کدام داروهای جدید مشمول بیمه می شوند؟


کدام داروهای جدید مشمول بیمه می شوند؟

به گزارش اقتصاد آنلاین؛ ۲۲ تیرماه، وزیر بهداشت از اجرای طرح دارویار به عنوان طرح ارتقا و کارایی بیشتر بیمه‌ها از ۲۳ تیرماه خبر داد و اعلام کرد که این طرح از بیمه همگانی شروع شده و مجلس شورای اسلامی اعتبار خوبی بالغ بر ۶هزار میلیارد تومان برای...

به گزارش اقتصاد آنلاین؛ ۲۲ تیرماه، وزیر بهداشت از اجرای طرح دارویار به عنوان طرح ارتقا و کارایی بیشتر بیمه‌ها از ۲۳ تیرماه خبر داد و اعلام کرد که این طرح از بیمه همگانی شروع شده و مجلس شورای اسلامی اعتبار خوبی بالغ بر ۶هزار میلیارد تومان برای بیمه همگانی در نظر گرفته و بر اساس آن حدود ۶ میلیون نفر به جمعیت تحت پوشش بیمه همگانی اضافه شدند. همچنین مجلس شورای اسلامی ۵هزار میلیارد تومان نیز بابت حمایت از دارو و درمان بیماری‌های خاص در نظر گرفته است و بر اساس بودجه سال ۱۴۰۱، ارزی که به ماده موثر در تولید داروهای داخل اختصاص داده می‌شد، به طور مستقیم به بیمه‌ها پرداخت می‌شود.

به گفته وزیر بهداشت، در قالب این طرح تعداد داروهای تحت پوشش بیمه، افزایش یافته است؛ به‌ نحوی ‌که ۱۰۰ قلم داروی پر مصرف که قبلاً بیمه نبودند، تحت پوشش بیمه قرار داده شد و به این ترتیب داروهایی مانند داروهای سرماخوردگی، دیفن هیدرامین و ... که قبلا بیمه نبودند، جزء بیمه قرار گرفتند. همچنین ۳۶۶ قلم داروی ضروری پرمصرف برای بیماران مزمن مانند بیماران دیابتی، قلبی و عروقی و... تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرند و در ادامه این طرح تلاش می‌کنیم پوشش بیمه‌ای بیشتر داروها را ایجاد کرده و مردم تغییری در پرداخت هزینه‌های دارویی نداشته باشند.

از سوی دیگر، در ساعات پایانی ۲۲ تیرماه بود که با توجه به نشست سازمان غذا و دارو در همان روز، شرکت‌های دارویی می‌توانند از ۲۳ تیرماه، ۲۰ تا ۳۰درصد به قیمت محصولات خود اضافه کنند. اما همانطور که مسئولان دولتی گفته اند قرار بر این است که با توسعه پوشش بیمه ای پرداختی از جیب مردم تغییر نکند و با توجه به اظهارات وزیر بهداشت در صفحه شخصی خود در توییتر، پوشش بیمه‌ای در طرح دارویار حتی برای افراد فاقد بیمه هم به مدت سه ماه رایگان است و افرادی که تحت پوشش بیمه نیستند و آزمون وسع نداده‌اند، در این سه ماه فرصت دارند تا با مراجعه به بیمه سلامت نسبت به بیمه خود اقدام کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس زن فوق جذاب احمد مهران ‌فر + بیوگرافی و صفر تا صد خصوصی ترین ها