آیین «سیاه پوشان محرم» در کانون «دوستان آسمانی» برگزار می شود


آیین «سیاه پوشان محرم» در کانون «دوستان آسمانی» برگزار می شود

گواهیان از آیین «سیاه پوشان محرم» با حضور بچه های مسجد در کانون فرهنگی هنری «دوستان آسمانی» جهرم خبر داد.

«مسعود گواهیان» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در جهرم، گفت: در آستانه ماه محرم، ماه عزاداری سید و سالار شهیدان امام حسین (ع)، آیین «سیاه پوشان محرم» با حضور پرشور نوجوانان و جوانان مسجدی عضو کانون فرهنگی هنری «دوستان آسمانی» شهرستان جهرم برگزار می شود.

مدیر کانون فرهنگی هنری «دوستان آسمانی» جهرم افزود: این مراسم براساس یک سنت دیرینه هر ساله به منظور فراهم کردن زمینه‌ های لازم برای ورود باشکوه‌تر به ماه محرم و ترویج فرهنگ عاشورا و ایثار و شهادت، برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: از جمله آداب این مراسم برگزاری روضه است و پس از آن با حضور پیرغلامان و بزرگان مسجد و حضور پرشور جوان ترها پارچه های عزاداری در فضای بیرونی و شبستان نصب می شوند.

گواهیان با اشاره به اینکه بچه های مسجد از روزهای اخیر مهیای عزاداری سید و سالار شهیدان شده اند، عنوان کرد: این فعالیت ها با برگزاری برنامه سیاه پوشان رنگ و بوی دیگری به خود می گیرد.

وی با اشاره به اینکه عمولا آیین سیاهپوشان در سه روز قبل از آغاز ماه محرم انجام می شود، گفت: این آیین روز سه شنبه چهارم مرداد ماه پس از اقامه نماز مغرب و عشا در کانون فرهنگی هنری «دوستان آسمانی» برگزار می شود.

مدیر کانون فرهنگی هنری «دوستان آسمانی» جهرم در پایان خواستار حضور عموم بچه های مسجد برای شرکت مراسم «سیاه پوشان محرم» شد.

به گزارش شبستان، در آستانه محرم فضای عمومی شهر‌ و مساجد، حسینیه‌ها و آستان مقدس امامزادگان شهرستان جهرم در روز‌های اخیر سیاه پوش شده است.

پایان پیام/691

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


معافیت معاملات بورس از مالیات بر عایدی سرمایه