وان پلاس علت حذف دکمه سایلنت از روی گوشی OnePlus 10T را توضیح می‌دهد


وان پلاس علت حذف دکمه سایلنت از روی گوشی OnePlus 10T را توضیح می‌دهد

ظاهراً وان پلاس بنا به دلایلی که در ادامه می‌گوییم، تصمیم گرفته دکمه محبوب سایلنت این گوشی‌ها را از روی مدل OnePlus 10T حذف کند. اما چرا؟وان پلاس چهارشنبه هفته آینده از گوشی جدید OnePlus 10T رونمایی می‌کند؛ اگرچه هنوز به زمان موعود نرسیده، ما...

ظاهراً وان پلاس بنا به دلایلی که در ادامه می‌گوییم، تصمیم گرفته دکمه محبوب سایلنت این گوشی‌ها را از روی مدل OnePlus 10T حذف کند. اما چرا؟

وان پلاس چهارشنبه هفته آینده از گوشی جدید OnePlus 10T رونمایی می‌کند؛ اگرچه هنوز به زمان موعود نرسیده، ما اطلاعت زیادی را از این گوشی به دست آورده‌ایم. روز گذشته عکسی از دو رنگ مختلف این گوشی در کنار هم منتشر شد که توضیح وان پلاس در مورد حذف دکمه سایلنت از گوشی OnePlus 10T ضمیمه این تصاویر شده بود.

قطعاً برای طرفداران وان پلاس سخت است ببینند که در نسل بعدی پرچمدار این شرکت چینی خبری از دکمه سایلنت محبوب که خود آن الهام گرفته شده از آیفون‌های اپل بود نیست. هرچند این ویژگی را باید در دنیای اندروید به نام وان پلاس بزنیم؛ چرا که تنها گوشی‌های این کمپانی بودند که چنین دکمه‌ای را ارائه می‌کردند. این اتفاق در حالی رقم خواهد خورد که اپل هنوز هیچ برنامه‌ای برای حذف ابن دکمه ندارد و نسل بعدی گوشی‌هایش که خانواده آیفون ۱۴ هست نیز همچنان این دکمه را در اختیار دارند.

علت حذف دکمه سایلنت وان پلاس از گوشی OnePlus 10T

اما به جز گوشی OnePlus 10T ، اخیراً برخی از گوشی‌های اقتصادی سری Nord و نسخه هندی گوشی وان پلاس 10R هم بدون حضور دکمه سایلنت عرضه شده‌اند تا این اولین باری باشد که سازنده چینی پس از چندین سال فعالیت، محصولاتی را بدون این ویژگی محبوب کاربرانش ارائه می‌کند. واضح است که وان پلاس می‌داند چقدر این موضوع مهم است و به همین خاطر هم پیش از رونمایی رسمی خواسته که در مورد حذف اسلایدر سایلنت از گوشی جدیدش توضیح دهد.

بیشتر بخوانید:

دکمه سایلنت دیگر روی تمام گوشی های وان پلاس به کار نمی‌رود

اگر با حذف جک هدفون از روی گوشی‌ها کنار آمده باشید، با این موضوع هم کنار خواهید آمد. در غیر این صورت هیچ جواب مشخصی برای آن نداریم. به نقل از هوپ لیو، طراح ارشد کمپانی وان پلاس، این قطعه حذف شده تا فضای بیشتری در اختیار دیگر قطعاتی که باعث «شارژ با ولتاژ بالا، یک باتری با ظرفیت بیشتر و سیگنال‌دهی بهتر آنتن» می‌شوند قرار بگیرد.

سیستم شارژ در گوشی وان پلاس 10T برخلاف مدل ۱۰ پرو که از یک پمپ شارژ استفاده می‌کرد، به دو پمپ شارژ احتیاج دارد تا بتواند سریع‌تر شارژ را انتقال دهد. در مدل جدید همچنین ۱۵ سیستم آنتن جدید نیز وجود دارد که می‌تواند سیگنال‌دهی آنتن را هنگام در دست‌گیری افقی گوشی بهتر کند.

