واردات از چین بدون گمرک


واردات از چین بدون گمرک

واردات از چین یکی از روش‌های مقرون به‌صرفه برای دارندگان مشاغل ایرانی است. قیمت کم محصولات چینی باعث شده تا توجه ویژه‌ای به محصولات تولیدی این کشور شود.

واردات از چین بدون گمرک

به گزارش ایران اکونومیست به نقل از وانیکس، علاوه بر ایران بسیاری دیگر از کشورها، کالاهای مورد نیاز خود را از چین وارد می‌کنند. در واقع مزایای واردات از چین باعث شده تا حاشیه سود را افزایش دهد. البته جدا از مزایا باید در مورد مراحل و هزینه‌هایی که برای واردات کالا از چین لازم است اطلاعات کافی وجود داشته باشد.

مزایایی که با واردات از چین نصیب بازرگانان می‌شود

تجارت اگر با اطلاعات کافی انجام شود می‌تواند یک راه عالی برای کسب سود باشد. البته تجارت و واردات علاوه بر مزایای اقتصادی، مزایای فرهنگی بسیاری نیز دارد. چین به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین تولیدکننده‌های دنیا، توانسته بخش عظیمی از کالاهای مورد نیاز دنیا را تأمین کند.

ایران با کشور چین رابطه تجاری خوبی دارد و همین موضوع باعث شده تا تاجران ایرانی، تمایل بیشتری برای واردات از این کشور نشان دهند. همچنین با شرکت بازرگانی با بیش از 10 سال تجربه طی‌کردن مسیر واردات تسهیل شده است.

برای واردات کالا از چین کلیک کنید.

قیمت بسیاری از کالاهای چینی نسبت به دیگر کشورها کمتر است. چین از نیروهای متخصص و ماهری بهره‌مند است که در ازای بهره‌وری بالایی که دارند، دستمزد کمی را دریافت می‌کنند. همین موضوع باعث شده تا علاوه بر افزایش تولیدات، هزینه آن نیز کاهش قابل توجهی داشته باشد. دسترسی آسان به مواد اولیه، برخورداری از سیستم حمل‌ونقل سریع، فناوری و رقابت بالا بین تولیدکنندگان از دلایل دیگر قیمت کم محصولات چینی است.

تنوع بالا

تنوع بالای محصولات چینی باعث شده تا نگرانی واردکنندگان برای یکنواختی آن‌ها کاهش یابد. چین کالاهای خود را به بسیاری از کشورها صادر می‌کند و در واقع مشتریان زیادی در سراسر دنیا دارد. این یکی از دلایلی است که باعث شده تولیدکنندگان چینی تمرکز خود را بر رضایت مشتریان خود قرار داده و کالاهایی مطابق با نیاز آن‌ها تولید کنند؛ بنابراین امکان واردات کالاهای چینی که کیفیت بالایی دارند، وجود دارد.

کالای با کیفیت

وقتی اسم محصولات چینی می‌آید بسیاری از افراد آن‌ها را به‌عنوان یک کالای بی‌کیفیت می‌دانند. در واقع اگر بخواهیم چنین فکری درمورد همه محصولات چینی داشته باشیم نسبت به محصولات چینی کم‌لطفی کرده‌ایم. زیرا کالاهایی که در کشور چین تولید می‌شوند دارای چندین درجه کیفیت هستند.

برخی از واردکنندگان برای اینکه بتوانند هزینه کمتری صرف کرده و فروش بالایی داشته باشند، اقدام به واردات کالاهای درجه چندم می‌کنند. این در حالی است که بسیاری از کارخانه‌های تولیدی در چین، با بهره‌گیری از فناوری‌های پیشرفته، کالاهای با کیفیتی را تولید می‌کنند.

مراحل واردات کالا از چین

واردات از چین مستلزم طی‌کردن مراحل مربوط به آن است. ذکر این نکته بسیار حائز اهمیت است که آشنایی با قوانین و مراحل واردکردن کالاها از چین می‌تواند سود تجارت را افزایش و ریسک‌های مربوط به آن را کاهش دهد. واردات کالاها از طریق شرکت‌های بازرگانی وانیکس می‌تواند تأثیر بسزایی در افزایش سود تجارت داشته باشد. همچنین با توجه به تجربه و آشنایی که این شرکت با قوانین تجارت دارد، ریسک واردات را به‌شدت کاهش می‌دهد. مراحل واردات کالا از چین به‌صورت زیر است.

واردات از چین بدون گمرک

انتخاب کالا

یکی از بخش‌های مهم تجارت با چین، انتخاب کالا است. در واقع انتخاب کالاهایی که تقاضای زیادی برای آن در کشور وجود داشته باشد می‌تواند سود واردات از کشور چین را افزایش دهد. برای انتخاب کالای مناسب بهتر است تحقیقات لازم را انجام داده و از تجربیات دیگران استفاده کنید.

یافتن تأمین‌کننده

تأمین‌کنندگان زیادی در کشور چین وجود دارد که دسترسی به آنها کار سختی نیست. موضوع مهم این است که باید تأمین‌کننده‌ای را بیابید که علاوه بر عرضه کالاهای با کیفیت، نسبت به تعهدات خود نیز پایبند باشد. با توجه به طی‌کردن پروسه طولانی واردات، بسیار مهم است که تأمین‌کنندگان در زمان مقرر شده کالاها را طبق لیست ارسال کنند.

خرید کالا

پس از انتخاب محصول باید اقدامات لازم برای خرید کالا صورت گیرد. در قراردادهای تجاری باید جزئیات نحوه پرداخت و حمل کالاها نیز بیان شود. چندین روش پرداخت هزینه برای کالاهای وارداتی وجود دارد که طبق شرایط می‌توانید اقدام به پرداخت کنید. انجام این مراحل با کمک شرکت وانیکس می‌تواند در کمترین زمان ممکن صورت گیرد.

حمل و ترخیص کالا

راه‌های زیادی برای حمل کالاها از چین به ایران وجود دارد. پس از ارسال کالاها به ایران وارد گمرک شده و باید مراحل لازم برای ترخیص آنها را طی کرد. تعرفه‌های گمرکی بر اساس میزان ارزش کالاها دریافت می‌شود. البته با واردات کالا از چین شرکت وانیکس امکان عبور کالا از مرز بدون گمرکی نیز وجود دارد.

مزیت عبور کالا از مرز بدون گمرکی

همان‌طور که بیان شد برای واردات کالا از طریق گمرک باید هزینه‌هایی برای ترخیص آنها از گمرک پرداخت شود. علاوه بر پرداخت هزینه، در صورتی‌که مدارک ترخیص در زمان مقرر ارائه نشود یا مشکلاتی در مدارک وجود داشته باشد، ممکن است کالاها از گمرک آزاد نشده و واردکننده با ضرر و زیان مواجه شود. این در حالی است که عبور کالا از مرز بدون گمرکی وجود دارد که علاوه بر عدم نیاز به پرداخت تعرفه‌های گمرکی، می‌توان بدون محدودیت کالا وارد کشور کرد.

برای عبور کالا از مرز بدون گمرکی با وانیکس کلیک کنید.

واردات از چین بدون گمرک

انتهای رپرتاژآگهی

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم وقاحت تمام بهاره رهنما / شوهرندارم این آقا دوست پسرم است!