اعدام عامل حمله با چاقو به مردم در ژاپن


اعدام عامل حمله با چاقو به مردم در ژاپن

مردی که در سال ۲۰۰۸ با چاقو به مردم توکیو حمله و شماری را کشته بود به دار مجازات آویخته شد.

ژاپن روز سه شنبه مرد محکوم به حمله مرگبار با چاقو به شهروندان توکیو در سال ۲۰۰۸ را اعدام کرد.

رسانه‌های محلی با اعلام این خبر، گزارش کردند حمله یاد شده که در منطقه مشهور «آکیهابارا» (Akihabara) توکیو رخ داد، هفت کشته بر جا گذاشت.

به نقل از خبرگزاری فرانسه، وزارت دادگستری ژاپن از تائید فوری گزارش رسانه‌هایی از جمله «ان اچ کی» و دیگر رسانه‌ها مبنی بر اینکه «توموهیرو کاتو» به علت محکومیت یاد شده اعدام شده است، خودداری کرد.

عامل حمله سال ۲۰۰۸، حمله اش را با راندن یک کامیون دو تُنی به میان جمعیت رهگذران پیاده آغاز کرد. او سپس از کامیون پیاده شد و بی هدف و اتفاقی، مردم را هدف حمله با چاقو قرار داد.

کاتو در روز هشتم ژوئن ۲۰۰۸ در جریان آن حمله، خطاب به پلیس گفت: «من برای کشتن مردم به آکیهابارا آمدم. اهمیتی ندارد که چه کسی را می‌کشم.»

او اندکی پس از حمله اش، دستگیر شد. گزارش‌ها حاکی است: کاتو فرزند یک کارمند بانک است و دانش آموخته دبیرستان است. او نتوانسته بود آزمون‌های ورودی دانشگاه‌ها را پشت سر بگذارد و دوره تعمیرکاری خودرو را گذارنده است.

حمله‌ای که کاتو انجام داده بود، بدترین کشتار جمعی ژاپن در هفت سال پیش از آن بود. کاتو در سال ۲۰۱۱ به مرگ محکوم شد و حکم او در سال ۲۰۱۵ به تائید دادگاه عالی ژاپن رسید.

ژاپن از معدود کشور‌های پیشرفته است که حکم اعدام در آن اجرا می‌شود و با وجود انتقاد‌های بین المللی به ویژه گروه‌های هوادار حقوق بشر، حمایت عمومی از اعدام، سبب ادامه اجرای آن در این کشور شده است.

اعدام‌ها (در ژاپن) به صورت حلق آویز کردن و معمولا مدتی پس از حکم محکومیت مجرم، اجرا می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جدیدترین عکس های 00:00 عاشقی با متن های رمانتیک