اصلاح 98 سنگ قبر با عکس بی‌حجاب در بهشت زهر ا/ در شأن آرامستان مؤمنان نیست که تصویر خانم های مؤمن را به شکل کشف حجاب روی قبر حکاکی کنند


اصلاح 98 سنگ قبر با عکس بی‌حجاب در بهشت زهر ا/ در شأن آرامستان مؤمنان نیست که تصویر خانم های مؤمن را به شکل کشف حجاب روی  قبر حکاکی کنند

رکنا: مدیر عامل سازمان بهشت زهرا گفت که در شأن آرامستان مؤمنان نیست که تصویر خانم های مؤمن را به شکل کشف حجاب روی قبر حکاکی کنند.

به گزارش رکنا به نقل از فارس، سعید غضنفری مدیرعامل سازمان بهشت زهرا در نخستین نشست خبری خود بر اصلاح این روند تاکید کرده بود و با اشاره به اینکه برای جلوگیری از نصب سنگ قبر هایی که دارای تصویر نامتعارف و مکشوفه است همه پروتکل ها در هنگام دفن متوفی به فرد ارائه می‌شود و از وی امضاء گرفته می‌شود، گفت: با این وجود برخی خانواده ها ممکن است، نسبت به نصب چنین سنگ قبرهایی اقدام کنند.

وی از ایجاد اکیپ ۴ نفره انتظامات سنگ قبر برای جلوگیری از نصب سنگ‌های با تصاویر مکشوفه و غیرمتعارف خبر داده بود.

مدیرعامل سازمان بهشت زهرا گفت: درباره تصاویر مکشوفه موضع ما از روز اول حضورمان مشخص بود و این موضوع را به صراحت هم اعلام کردیم اگر چه از سوی رسانه های معاند و مخالف مورد اهانت قرار گرفتیم و این شبکه ها موضوع را به استهزاء گرفتند.

گلایه های بسیاری از تزئین غیر اسلامی قبور به سازمان بهشت حضرت زهرا(س) می‌رسد

مدیرعامل سازمان بهشت حضرت زهرا (س) افزود: همچنین فارغ از اینکه خود ما به طور جدی به این موضوع ورود کرده‌ایم، گلایه های بسیاری هم شهروندان و خانواده های متوفی دارند و از اینکه قبور مومنین در این آرامستان به شکل غیر اسلامی تزئین می‌شود مکدر هستند.

حک شدن تصاویر بی‌حجاب بانوان در شأن آرامستان مؤمنان نیست

وی تاکید کرد: ما همچنان بر روی عقاید خود هستیم. واقعاً در شأن آرامستان مؤمنان نیست که تصویر خانم‌های مؤمن را به شکل کشف حجاب و بی‌حجاب روی سنگ‌های قبر حکاکی کنند. این تصاویری هم که نصب کرده‌اند همه شان متعلق به دوره‌های پیشین بوده و ما در این دوره به جد مانع از این اتفاق بوده‌ایم.

برخورد با مجموعه های سنگ فروش متخلف

وی تاکید کرد: ما در این دوره اعلام کردیم در صورتی که سنگ فروش یا نصاب نسبت به نصب چنین تصاویری اقدام کند، با آن مجموعه به طور کامل قطع ارتباط کرده و دیگر اجاره فعالیت به آن‌ها نخواهیم داد.

غضنفری با بیان این مطلب که به هر حال نمی‌توان در این زمینه برخورد قهری کرد گفت: تلاش ما این است تا با دعوت خانواده متوفیان و تعامل با آن‌ها این تغییرات را ایجاد کنیم.

وی گفت:در ماه‌های اخیر 98 سنگ با تصاویر مکشوفه با هماهنگی خانواده متوفیان جمع آوری و اصلاح شد. ما خانواده‌ها را دعوت کرده و با رضایت آن‌ها نسبت به اصلاح تصاویر اقدام می‌کنیم.

خانه اخبار اجتماعی کدخبر: 807370 ۱۴۰۱/۰۵/۰۳ ۱۴:۴۸:۳۰

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه جمعه 10 فروردین 1403 با معنی و تفسیر دقیق