استقبال کارفرمایان از طرح کارورزی بیشتر شد


استقبال کارفرمایان از طرح کارورزی بیشتر شد

تازه‌ترین آمار عملکرد طرح کارورزی از افزایش استقبال فارغ التحصیلان و واحدهای اقتصادی از این طرح حکایت دارد به نحوی که تاکنون بیش از ۱۵۳ هزار نفر از کارجویان و فارغ التحصیلان دانشگاهی به عنوان متقاضی کارورزی واجد شرایط شناخته شده و ثبت‌نام کرده‌ و...

استقبال کارفرمایان از طرح کارورزی بیشتر شد

به گزارش ایران اکونومیست، طرح کارورزی فارغ التحصیلان دانشگاهی به استناد ماده (۷۱) قانون برنامه ششم توسعه و به عنوان یکی از برنامه‌های موثر وزارت کار ذیل برنامه سیاستهای فعال بازار کار در قالب تبصره (۱۸) قوانین بودجه سنواتی تدوین شده است.

وزارت کار به عنوان مجری طرح در چند سال گذشته تلاش کرده با اجرای این طرح، بستر لازم برای مهارت آموزی و ارائه آموزش‌های شغلی به فارغ‌التحصیلان دانشگاهی بـا استفاده از ظرفیت‌های بلااستفاده موجود در واحدهای فعال اقتصادی در بخش‌های خصوصی و تعاونی به وجود آید.

افزایش قابلیت جذب و اشتغال دانش آموختگان از طریق انتقال مهارت و تجربه در محیط کار برای ورود به بازار کار، ایجاد انگیزه کارآفرینی و کسب و کار در دانش‌آموختگان، فراهم کردن زمینه انتقال دانش از دانش‌آموخته به کارگاه و کاهش هزینه بکارگماری نیروی کار برای کارفرما از مهمترین اهداف اجرای این طرح به شمار می رود.

استقبال کارفرمایان از طرح کارورزی بیشتر شد

تازه‌ترین نتایج اجرای طرح کارورزی نشان می دهد که تاکنون ۱۵۳ هزار و ۱۷۶ نفر از داوطلبان واجد شرایط در این طرح ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد ۶۲ هزار و ۴۳۱ نفر منجر به عقد قرارداد شده است؛ همچنین ۲۱ هزار و ۲۶۶ واحد پذیرنده به عنوان بنگاه اقتصادی در این طرح ثبت نام کرده‌اند که از مجموع این تعداد، ۱۱ هزار و ۱۳۰ واحد مشمول برخورداری از معافیت‌های مالیاتی شده اند. تعداد قراردادهای دردست اجرا نیز ۵۴۷ مورد بوده است.

استقبال کارفرمایان از طرح کارورزی بیشتر شد

گزارش مذکور بیانگر این است که تعداد متقاضیان و بنگاه‌های داوطلب ثبت‌نام کرده نسبت به ماههای گذشته رو به رشد بوده است. استان فارس در صدر بیشترین تعداد داوطلب واجد شرایط و واحد پذیرنده قرار دارد و استان هرمزگان کمترین میزان مشارکت واحدهای پذیرنده و قرارداد منعقده را به خود اختصاص داده است.

کمک هزینه کارورزی، وجهی است که در پایان دوره مقدماتی کارورزی و متناسب با مدت آن به کارورز پرداخت می شود. مهمترین مزیت طرح برای کارجویان و کارفرمایان این است که در صورت جذب کارورز، از معافیت حق بیمه سهم کارفرما به مدت حداکثر دو سال برخوردار می‌شوند.

داشتن مدرک دانشگاهی حداقل کارشناسی و کمتر از ۳۵ سال سن در زمان ثبت نام از جمله شرایط برخورداری از مزایای این طرح است و داشتن کارت پایان خدمت یا معافیت از خدمت نظام وظیفه برای متقاضیان مرد ثبت نام کننده در این طرح الزامی است.

به گزارش ایران اکونومیست، بنگاههای اقتصادی و فارغ التحصیلان دانشگاهی که علاقمند به بهره‌مندی از مزایای دوره کارورزی و معافیت بیمه‌ای هستند می‌توانند به سامانه کارورزی وزارت کار به نشانی https://karvarzi.mcls.gov.ir مراجعه و ثبت نام کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم وقاحت تمام بهاره رهنما / شوهرندارم این آقا دوست پسرم است!