وزارت کار: امید به زندگی از 55 سال به 76.2 سال تغییر یافته است


وزارت کار: امید به زندگی از 55 سال به 76.2 سال تغییر یافته است

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: بحث یارانه‌های بازنشستگان مهم است، بخشی از آن برعهده ماست و برخی هم مربوط به ستاد هدفمندی یارانه‌ها است، بانک اطلاعاتی در دولت گذشته به روز نشده و ترکیب بندی خانوار‌ها اصلاح نشده بود.

محمد هادی زاهدی وفا، سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در هفدهمین سالروز گرامیداشت روز خانواده و تکریم بازنشستگان که به همت صندوق بازنشستگی کشوری در پژوهشگاه صنعت نفت برگزار شد، اظهار کرد: خانواده شاید اصلی‌ترین و بنیادی‌ترین نهاد یک اجتماع است و در گذشته این خانواده دارای روابط صمیمی، محکم و مستدام بوده و می‌توانسته محل آرامش برای بزرگوار خانواده باشد.

وی افزود: باید تلاش کرد در گام دوم انقلاب اسلامی خانواده براساس الگوی منطبق بر فرهنگ خودمان شکل بگیرد و این خانواده در احساس رضایتمندی و کرامت نقش مهمی ایفا کند.

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد: باید سعی کنیم سلول بنیادین زندگی اجتماعی را به روال خود بازگردانیم و خانواده محور صمیمانه و عزت اعضای آن و پیشکسوتان در خانواده باشد. بازنشستگی در زندگی انسان معنی ندارد ما تا زمانی که زنده هستیم باید کار کنیم و تلاش کنیم. حالا ممکن است نوع کار تغییر یابد.

زاهدی وفا با اشاره به افزایش امید به زندگی در میان مردم، ادامه داد: به برکت انقلاب اسلامی امید به زندگی از ۵۵ سال به ۷۶.۲ سال تغییر یافته است. این افزایش ۲۱ ساله امید به زندگی دستاورد بزرگی است.

وی خاطرنشان کرد: این افزایش سن امیدتکالیفی را برای مجریان سیاستمداران و قانونگذاران ایجاب می‌کند که وقتی سن متوسط افزایش پیدا می‌کند باید خدمات درمانی و بهداشتی افزایش یابد.

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد: طبقه پیشکسوتان مستحق‌ترین افراد برای دریافت خدمات هستندو ما باید دغدغه خدمات بهداشتی را برای پیشکسوتان داشته باشیم، اما یک اشکالی است که سرانه بهداشت ما چندان کم نیست و مشکل ما در نطام ارجاع است که باید اصلاح شود و خدمات درمانی باید افزایش پیدا کند. بخشی از سهام صندوق‌های بازنشستگی متعلق به شماست، شما باید در تصمیمات این صندوق مشارکت داشته باشید و وضعیت صندوق بازنشستگی که چندان خوب هم نیست هر گونه راه حلی را به عنوان سهامدار و شریک ما استقبال می‌کنیم.

زاهدی وفا خاطرنشان کرد: اشکالی که در قانون گذاری مشاهده می‌شود ما باید در تأمین بودجه به دنبال احکام بودجه‌ای باشیم که قابل اجرا باشد. گاهی اوقات به دلیل قوانینی تصویب می‌شود که منایع آن وجود ندارد و یا محل آن پیش بینی نشده است.

وی درباره قطع یارانه برخی از بازنشستگان، تصریح کرد: بحث یارانه‌های بازنشستگان مهم است، بخشی از آن برعهده ماست و برخی هم مربط به ستاد هدفمندی یارانه‌ها است، بانک اطلاعاتی در دولت گذشته به روز نشده بود و ترکیب بندی خانوار‌ها اصلاح نشده بود و این شاید دلیل همان پرداختی‌های نامرتب بود. ما سعی کردیم که این لیست‌ها به روز شود و فرآیند روبه تکامل است و همه موارد اصلاح می‌شود و کسانی که اعتراض دارند به سایتی اعتراض‌ها و یا با ۶۳۶۹ تماس بگیرند.

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به مشکل مسکن کارکنان، خاطرنشان کرد: با احیای تعاونی مسکن به دنبال این هستیم که تا پایان دولت کارمندی نداشته باشیم که مسکن نداشته باشد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حوادث

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403