آیفون 14 پرو و 14 پرومکس احتمالاً با رم سریع‌تر از مدل‌های قبلی عرضه می‌شوند


آیفون 14 پرو و 14 پرومکس احتمالاً با رم سریع‌تر از مدل‌های قبلی عرضه می‌شوند

اپل احتمالاً آیفون ۱۴ پرو و آیفون ۱۴ پرو مکس را به رم جدیدتر و سریع‌تر LPDDR5 مجهز خواهد شد.

طبق گزارش‌های اخیر، اپل خود را برای معرفی سری آیفون ۱۴ در اواخر سال جاری آماده می‌کند. ازآن‌‌جاکه آماده‌سازی این گوشی‌ها در حال انجام است، تأمین‌کنندگان این شرکت قصد دارند با عرضه‌ی ماژول‌های رم سریع‌تر، سود بیشتری به‌دست آورند.

تأمین‌کنندگان حافظه‌ی موردنیاز گوشی‌های اپل ازجمله سامسونگ و Micron و SK Hynix هستند. گزارش‌های جدید نشان می‌دهد مدل‌های پرو نسل بعدی آیفون امسال با رم ۶ گیگابایتی از نوع LPDDR5 عرضه خواهند شد که درمقایسه‌با رم ۶ گیگابایتی LPDDR4X نسل کنونی این گوشی‌ها، آیفون ۱۳ پرو و آیفون ۱۳ پرومکس، ارتقا مهمی محسوب می‌شود.

طبق گفته‌ی منابع نزدیک به صنعت موبایل، سه فروشنده‌ی برتر حافظه‌ در جهان، یعنی سامسونگ و Micron و SK Hynix آماده هستند تا میزان تولید رم‌های موردنیاز آیفون‌های بعدی اپل را افزایش دهند و از استانداردهای جدیدتر و سریع‌تر در ساخت آن‌ها بهره ببرند.

آیفون 14 پرو و 14 پرومکس احتمالاً با رم سریع‌تر از مدل‌های قبلی عرضه می‌شوند

رم LPDDR4X آیفون ۱۳ پرو

متأسفانه با اینکه انتظار می‌رود آیفون ۱۴ پرو و ۱۴ پرومکس به رم‌های سریع‌تر مجهز شوند، میزان حافظه‌ی این دو گوشی درمقایسه‌با قبل همچنان بدون تغییر باقی خواهد ماند. به‌گزارش WccfTech، آیفون ۱۴ و ۱۴ مکس همچنان از رم LPDDR4X بهره خواهند برد. با‌توجه‌به اینکه اپل به‌مرورزمان ویژگی‌های بیشتری به iOS اضافه می‌کند، رم بیشتر می‌تواند هنگام انجام کارهای سنگین و بازکردن چند اپلیکیشن به‌طورهم‌زمان، تجربه‌ی نرم‌افزاری بهتری به کاربر ارائه دهد.

شایعات قبلی حاکی از آن بود که آیفون ۱۴ پرو و آیفون ۱۴ پرومکس به ۸ گیگابایت رم مجهز خواهند شد؛ اما به‌نظر می‌رسد اگر اپل این تصمیم را اتخاذ کند، به‌دلیل هزینه‌های زیاد قطعات مجبور خواهد شد قیمت نهایی این دو محصول را افزایش دهد. با افزایش قیمت مدل‌های پرو سری آیفون ۱۴، احتمال دارد این شرکت با ضرر مواجه شود؛ زیرا درحال‌حاضر، مشکلاتی مثل تورم جهانی گریبان‌گیر بسیاری از مردم شده است و فروش محصولاتی با برچسب‌های قیمتی سرسام‌آور در چنین شرایطی، ایده‌ی خوبی به‌نظر نمی‌رسد.

علاوه‌براین، آیفون ۱۴ پرو و آیفون ۱۴ پرو مکس به‌طورانحصاری با نسل بعدی تراشه‌های سفارشی اپل موسوم به A16 Bionic عرضه خواهند شد. این در حالی است که انتظار می‌رود نسخه‌های ارزان‌تر این سری از گوشی‌های هوشمند اپل، یعنی آیفون ۱۴ و آیفون ۱۴ مکس، با تراشه‌ی A15 Bionic فروخته شوند. ناگفته نماند این احتمال وجود دارد که آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرومکس سرانجام با رم ۸ گیگابایتی معرفی شوند؛‌ بنابراین، مشتاقانه منتظر هستیم تا این پرچم‌داران جدید رسماً رونمایی شوند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا