بروز ترین منطقه های تهران کدامند؟


از زمان تشکیل هسته اولیه پایتخت در حوالی محدوده بازار کنونی و گسترش محدوده از شرق و غرب و شمال امروزه شهر تهران به جایی رسیده که در قسمت غربی هم مرز استان البرز شده است . این روند از زمان بعد از انقلاب سرعت بیشتری گرفته و دلیل آن نیز رشد جمعیت و...

بروز ترین مناطق در تهران

از زمان تشکیل هسته اولیه پایتخت در حوالی محدوده بازار کنونی و گسترش محدوده از شرق و غرب و شمال امروزه شهر تهران به جایی رسیده که در قسمت غربی هم مرز استان البرز شده است . این روند از زمان بعد از انقلاب سرعت بیشتری گرفته و دلیل آن نیز رشد جمعیت و کوچ مردم دیگر شهرها به تهران است . حال در این مطلب به بررسی این موضوع میپردازیم که بروزترین منطقه های تهران کدامند ؟ و از نظر الگوی شهرسازی و ساخت و ساز کدامیک نسبت به دیگری پیشرفت داشته اند و علت آن چه بوده است در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

بروز ترین منطقه های تهران کدامند؟

مناطق جدیدتر با الگوی مدرن تر

هر زمان که محله های قابل سکونت تهران بسط پیدا کرده است ساخت و ساز و شهرسازی در آن محدوده ها بر اساس الگوهای بروز همان زمان اجرا و پیاده سازی شده است در نتیجه مناطقی که جدیدتر ساخته شده اند مدرن تر و بروز تر هستند و بافت قدیمی تهران که در حوالی بازار تشکیل شده و از آنجا گسترش پیدا کرده به عنوان بافت فرسوده قابلیت ارتقا ندارد زیرا قدیمی ترین بافت ایجاد شده در تهران است که البته بر اساس جمعیت همان دوره ساخته شده است.

آخرین منطقه اضافه شده به تهران 22 شهرداری میباشد که در واقع بروزترین و مدرن ترین الگوهای شهرسازی در کشور میباشد و تنها محدوده ای است که جزو طرح تفصیلی بوده و قابلیت ساخت و ساز برج های بلند مرتبه در آن وجود دارد . وجود وسیع ترین مرکز خرید جهان ( ایران مال ) در نزدیکی پروژه ویژن و دریاچه مصنوعی چیتگر و دیگر امکانات بروز گواه این موضوع است که این منطقه میتواند در آینده ای نه چندان دور با شهرهای مدرن دنیا نیز رقابت نماید.

امکانات ساختمان را در نظر داشته باشید

اگر قصد خرید در مناطق رو به رشد تهران را دارید این نکته را باید مد نظر داشته باشید که هر زمان ساخت و ساز در محدوده ای در جریان است سازنده ها برای رقابت امکانات بروزتری را برای سازه های خود در نظر میگیرند و از آنجایی که روند ساخت و ساز در یک منطقه رو به رشد ممکن است چندین سال ادامه پیدا کند در نتیجه خیلی زود ساختمانهای اولیه ساخته شده نسبت به سازه های جدید از نظر امکانات ضعیف تر خواهند شد و این موضوع بر قیمت آنها نیز تاثیر خواهد گذاشت.

به عنوان مثال پانزده سال پیش در منطقه 1 تهران اگر سازه ای دارای استخر نبود در آن زمان نقطه ضعفی به شمار نمی آمد بلکه یک ویژگی بروز بود که برخی ساختمانهای جدید از آن استفاده مینمودند اما امروز همان ساختمان نداشتن این ویژگی برایش یک نقطه ضعف اساسی نسبت به دیگر ساختمانهای منطقه است و حتی اگر رسیدگی به آن به حدی بوده که نما و ظاهر خوبی داشته باشد اما نداشتن یک ویژگی که در منطقه باب شده است امروز برایش نقطه ضعف به شمار می آید و از قیمت آن میکاهد . در نتیجه بهتر است هنگام خرید واحدهای مسکونی در مناطق جدید این نکته را مد نظر داشته باشید و با هزینه بالاتر آینده را نیز برای واحد خود در نظر داشته باشید.

