یکی دیگر از «رفقای خوب» درگذشت


یکی دیگر از «رفقای خوب» درگذشت

«پل سوروینو» بازیگر فیلم سینمایی معروف «رفقای خوب» و سریال «نظم و قانون» در سن ۸۳ سالگی درگذشت.

یکی دیگر از «رفقای خوب» درگذشت

به گزارش ایران اکونومیست به نقل از ددلاین، این بازیگر آمریکایی پس از چند سال دست و پنج نرم کردن با مشکلات مربوط به سلامت، در سن ۸۳ سالگی درگذشته است.

«پل آنتونی سوروینو» در ۱۳ آوریل ۱۹۳۹ در بروکلین نیویورک متولد شد و سابقه بازی در فیلم های سینمایی چون «رفقای خوب»، «نیکسون»، «دیک تریسی»، «سرخ ها»، «لمسی از عزت» و بازی کرد و در تلویزیون سابقه بازی سریال «نظم و قانون» را داشت و در تئاتر برادوی نیز در نمایش‌هایی چون «آن فصل قهرمانی» به روی صحنه رفته بود.

یکی دیگر از «رفقای خوب» درگذشت

«سوروینور کار خود را به عنوان یک کپی رایتر تبلیغاتی آغاز کرد و قبل از اینکه در سال ۱۹۶۴ در نمایش موزیکال «Bajour» در برادوی نقش آفرینی کند، در آکادمی موسیقی و دراماتیک آمریکا حضور یافت. شش سال بعد او در اولین فیلمش به نام «پوپا کجاست؟» ساخته «کارل رینر» ظاهر شد و در سال ۱۹۷۱ نقش مکمل را در فیلم تحسین شده «وحشت در نیدل پارک» با بازی «آل پاچینو» ایفا کرد.

او برای بازی در نمایش «آن فصل قهرمانی» به کارگردانی «جیسون میلر» در سال ۱۹۷۲ در برادوی مورد تحسین منتقدان قرار گرفت و برای آن نامزد جایزه تونی شد و بعدها نقش خود را در نسخه سینمایی این نمایش هم تکرار کرد.

«سوروینو» همچنین نقش آفرینی درخشانی در فیلم نامزد اسکار « لمسی از عزت» داشت و در سال ۱۹۸۱ در فیلم رفیق دیرینه خود «وارن بیتی» با عنوان «سُرخ ها بازی کرد، اما شاید بتوان او را بیشتر به خاطر بازی در نقش «پل سیسرو» با نام مستعار بیگ پائولی در فیلم «رفقای خوب» از «مارتین اسکورسیزی» به یاد آورد.

او در سال ۱۹۹۱، در سریال۳۱ قسمتی «نظم و قانون» در نقش کاراگاه فیلیپ سرتا بازی کرد و این شخصیت پس از مجروح شدن در حین انجام وظیفه با کارآگاه دیگری با بازی «جری اورباک» جایگزین شد.

چندی پیش «ری لیوتا» بازیگر نقش «هنری هیل» در فیلم تحسین‌شده «رفقای خوب» نیز در سن ۶۷ سالگی درگذشت.

یکی دیگر از «رفقای خوب» درگذشتجو پشی- مارتین اسکورسیزی- پل سوروینو- رابرت دنیرو- ری لیوتا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لیست قیمت محصولات ایران خودرو و سایپا امروز 9 فروردین 1403