حرف‌های مجری مشهور که دل هر ایرانی را می‌لرزاند


حرف‌های مجری مشهور که دل هر ایرانی را می‌لرزاند

جلال مقامی برای دهه شصتی ها خاطراتی فراتر از دوبله «رابرت ردفورد»، «داستین هافمن»، «عمر شریف» و «مایکل کین» به یادگار گذاشته است.

جلال مقامی برای دهه شصتی ها خاطراتی فراتر از دوبله «رابرت ردفورد»، «داستین هافمن»، «عمر شریف» و «مایکل کین» به یادگار گذاشته است. مقامی با اجرای برنامه تلویزیونی « دیدنی ها » از سال ۶۲ به مدت ۱۲ سال در روزهای جنگ و پس از آن، در قاب کوچک تلویزیون های سیاه و سفید و بعضا رنگی چهره متفاوتی از خود و رسانه ملی آن سال ها به نمایش گذاشت.

حرف‌های مجری مشهور که دل هر ایرانی را می‌لرزاند

او یکشنبه ها با ظاهری موقر و آراسته و بیانی شیوا و آرام از قاب شبکه 2 همراه مردم می شد تا در شب هایی که خانواده های ایرانی، عزیزی را برای دفاع از مرزهای وطن شان راهی جبهه های جنگ کرده بودند با نشان دادن تصاویری از طبیعت جذاب و اتفاقات جالبی که در ایران و جهان می گذشت به بینندگانش این نوید را بدهد که دنیای اطراف مان چیزهای متنوع تری هم برای تماشا دارد.

اما جلال مقامی این روزها حال و روز خوشی ندارد...

احسان ناظم بکایی، روزنامه‌ نگار در اینستاگرام خود از ملاقات با این اسطوره دوبله ایران نوشته است:

امروز، جلال مقامی هشتادویک ساله می‌شود. چند روز قبل به دیدنش در مهرشهر کرج رفتم. دقایقی قبل از رسیدن حسین قرایی، مدیرکل روابط عمومی صداوسیما آنجا بودم. بیماری و کهولت تاثیری در صدای رسا و هوشمندی‌اش نداشت.

حرف‌های مجری مشهور که دل هر ایرانی را می‌لرزاند

مقامی حرفی ‌زد که دلم را به درد آورد. «از غذایم می‌زنم تا دارو بخرم! گیج شده‌ام! مگر قرار است چقدر عمر کنم؟ شاید، هفت، هشت ماه دیگر رفته باشم. نباید اینقدر دستم تنگ باشد که آبروی هشتاد ساله‌ام برود.» متوجه شد ناراحت شده ام. فضا را عوض کرد. «اینها را برای جلب ترحم نگفتم! من اگر می‌توانستم کار کنم، محتاج نمی‌شدم! پیشنهاد برای دوبله دارم ولی خودم می‌دانم، نمی‌توانم. چرا کاری کنم که آبرویم برود. شاید صدایم به نقشی بخورد ولی مثل قدیم بر تارهای صوتی‌ام تسلط ندارم و شاید در حس نقش کوتاهی کنم. کاش مسئولان فرهنگی حواس‌شان به ما باشد تا شب، آشفته نخوابیم اما امیدم به خداست.»

از خانه که بیرون آمدم. بی‌اختیار چشمم به سمت پنجره‌های خانه‌ای چرخید که منزل یکی از استادان بزرگ صدای‌ایران است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


حقوق ورودی موبایل‌های بالای 600 دلار ابلاغ شد