کاهش 20 درصدی پمپاژ به آلمان


شرکت گازپروم روسیه گزارش داد که عرضه گاز طبیعی به چین به رکوردی بی سابقه رسیده است، این شرکت در عین حال خبر داد که از چهارشنبه پمپاژ گاز به آلمان 20 درصد دیگر کاهش می‌یابد.

کاهش 20 درصدی پمپاژ به آلمان

به گزارش گروه اقتصاد بین الملل ایران اکونومیست به نقل از روسیا الیوم، گازپروم روسیه امروز گزارش داد که عرضه گاز طبیعی به چین از طریق خط لوله «قدرت سیبری» (Power of Siberia) روز یکشنبه به رکوردی بی سابقه رسید، به نحوی که محموله‌ها به بازار چین از حجم قراردادی فراتر رفت.

گازپروم روسیه در بیانیه‌ای گفت: ۲۴ جولای ۲۰۲۲(۲ مرداد) رکورد تاریخی حجم روزانه صادرات گاز روسیه به چین از طریق خط لوله گاز قدرت سیبری به روز شد. لازم به ذکر است که در ماه جولای، محموله‌ها از حجم قراردادی روزانه فراتر رفته است.

این شرکت تاکید کرد: عملیات تامین گاز در چارچوب قرارداد بلندمدت گاز بین گازپروم و شرکت چینی CNPC انجام می‌شود.

قدرت سیبری خط لوله گازی است که گاز طبیعی را از میادین خاور دور روسیه به چین پمپاژ می کند و عرضه گاز از طریق آن به چین در دوم دسامبر ۲۰۱۹ آغاز شد.

کاهش 20 درصدی پمپاژ گاز به آلمان

غول روسی گازپروم همچنین اعلام کرده است که از روز چهارشنبه آینده پمپاژ گاز به آلمان را تا ۲۰ درصد کاهش می‌دهد و علاوه بر اینکه فعالیت یک توربین دیگر در خط لوله گاز نورد استریم به اروپا متوقف می‌شود.

وال استریت ژورنال گزارش داد، اعلام گازپروم برای کاهش پمپاژ گاز به آلمان، منجر به افزایش ۶.۹ درصدی قیمت گاز در اروپا شده است.گ

گازپروم امروز دوشنبه اعلام کرد که توقف یک توربین دیگر در خط «نورد استریم» به منظور تعمیر و نگهداری آن انجام شده است که این امر منجر به کاهش جریان گاز خواهد شد.

این شرکت اعلام کرد که با توجه به توقف توربین، جریان گاز از طریق خط لوله در روز ۲۷ جولای (روز چهارشنبه) به ۳۳ میلیون متر مکعب در روز خواهد رسید. این به معنای کاهش بیش از ۱۶۰ میلیون متر مکعب از ظرفیت کامل در روز است.

پس از اعلام روسیه، وزارت اقتصاد آلمان اعلام کرد که هیچ دلیل فنی برای کاهش عرضه گاز از طریق خط لوله نورد استریم 1 وجود ندارد.

سخنگوی این وزارتخانه گفت: این خبر را دریافت کردیم، اما طبق اطلاعات ما هیچ دلیل فنی برای کاهش تحویل وجود ندارد.

صادرات گاز روسیه به اروپا از زمان آغاز تحریم‌ها علیه مسکو به دلیل مداخله نظامی این کشور در اوکراین به طور مداوم کاهش یافته است.

گازپروم تحویل گاز به چندین مشتری اروپایی را که از پرداخت بهای گاز به روبل خودداری کردند، متوقف کرد.

دو خط لوله گاز روسیه هر یک به طول ۱۲۲۴ کیلومتر با نام‌های نورد استریم یک و دو از سال ۲۰۱۲ از طریق دریای بالتیک گاز اروپا را تامین می‌کند.این خط لوله از سال ۲۰۱۲ پس از هزینه حدود ۷.۴ میلیارد یورو سرمایه گذاری، مورد استفاده قرار گرفته است.

بر اساس داده‌های شرکت بهره برداری خط لوله، در سال ۲۰۲۱، میزان ۵۹.۲ میلیارد متر مکعب گاز طبیعی از روسیه از طریق نورد استریم به اروپا صادر شده است.

خط لوله «نورد استریم ۲» هم جنجال‌هایی را در اروپا به راه انداخته است؛ زیرا ساخت و ساز آن به پایان رسیده و منتظر تأیید تنظیم کننده آلمانی برای شروع به کار بود که جنگ روسیه علیه اوکراین منجر به توقف آن شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلمات پانتومیم | 350 سوژه سخت ،راحت ،خنده دار +150ضرب المثل