وان پلاس علت حذف دکمه سایلنت از روی گوشی OnePlus 10T را توضیح می‌دهدوان پلاس علت حذف دکمه سایلنت از روی گوشی OnePlus 10T را توضیح می‌دهد

به گفته طراح ارشد وان پلاس شاید این دکمه اسلایدر خیلی بزرگ به نظر نرسد، اما ۳۰ میلی‌متر مربع مادربرد را اشغال می‌کند. بنابراین اگر قرار بود این دکمه سر جای خودش بماند، مادربرد ضخیم‌تر می‌شد و البته به احتمال زیاد قیمت گوشی هم افزایش پیدا می‌کرد. به همین خاطر حذف دکمه سایلنت از روی گوشی OnePlus 10T بهترین تصمیمی بود که سازنده می‌توانست بگیرد.

وان پلاس علت حذف دکمه سایلنت از روی گوشی OnePlus 10T را توضیح می‌دهدوان پلاس علت حذف دکمه سایلنت از روی گوشی OnePlus 10T را توضیح می‌دهد

وان پلاس پیش خودش اینگونه فکر کرده که برای کاربران، سرعت شارژ فراتر از ۸۰ وات و آنتن‌دهی بهتر گوشی همگام بازی کردن، اهمیت به مراتب بیشتری نسبت به یک دکمه سایلنت که می‌توان از منوی سریع بالای صفحه هم به آن دسترسی پیدا کرد، دارد. شما چه فکر می‌کنید؟ آیا وان پلاس تصمیم درستی گرفته است؟

اما اگرچه این قابلیت از روی گوشی‌های آینده وان پلاس جذف می‌شود, ولی در عوض لوگوی برند پرآوازه هاسلبلاد به کنار دوربین‌های پشتی این گوشی خواهد آمد. زیرا به گفته طراح ارشد وان پلاس، این کمپانی می‌خواهد یک گوشی پرچمدار تمام و کمال را با قیمتی منصفانه در اختیار مشتریانش بگذارد.

گوشی وان پلاس ۱۰ تی از سنسور IMX766 سونی برای دوربین اصلی خودش استفاده خواهد کرد که از عکاسی با رنگ‌های ۱۰ بیت پشتیبانی می‌کند و عکاسی HDR بهبود یافته‌تری دارد. طراح این شرکت همچنین نمایشگر ۶.۷ اینچی گوشی آینده وان پلاس را تأیید کرده است. ولی به جز این موارد، به لطف افشاگران ما با سایر اطلاعات فنی این پرچمدار آشنا هستیم.

سایر مشخصات فنی گوشی OnePlus 10T

گفته می‌شود نمایشگر پرچمدار آینده وان پلاس از نرخ رفرش ۱۲۰ هرتزی برخوردار خواهد بود. در قلی تپنده این گوشی چیپست اسنپدراگون ۸ پلاس نسل ۱ کوالکام حضور دارد، در حالی که ۱۶ گیگ رم پر سرعت LPDDR5 و حافظه داخلی ۲۵۶ گیگابایتی UFS 3.1 آن را همراهی می‌کنند. اما در کنار دوربین اصلی این گوشی، یک دوربین ۸ مگاپیکسلی اولترا واید و یک دوربین نه چندان موثر ۲ مگابایتی نیز حضور دارد. دوربین سلفی این گوسی نیز ۱۶ گیگابایتی اعلام شده است.

بیشتر بخوانید:

نتایج بنچمارک انتوتو گوشی وان پلاس 10T شگفت انگیز است

اما در انتها باید به باتری ۴۸۰۰ میلی‌آمپرساعتی گوشی که با توان ۱۵۰ واتی فوراً شارژ می‌شود اشاره کنیم. همچنین روی این گوشی به صورت پیش‌فرض اندروید ۱۲ نصب خواهد بود.

اگر شما هم از طرفداران کمپانی وان پلاس هستید و ایتفاده از گوشی‌های باکیفیت این برند را نسبت به دیگر اندرویدی‌ها ترجیح می‌دهید، حتماً چهارشنبه هفته آینده، ۱۲ مرداد ماه منتظر رونمایی گوشی پرچمدار وان پلاس ۱۰ تی باشید. اما در کنار این گوشی، تولیدکننده چینی از ایرباد بی‌سیم اقتصادی OnePlus Nord Buds CE نیز رونمایی خواهد کرد.

بیشتر بخوانید:

ایرباد بی سیم اقتصادی وان پلاس هفته آینده معرفی می‌شود

https://m.gsmarena.com/oneplus_explains_why_the_10t_is_missing_the_alert_slider_while_its_full_specs_leak-news-55181.php

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج