پیش‌بینی قیمت دلار امروز 4 مرداد / آرامش دلار تا کجا ادامه دارد؟


پیش‌بینی قیمت دلار امروز 4 مرداد / آرامش دلار تا کجا ادامه دارد؟

قیمت دلار دیروز هم در روند کاهشی قرار داشت، از این رو بسیاری از کارشناسان معتقد هستند که آرامش بازار دلار تا دو الی سه ماه آینده ادامه خواهد داشت و بار دیگر قیمت دلار تغییر کانال می‌دهد.

قیمت دلار روز گذشته روند آرامی را در پیش گرفت و پیش‌بینی می‌شود این روند برای امروز هم ادامه داشته باشد، چرا که بانک مرکزی درصدد است قیمت دلار در ماه‌های آتی کنترل کند و بازار ارز را با ارز پاشی تا حد زیادی کنترل کند.

کاهش تقاضا عاملی برای آرامش قیمتی دلار

همان‌گونه که می‌دانیم این روزها بازار دلار دیگر طرفدار آنچنانی ندارد، آن هم به دلیل قوانین سخت برای متقاضیان خرید است، بنابراین در شرایطی که بازیگردانان بازار ارز خریداران را از این بازار دور کرده‌اند، وجود آرامش نسبی در این بازار چندان دور از ذهن نیست.

در شرایط فعلی بیشتر خریداران فعال در بازار ارز را واردکنندگان تشکیل می‌دهند و بسیاری از متقاضیان پرو پاقرص بازار ارز از این بازار پرطرفدار دوری کرده‌اند، تا بانک مرکزی به راحتی بتواند سیاست‌های کنترلی نرخ ارز خود را به مرحله اجرا در بیاورد.

کنترل دستوری قیمت دلار

دولت قصد دارد تا قیمت دلار را در ماه‌های پیش رو با سرکوب قیمتی کنترل کند. مشروط بر اینکه اتفاق مثبت یا منفی در بحث مذاکرات وین رخ ندهد و همین شرایط مبهم ادامه یابد. اگر شرایط تغییر اساسی داشته باشد، سناریوها نیز عوض می‌شود.

با این اوصاف اگر همین روال ادامه یابد و مذاکرات هسته ای در هاله‌ای از ابهام باقی بماند، حتی اگر اندکی هم به سمت و سوی عدم توافق پیش رود، دولت قیمت دلار را با سیاست ارزپاشی پایین نگه می‌دارد و زمانی که بانک مرکزی دیگر منابع مالی کافی را در اختیار نداشته باشد، دلار به طرف سطوح بالاتر حرکت خواهد کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ارز و طلا

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


زهرا داوودنژاد چگونه سلطان نوشابه شد؟ + بیوگرافی و تنها عکس همسر جذابش !