بروز ترین منطقه های تهران کدامند؟

تغییرات را بپذیرید

انسانها به محیطی که میشناسند عادت میکنند و تغییر برایشان سخت است. در گذشته شاید مناطقی که امروز بافت فرسوده طلقی میشوند یک زمان جزو محدوده های بروز بوده اند اما امروزه اینگونه نیستند و این موضوع برای تمامی مناطق تهران رخ خواهد داد. به هر حال مناطق شمالی تهران به دلیل آب و هوای بهتر از گذشته تا به امروز مورد توجه بوده اند و اگرچه مزیت داشتن هوای بهتر برای نقاط شمالی دیگر وجود ندارد زیرا ممکن است هوا در تابستان مطبوع تر باشد اما به دلیل پدیده وارونگی دما در زمستان مناطق شمالی تهران آلوده ترین مناطق شهر به حساب می آیند.

در حال حاضر مناطق جدیدتری شکل گرفته اند که قیمت آنها دست کمی از مناطق شمالی تهران ندارد و این خود دلیلی است که کیفیت زندگی در آینده جزو ملاک مرغوبیت یک منطقه خواهد بود نه مکان قرار گیری آن همانگونه که بسیاری از مناطق شمالی تهران امروزه برای سکونت مناسب نیستند و نمونه آنها خیابان جردن است که اگر شما در ساعات اداری به این محدوده مراجعه نمایید شاید ساعت ها کوچه های آنرا باید برای پیدا کردن جای پارک جستجو نمایید و عملا مطلوبیت زندگی در این منطقه از بین رفته و بافت اداری به خود گرفته است.

در نتیجه پذیرفتن این موضوع که بالاخره زمین های قابل ساخت در یک منطقه تمام میشوند و بافت آن فرسوده خواهد شد میتواند دلیلی باشد بر اینکه قطعا در ده سال آینده بیشتر افراد به دنبال مناطق جدیدتر و سازه های بروزتر خواهند بود و تغییراتی در سلیقه مردم بوجود خواهد آمد.

بروز ترین منطقه های تهران کدامند؟

آینده سرمایه گذاری در مناطق رو به رشد

اگر از قدیمی تر ها بپرسید حتما به شما خواهند گفت که مناطقی که امروزه ساختمانهای بروز و مدرن در آن ساخته شده یک زمان بیابان بوده و کسی برای زندگی به آنجا نمیرفته . این حقیقتی است که در مورد مناطق جدید تهران و هر شهر رو به رشد دیگر وجود داشته و دارد در نتیجه این موضوع را به خاطر بسپارید که مناطق جدید شکل گرفته در شهر تهران مانند همان مناطق قدیمی روزگاری را سپری خواهند کرد که به محض تمام شدن فضای ساخت در آنها رشد و رونق خاصی در آنها پیدا میشود.

اما همانطور که در بالا اشاره نمودیم انسانها برای خرید هر چیزی سعی بر این میکنند که گزینه ای را انتخاب نمایند که با آن آشنا هستند و در مورد خرید واحد مسکونی نیز به همین منوال است و اگر شخصی در محدوده ای برای چند سال زندگی کرده باشد ترجیج وی بر سکونت در همان منطقه است و یا مناطقی را انتخاب مینماید که با آن آشنایی دارد . در نتیجه سرمایه گذاری در مناطقی مانند 22 که هم اکنون پر از سازه های نیمه کاره و در حال ساخت است میتواند بازگشت سرمایه مطلوبی برای شما به ارمغان بیارود . اگر علاقه به کسب اطلاعات پیرامون پروژه های ساختمانی این منطقه دارید میتوانید به وبسایت https://www.tehran-borj.ir مراجعه فرمایید.

کلام آخر

موضوعی که بدان اشاره کردیم بروز ترین مناطق در تهران بوده ولیکن این موضوع برای تمامی شهرهای رو به رشد صدق میکند و تنها مربوط به مناطق شهرداری نیست بلکه شهرهای جدیدکه در اطراف آنها در حال شکل گیری است نیز صدق مینماید . به عنوان مثال شهر قدس در اطراف تهران و یا پردیس جزو مناطقی در اطراف تهران هستند که رشد قابل توجهی داشته اند و این روند برای آنها ادامه داشته و دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حوادث

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی