرناک در تهران ثبت شده است.

ساعت ۲ بامداد امروز(۳ مردادماه) نیز شاخص کیفیت هوای تهران به ۳۵۷ رسید ودر وضعیت خطرناک قرار گرفت. ساعت بامداد یکشنبه(۲ مردادماه) تیز تهرانی‌ها هوای بسیار ناسالم با شاخص ۲۰۳ تنفس کردند.

مازیار غلامی درباره آلودگی هوای تهران طی روزهای اخیر اظهار کرد: طبق هشدار صادر شده مبنی بر وزش باد شدید، گاهی خیلی شدید و خیزش گردوخاک از عصر روز یکشنبه ( ۲ مردادماه) تا دوشنبه (۳ مردادماه) دراستان تهران، برای غروب امروز هم در برخی ساعت‌ها وزش باد شدید و گاهی خیلی شدید و خیزش گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.

وی درباره شدت آلودگی هوای امروز گفت: شدت آلودگی هوای امروز همچون روز گذشته پیش‌بینی می‌شود. هرچند که به‌طور دقیق همان شاخص و همان میزان نیست اما تقریبا مشابه روز گذشته خواهد بود و غلظت آلودگی هوا ناشی از خیزش گرد و خاک تا فردا صبح (۴ مردادماه) در سطح تهران باقی خواهد ماند.

معاون اداره کل هواشناسی استان تهران در پایان تصریح کرد: این آلودگی هوا منشا داخلی دارد و از اطراف تهران و البرز نشات می‌گیرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حوادث

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلید سعادت