رشید کاکاوند با «نقش ادبیات در زندگی معاصر» به فرهنگسرای اندیشه می‌آید


رشید کاکاوند با «نقش ادبیات در زندگی معاصر» به فرهنگسرای اندیشه می‌آید

دو کارگاه ویژه ادبیاتی، پایان این هفته در فرهنگسرای اندیشه برگزار شده و رشید کاکاوند و عرفان نظرآهاری مهمان این برنامه‌ها خواهند بود.

به گزارش خبرگزاری شبستان و به نقل از روابط عمومی مدیریت فرهنگی هنری منطقه ۷، فرهنگسرای اندیشه در جدیدترین برنامه خود که با هدف امیدبخشی به جامعه و ترویج روحیه شادی و نشاط برگزار می‌شود، ۲ کارگاه حضوری را با حضور برترین اساتید شعر و ادبیات کشور برگزار می‌کند.


نخستین کارگاه با عنوان «نقش ادبیات در زندگی معاصر» به همت فرهنگسرای اندیشه و زیر نظر رشید کاکاوند برگزار می‌شود. این کارگاه با هدف توجه دادن شهروندان به آموزه‌های مهم نهفته در اشعار و ادبیات غنی ایرانی و تشویق آنان به مطالعه آثار ادبیاتی غنی کشورمان برگزار می‌شود.


رشید کاکاوند استاد برجسته شعر و ادبیات کشور مهمان ویژه این کارگاه 3 ساعته است و در آن به موضوع «نقش و جایگاه ادبیات در زندگی معاصر» پرداخته و پاسخگوی سوالات علاقه‌مندان به شعر و ادبیات خواهد بود.


در شرایطی که زندگی پرهیاهوی شهری و دغدغه‌‌های متعدد انسان معاصر تمام افکار و ذهن او را درگیر کرده است، گنجینه‌های ادبیات فارسی می‌توانند ملجأ و پناهی برای آرامش بخشیدن به تلاطم‌های درونی انسان معاصر باشند تا او با توجه به این آموز‌ه‌ها زندگی بهتر و مطلوب‌تری را تجربه کند.


کارگاه دوم با عنوان «اندوهت را بتکان» برنامه دیگری است که با حضور عرفان نظرآهاری، شاعر، نویسنده و دانش‌آموخته دکتری زبان و ادبیات فارسی با موضوع «شادی و اندوه» برگزار می‌شود.


عرفان نظرآهاری در توصیف این کارگاه می‌گوید:


«جهان منتظرت نمی‌ماند تا حالت خوب شود.
جهان صبر نمی‌کند تا غصه‌ات سر آید.
جهان برای هیچکس منتظر نمی‌ماند و برای هیچکس صبر نمی‌کند.
جهان می‌رود، چه تو غمگین باشی و چه شادمان، چه سوگوار باشی و چه رقصان.
می‌دانی این جهانی که می‌رود نامش چیست؟
نامش عمر است و تو ناگزیری که دنبالش بروی حتی اگر سینه‌خیز.
تو ناگزیری که اندوهت را بتکانی و غمت را بشویی و بروی وگرنه جهان می‌رود و عمر می‌رود و تو جا می‌مانی از جهان و از عمر و از خودت…
بیا تا با هم این اندوه کهنه را بتکانیم.»


براساس این گزارش، کارگاه «نقش ادبیات در زندگی معاصر» با حضور رشید کاکاوند روز جمعه ۷ مردادماه از ساعت ۹:۳۰ الی ۱۲:۳۰ و کارگاه «اندوهت را بتکان» با حضور عرفان نظرآهاری روز پنج‌شنبه ۶ مردادماه در همین ساعت در فرهنگسرای اندیشه برگزار می‌شود. حضور برای عموم علاقه‌مندان با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی بلامانع است.

پایان پیام/32

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم رقص ایرانی شاهرخ خان با آهنگ هایده ! / از ایرانی ها بهتر می رقصه !