اطلاعات تازه از مشخصات فنی هوندا سیویک تایپ R جدید


اطلاعات تازه از مشخصات فنی هوندا سیویک تایپ R جدید

بر اساس بروشورهای منتشر شده در ژاپن، نسل جدید تایپ R با قدرت ۳۲۶ اسب بخار و گشتاور ۴۲۰ نیوتن‌متر تولید می‌شود. پیش‌تر، نصب پیشرانه‌ی ۲ لیتر توربوشارژ روی این خودرو تأیید شده بود. مدل قبلی تایپ R با قدرت ۳۰۶ اسب بخار و گشتاور ۴۰۰ نیوتن‌متر،...

بر اساس بروشورهای منتشر شده در ژاپن، نسل جدید تایپ R با قدرت ۳۲۶ اسب بخار و گشتاور ۴۲۰ نیوتن‌متر تولید می‌شود. پیش‌تر، نصب پیشرانه‌ی ۲ لیتر توربوشارژ روی این خودرو تأیید شده بود. مدل قبلی تایپ R با قدرت ۳۰۶ اسب بخار و گشتاور ۴۰۰ نیوتن‌متر، سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتر بر ساعت ۵ ثانیه و میانگین مصرف سوخت ۹ تا ۱۰ لیتر بنزین در صد کیلومتر داشت.

اطلاعات تازه از مشخصات فنی هوندا سیویک تایپ R جدید

یک منبع ناشناس، مدارکی از شرکت هوندا را منتشر کرده که دارای اطلاعات فنی از تایپ R مدل ۲۰۲۳ است. باتوجه به اینکه نوشتار متن به زبان ژاپنی نوشته شده، می‌توان احتمال داد نسخه‌ی بازار جهانی از این خودرو، تفاوت‌هایی با مدل بازار ژاپن داشته باشد. پیش‌فروش تایپ R جدید در کشور سازنده شروع شده و بعضی نمایندگی‌های فروش، قدرت ۳۲۶ اسب بخار و گشتاور ۴۲۰ نیوتن‌متر را تأیید کرده‌اند.

اطلاعات تازه از مشخصات فنی هوندا سیویک تایپ R جدید

بر اساس اطلاعات غیررسمی، بیشترین قدرت پیشرانه مشابه مدل قبلی، در ۶۵۰۰ دور بر دقیقه تولید می‌شود و نهایت گشتاور، از ۲۶۰۰ تا ۴۰۰۰ دور بر دقیقه حاصل خواهد شد. مدل ۲۰۲۰ تایپ R، بیشترین گشتاور را در ۲۵۰۰ تا ۴۵۰۰ دور بر دقیقه تولید می‌کرد. با این شرایط، پیشرانه‌ی جدید چندان متفاوت نیست و صرفاً ۱۰ اسب بخار با ۲۰ نیوتن‌متر، قوی‌تر شده است.

بسیاری از علاقه‌مندان هوندا در انتظار معرفی تایپ R جدید با پیشرانه‌ای متفاوت از نسخه‌ی قبلی بودند. از سویی دیگر، اطلاعات بسیار مهم مرتبط با وزن خالص و مهندسی شاسی برای این خودرو هنوز اعلام نشده است. عملکرد سیستم تعلیق و فنربندی نیز، نقش بسیار مهمی در توانایی‌های یک خودرو در پیست دارند.

اطلاعات تازه از مشخصات فنی هوندا سیویک تایپ R جدید

رکوردگیری تایپ R مدل ۲۰۲۳ در پیست سوزوکا، تفاوت‌های چشمگیر این خودرو با نسل قبل را ثابت کرده است. نسخه‌ی نهایی، پاییز سال جاری تحویل خریداران خواهد شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ژست خنده دار جنیفر لوپز در کنار فرزندانش