شرایط قرمز آب و هوایی در سیستان و بلوچستان/ باران شدید و سیلاب 3 مسیر را مسدود کرد


شرایط قرمز آب و هوایی در سیستان و بلوچستان/ باران شدید و سیلاب 3 مسیر را مسدود کرد

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب سیستان و بلوچستان از مسدود شدن مسیرهای ارتباطی ایرانشهر _ مهرستان، اسپکه _ فنوج و قصرقند _ نیکشهر براثر طغیان رودخانه های محلی و سیلاب خبر داد.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوی سیستان و بلوچستان گفت: همزمان با اعلام هواشناسی مبنی بر حاکم شدن شرایط قرمز آب و هوایی در جنوب استان ۵۰ گشت راهداری این اداره کل به حال آماده باش در آمدند.

جلال الدین قادری با بیان اینکه راهداران با داشتن روحیه بسیجی به طور شبانه روز به منظور فراهم آوردن آرامش مردم در سطح جاده های استان در تلاشند افزود: پیرو هشدارهای هواشناسی مبنی بر حاکم شدن وضعیت قرمز هواشناسی و بروز بارندگی شدید و سیلاب ۳۴۰ راهدار به منظور روان سازی ترافیک و اطمینان از تردد ایمن رانندگان و مسافران در قالب ۵۰ اکیپ راهداری در حال ارائه خدمات به هم استانی های گرامی هستند.

وی با تاکید بر رعایت جوانب شرایط ایمنی توسط رانندگان در این شرایط جوی نامناسب منطقه توصیه کرد: شهروندان در شرایط بحرانی و ناپایدار جوی کنونی از سفرهای غیرضروری پرهیز و قبل از انجام سفر از طریق سامانه تلفنی، اینترنتی و پیامکی ۱۴۱ از آخرین وضعیت راه‌ها مطلع شوند.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: با استقرار حدود ۱۲۰ ماشین آلات راهداری و دستگاه‌های مکانیزه مورد نیاز در راهدارخانه‌ها، امید آن می‌رود مشکلی در خصوص برقراری ترددی ایمن در محورها نداشته باشیم.

جلالی تایید کرد: در سیلاب اخیر در جنوب استان ۴۵ کیلومتر از شبکه راه و ۹ دستگاه ابنیه فنی دچار خسارت شد که در مجموع ۱۳۰ میلیارد ریال خسارت به شبکه راههای تحت پوشش این اداره کل وارد شد.

وی خاطر نشان کرد: اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب استان سیستان و بلوچستان علاوه بر استفاده از تجهیزات و پتانسیل پرسنل سازمانی، از ظرفیت بخش خصوصی بویژه در نگهداری از راههای روستایی و فرعی نیز استفاده کرده است تا آنگونه که شایسته هم استانی‌های عزیز است در مقوله خدمت رسانی به رسالت سازمانی خود عمل کرده باشیم.

سیلاب ۳ مسیر در جنوب سیستان و بلوچستان را مسدود کرد

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب سیستان و بلوچستان از مسدود شدن مسیرهای ارتباطی ایرانشهر _ مهرستان، اسپکه _ فنوج و قصرقند _ نیکشهر براثر طغیان رودخانه های محلی و سیلاب خبر داد.

جلال الدین قادری دوشنبه شب اظهار داشت: با توجه به فعالیت مونسون در نواحی جنوبی استان و تقویت این سامانه تا پایان هفته و صدور هشدار سطح قرمز در استان شاهد بارش و جاری شدن سیلاب در برخی شهرهای جنوبی استان هستیم که این پدیده تاکنون سه مسیر را مسدود کرده است. هم اینک ۳۴۰ نیروی راهداری این اداره کل با تجهیزات و امکانات کامل در قالب ۵۰ اکیپ در راههای تحت پوشش این اداره کل مستقر هستند تا در کمترین زمان خدمات لازم را ارائه دهند.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب استان سیستان و بلوچستان تاکید کرد: با توجه به پیش بینی فراگیری و مقدار بارندگی قابل ملاحظه در مناطق جنوبی استان و احتمال جاری شدن سیلاب در حجم بالا و طغیان رودخانه های محلی از تمامی شهروندان درخواست می شود با توجه به حساسیت شرایط( هشدار وضعیت قرمز) از سفر غیرضروری خودداری کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حوادث

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رونمایی ال جی از اولین پنل‌های OLED گیمینگ جهان با نرخ تازه سازی و وضوح متغییر