جنگ لفظی نامزدهای نخست وزیری انگلیس در اولین دوئل تلویزیونی


جنگ لفظی نامزدهای نخست وزیری انگلیس در اولین دوئل تلویزیونی

لیز تراس، و ریشی سوناک نامزدهای نخست وزیری انگلیس در اولین دوئل تلویزیونی حملات لفظی سختی را علیه هم در پیش گرفتند.

رقابت های دو نامزد باقی مانده برای جانشینی "بوریس جانسون "، نخست وزیر انگلیس چند روزی است که آغاز شده و نامزدها تلاش می کنند تا با راهکارهای مختلف آراء محافظه کاران را برای تصاحب این کرسی جذب کنند.

چندی پیش در پنجمین دور رای گیری برای انتخاب جانشین بوریس جانسون در حزب محافظه کار انگلیس، با حذف پنی موردانت، ریشی سوناک و لیز تراس به دور نهایی انتخابات صعود کردند.

دو برنده یک کمپین انتخاباتی را در مقابل اعضای حزب محافظه کار راه انداخته‌اند که باید با اعلام برنده در 5 سپتامبر (14 شهریور ماه) به پایان برسد.

طی چند هفته آینده، نمایندگان محافظه کار تصمیم خواهند گرفت که آیا تراس یا سوناک در سپتامبر به داونینگ استریت نقل مکان کنند و جانشین بوریس جانسون شوند. لیز تراس در نظرسنجی ها پیشتاز است.

انتخابات برای تعیین نخست وزیر جدید پس از کناره‌گیری بوریس جانسون از قدرت آغاز شد. 21 تیرماه گذشته هشت چهره کلیدی حزب محافظه‌کار با حمایت دست کم 20 تن از اعضای حزب، به فهرست نامزدهای انتخاباتی راه پیدا کردند.

نتیجه رأی‌گیری نهایی قرار است در 5 سپتامبر (14 شهریور ماه) اعلام شود. برنده احتمالاً در همان روز توسط ملکه به نخست‌وزیری منصوب می‌شود.

روزنامه "فرانکفورتر آلگماینه سایتونگ" در گزارشی نوشت: نامزدهای جانشینی بوریس جانسون بر سر سیاست مالیاتی و چین با هم اختلاف دارند. سوناک، وزیر خزانه داری سابق انگلیس، برنامه های لیز تراس را غیر مسئولانه و مطمئنا غیرمحافظه کارانه خواند.

در ادامه این گزارش آمده است: در رقابت برای جانشینی "بوریس جانسون"، نخست وزیر بریتانیا، دو نامزد لیز تراس و ریشی سوناک در اولین دوئل تلویزیونی خود ضرباتی را به هم وارد کردند.

موضوعات مورد مناقشه مناظره وزیر امور خارجه و وزیر سابق دارایی که عصر دوشنبه توسط بی‌بی‌سی تعدیل شد، شامل سیاست مالیاتی، مقابله با چین و برگزیت بود.

جنگ لفظی نامزدهای نخست وزیری انگلیس در اولین دوئل تلویزیونی

سوناک از برنامه های تراس برای کاهش سریع مالیات انتقاد کرد. این سیاستمدار محافظه‌کار گفت: فکر نمی‌کنم این درست باشد، فکر نمی‌کنم مسئولانه باشد و مطمئناً محافظه‌کارانه نیست. کاهش مالیات قبل از اینکه تورم تحت کنترل قرار گیرد، یک اتفاق شیرین کوتاه مدت است.

تراس که در این مناظره در شهر استوک-آن-ترنت صحبت می کرد، در پاسخ به انتقادهای رقیب خود گفت که برنامه های سوناک، بریتانیا را به رکود اقتصادی خواهد برد. وی تاکید کرد که او می‌خواهد فوراً وارد عمل شود، زیرا مردم برای گذراندن زندگی خود در تلاش هستند. وی افزود رقیب او در رقابت برای رهبری حزب محافظه کار، مالیات ها را به عنوان وزیر دارایی به بالاترین نرخ در 70 سال گذشته افزایش داده بود.

تراس همچنین سوناک را در اولین دوئل از سه دوئل تلویزیونی متهم کرد که در گذشته موضع بسیار نرمی را در قبال چین در پیش گرفته است. وی تاکد کرد: برای مثال، یک ماه پیش، وی از روابط تجاری نزدیک تر با چین صحبت کرد.

تراس در رابطه با موضع گیری اخیر سوناک که اتخاذ رویکرد سختگیرانه در قبال چین را درخواست کرده بود گفت: من خوشحالم که شما اکنون به طرز فکر من ملحق شده‌اید.

سوناک، 42 ساله هم در پاسخ گفت که موضع تراس نیز در رابطه با چین تغییر کرده است. وی گفت: تراس نیز در گذشته خواستار روابط نزدیکتر با پکن بوده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...