کاهش 20 درصدی تعدیل نیرو در کشور


کاهش 20 درصدی تعدیل نیرو در کشور

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ حسین رعیتی فرد گفت: این تعامل و هم افزایی و انتقال تجربیات می‌تواند به پیش روی و پیش برندگی بسیج کمک کند.وی تصریح کرد: امروز ظرفیت مردمی بسیج در کنار دولت تلاش می‌کند تا مشکلات را به حداقل برساند. اقداماتی که...

کاهش 20 درصدی تعدیل نیرو در کشوربه گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ حسین رعیتی فرد گفت: این تعامل و هم افزایی و انتقال تجربیات می‌تواند به پیش روی و پیش برندگی بسیج کمک کند.
وی تصریح کرد: امروز ظرفیت مردمی بسیج در کنار دولت تلاش می‌کند تا مشکلات را به حداقل برساند. اقداماتی که در سازمان بسیج از سال‌ها قبل به دوش همکاران ما بود. باید کمک کنیم به جامعه تولید کشور و موانع را از این مسیر کم کنیم.
معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد: ظرفیت‌ها و پتانسیل نهفته در بسیج چه در رصد وضعیت واحد‌های تولیدی و چه ظرفیت‌هایی که برای رفع موانع تولید است، از جمله کمیسیون‌های کارگری و ستاد رفع موانع تولید در استان‌ها می‌تواند موانع تولید را به حداقل برساند.
رعیتی فرد بیان کرد: ما در کشور حدود ۱۰ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر بیمه شده کارگری،۳ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر بازنشسته تامین اجتماعی و ۱ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر بازنشسته صندوق کشوری داریم که با احتساب این آمار تقریبا ۵۵ درصد جمعیت کشور را جامعه کار و تولید تشکیل می‌دهد.
وی ادامه داد: این جمعیت عظیمی است که ارائه خدمات به آن می‌تواند بیشتر مشکلات را به حداقل برساند و کم و کاست در ارائه خدمات به این قشر می‌تواند آسیب‌های جبران ناپذیری به سرمایه اجتماعی نظام وارد کند.
معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به افزایش ۵۷ درصدی حداقل دستمزد در سال جاری اظهار کرد: بعد از افزایش حقوق کارگران شاهد شائبه ریزش نیرو‌های کار و تعدیل و اخراج کارگران از سوی برخی افراد بودیم، اما اکنون شاهد آرامش و آسایش کارگران هستیم.
رعیتی فرد تصریح کرد: بسیاری از فعالان کارگری اعلام کردند که مصوبه دستمزد ۱۴۰۱ نه تنها موجب کاهش قدرت خرید کارگران نمی‌شود بلکه اقدامی موثر در جهت تقویت معیشت خانوار‌های کارگری به شمار می‌رود.
وی خاطر نشان کرد: بررسی و رصد روزانه ما نشان داد که افزایش دستمزد کارگران نه تنها باعث تعدیل آن‌ها نشد بلکه، تعدیل نیرو ۲۰ درصد نسبت به سال گذشته کاهش یافت.
معاون روابط کار وزارت کار با بیان اینکه برخی افزایش حقوق را عامل ایجاد تورم اعلام کردند، تاکید کرد: کارشناسان اقتصادی عوامل تاثیر گذار بر تورم را نقدینگی و نرخ ارز اعلام کردند، حقو ق و دستمزد بیشتر از ۳ تا ۵ درصد بر روی تورم تاثیر گذار نیست. افزایش حقوق و دستمزد به جامعه کارگری کمک کرد تا قدرت خرید بیشتری داشته باشد.
رعیتی فرد در ادامه با اشاره به فعال سازی سامانه جامع روابط کار اظهار کرد: در تلاشیم ۵۳ فرایند حوزه کار را در بستر وب انجام دهیم و امیدواریم فرایند عملیاتی این سامانه تکمیل شود.
وی افزود: یکی از دغدغه‌های اصلی جامعه کار نحوه ارتباط با جامعه کارفرما بود که در حوزه روابط کار فعالیت خوبی انجا شد و به اتفاق نظر خوبی رسیدیم و امیدواریم در آینده به ثبات خاطر برسیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دوباره نخوابیدم افکار پریشون ریمیکس اینستا