دیپلماسی فرهنگی موثر مرهون رصد هوشمندانه است


دیپلماسی فرهنگی موثر مرهون رصد هوشمندانه است

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در سومین روز از اجلاس رایزنان فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور تأکید کرد: دیپلماسی فرهنگی نیازمند آینده پژوهی و رصد هوشمندانه است.

دیپلماسی فرهنگی موثر مرهون رصد هوشمندانه است

به گزارش ایران اکونومیست به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، حجت‌الاسلام والمسلمین ایمانی‌پور، رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در سخنرانی خود در سومین روز از اجلاس رایزنان فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور، رایزنان فرهنگی کشورمان را سربازان خط مقدم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران برشمرد.

وی با اشاره به ایفای نقش رایزنان فرهنگی در مسیر پیشبرد اهداف فرهنگی ایران در خارج از کشور اظهار داشت: ما بر آنیم تا تصویر روشنی از انتظارات مقام معظم رهبری در قالب راهبردها ترسیم کنیم که در این بین، رایزنان فرهنگی مسئولیت و رسالت خودشان را به شایستگی انجام می‌دهند.

حجت‌الاسلام والمسلمین ایمانی‌پور با اشاره به جایگاه قرارگاه فرهنگی مشترک گفت: این قرارگاه وضعیت فرهنگی کشور را رصد کرده و فرصت‌ها و تهدیدها را شناسایی می‌کند که طبق آن به نقطه‌ای که تعریف کردند، دست یابند.

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با بیان شعار اجلاس دهم رایزنان فرهنگی ایران در خارج از کشور گفت: دیپلماسی فرهنگی نیازمند آینده پژوهی و رصد هوشمندانه است. ما نیازمند قواعد و قوانینی هستیم تا مسئله مدیریت امور فرهنگی ـ بین‌المللی را از مدیریت سازمانی به مدیریت قرارگاهی تبدیل کنیم.

وی در عین حال، افزود: امید است در دوره جدید مدیریت سازمان و دولت مردمی، با کمک و حمایت‌های ریاست محترم مجلس شورای اسلامی، تحول ساختاری در حوزه فرهنگ داشته باشیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین ایمانی‌پور تأکید کرد: مطالبه رهبر معظم انقلاب اسلامی ، رئیس جمهور، مجلس شورای اسلامی و وزیر ارشاد نسبت به سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، ایجاد تحول کرده است. به ویژه اینکه به تحولات منطقه و سرتاسر جهان نگاه ویژه نایل شده است.

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی تصریح کرد: ما معتقدیم نزدیک کردن گفتمان تمدن‌ساز انقلاب اسلامی به آرمان‌ها و اهداف، مبنای ایجاد تمدّن نوین اسلامی است.

وی ادامه داد: برای این منظور، انسجام بخشی، شبکه سازی و توانمندسازی در داخل و خارج از کشور تعبیه شده است و در این بین، ظرفیت‌های متعددی داریم که در مسیر تحقق آن گام برداریم.

توجه به موضوع دیپلماسی عمومی، ایجاد ساز و کار مناسب برای ارتباط بین سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و مجلس شورای اسلامی، تقویت جایگاه قرارگاهی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، تخصیص بودجه ارزی و ایجاد صندوق حمایت از توسعه روابط فرهنگی ایران با کشورهای مختلف از دیگر محورهای سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین ایمانی‌پور در این مراسم بود.

در بخشی دیگر، رایزنان فرهنگی ایران در فرانسه، تونس، دهلی نو و جمهوری آذربایجان به بیان نقطه نظرات و دیدگاه‌های خود پیرامون گسترش تولید و صادرات فرهنگی، ایجاد قانون گذاری جدی و تخصیص بودجه در سطح بین‌المللی، لزوم شناساندن صحیح ایران اسلامی به جهانیان، سرمایه‌گذاری ویژه در حوزه فرهنگ و ... پرداختند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پروفایل شب قدر | 110 عکس نوشته زیبا برای شب های قدر