پیش بینی قیمت خودرو / بازار خودرو دوباره یخ زد +جدول قیمت


پیش بینی قیمت خودرو / بازار خودرو دوباره یخ زد +جدول قیمت

بازار پس از فراز و نشیب های متوالی که روزهای گذشته تجربه کرد امروز را بدون تغییر و ثبات قیمتی به پایان رساند. درحالیکه بیش از ۱ ماه از موعد مقرر برای تصویب آیین نامه می گذرد، همچنان خبری از آن نیست و همین موضوع در کنار کاهش قدرت خرید مردم موجب...

اقتصادآنلاین-پرهام کریمی؛ بازار خودرو در ابتدای این هفته و پس از حدود دو ماه،‌کاهش قیمت را ثبت کرد؛ موضوعی که این امیدواری را ایجاد کرد تا پس از مدت ها شاهد کاهش قیمت های خودروهای پرتقاضا در بازار آزاد باشیم. اما همانگونه که در گزارش روزهای گذشته بدان اشاره شد، نگاهی به روند عوامل موثر بر بازار خودرو این موضوع را نشان می‌دهد که چه از بعد تقاضا و چه از بعد عرضه هیچ تحول قابل توجهی اتفاق نیفتاده است.

هرچند که تولید خودروسازان در بهار امسال افزایشی بوده اما شرکت های بزرگ خودروسازی همچنان با زیان تولید می کنند که این موضوع ادامه این روند را با تردیدهایی روبرو می سازد. همچنین افت محسوس کیفیت نیز نتیجه قطعی چنین شرایطی خواهد بود. در خصوص واردات هم همچنان آیین نامه آن در هیات دولت متوقف شده و آنگونه که دادفر، دبیر انجمن واردکنندگان به اقتصادآنلاین گفته است با این شرایط در بهترین حالت اولین خودروهای وارداتی زودتر از بهمن ماه به کشور نخواهد رسید. هرچند که با توجه به تعداد و انباشت چندین ساله تقاضا بعید به نظر می رسد که واردات هم بتواند تغییر محسوسی در بازار ایجاد کند.

نرخ ارز به عنوان یک عامل مهم هم به سرنوشت برجام کلید خورده که فعلاً در شرایط مبهمی به سر می برد. فضای تورمی کشور هم موضوع دیگری است که کاهش قیمت خودرو را بیش از گذشته ناممکن نشان می دهد.

در چنین شرایطی به نظر می رسد که در بهترین حال شاهد ثبات قیمتی در کلیت بازار و نوسان های مقطعی در قیمت برخی مدل‌ها باشیم. در ادامه نگاهی به قیمت خودروهای پرطرفدار بازار می‌اندازیم.

پژو ۲۰۶ تیپ دو بدون تغییر ۳۰۰ میلیون تومان معامله شد. ۲۰۶ تیپ ۵ فول هم در مدل ۱۳۹۹ امروز بدون تغییر ۳۶۰ میلیون تومان قیمت خورد.

پژو ۲۰۷ دنده‌ای سقف پانوراما بدون تغییر قیمت در بازار ۴۰۷ میلیون تومان معامله می شود. نسخه اتوماتیک با سقف شیشه ای و در مدل ۱۴۰۰، بدون تغییر ۶۲۵ میلیون تومان معامله شد. نسخه دنده ای با سقف فلزی و مدل ۱۴۰۱ هم تغییری در قیمت خود نداشت و در بازار ۳۹۵ میلیون تومان معامله می شود.

پژو ۴۰۵ در نسخه بنزینی بدون تغییر ۲۹۳ میلیون قیمت خورد. این خودرو در نسخه دوگانه سوز هم بدون تغییر بود و قیمت ۳۰۸ میلیون تومانی به ثبت رساند.

پژو پارس LX مدل ۱۴۰۱ امروز بدون تغییر ۳۷۵ میلیون تومان معامله شد. این خودرو در مدل ۱۴۰۱ و با موتور XU7، هم تغییری در قیمت خود نداشت و ۳۱۹ میلیون تومان معامله می شود.

پارس ELX-TU5، خودروی جدید ایران خودرو بدون تغییر در بازار بدون تغییر ۴۲۷ میلیون تومان قیمت خورد.

پژو ۲۰۰۸ هم بدون تغییر ۱ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان معامله شد.

سمند LX در مدل ۱۴۰۱ بدون تغییر ۳۱۰ میلیون تومان قیمت خورد. این خودرو با موتور EF7 تغییری نداشت و ۳۳۲ میلیون تومان معامله شد.

دنا معمولی مدل ۱۴۰۱ بدون تغییر ۴۰۷ میلیون تومان قیمت خورد. این خودرو در نسخه توربو اتوماتیک هم بدون تغییر بود و در بازار ۵۱۰ میلیون تومان معامله می شود.

تارا اتوماتیک بدون تغییر ۵۹۵ میلیون تومان معامله می شود. نسخه دنده ای بدون تغییر ۴۶۰ میلیون تومان معامله می شود.

رانا پلاس بدون تغییر ۳۰۰ میلیون تومان معامله می شود. این خودرو در نسخه با سقف شیشه ای هم بدون تغییر بود و ۳۳۰ میلیون تومان قیمت خورد.

محصولات گروه ایران‌خودرو
نام خودرو
قیمت روز (تومان)
میزان تغییر(تومان)
پژو 206 تیپ 2
۳۰۰.۰۰۰.۰۰۰
بدون تغییر
پژو 206 تیپ 5
۳۶۰.۰۰۰.۰۰۰
بدون تغییر
پژو 207 دنده‌ای سقف پانوراما
۴۰۷.۰۰۰.۰۰۰
بدون تغییر
پژو 207 اتوماتیک سقف پانوراما
۶۲۵.۰۰۰.۰۰۰
بدون تغییر
پژو 207 دنده ای سقف فلزی
۳۹۵.۰۰۰.۰۰۰
بدون تغییر
پژو 405 GLX - بنزینی
۲۹۳.۰۰۰.۰۰۰
بدون تغییر
پژو 405 GLX - گازسوز
۳۰۸.۰۰۰.۰۰۰
بدون تغییر
پژو پارس LX
۳۷۵.۰۰۰.۰۰۰
بدون تغییر
پژو پارس XU7
۳۱۹.۰۰۰.۰۰۰
بدون تغییر
پژو پارس ELX-TU5
۴۲۷.۰۰۰.۰۰۰
بدون تغییر
پژو 2008
۱.۴۰۰.۰۰۰.۰۰۰
بدون تغییر
سمند LX ساده
۳۱۰.۰۰۰.۰۰۰
بدون تغییر
سمند LX با موتور EF7
۳۳۲.۰۰۰.۰۰۰
بدون تغییر
دنا معمولی
۴۰۷.۰۰۰.۰۰۰
بدون تغییر
دنا پلاس توربو اتوماتیک
۵۱۰.۰۰۰.۰۰۰
بدون تغییر
تارا اتوماتیک
۵۹۵.۰۰۰.۰۰۰
بدون تغییر
تارا دنده ای
۴۶۰.۰۰۰.۰۰۰
بدون تغییر
رانا پلاس
۳۰۰.۰۰۰.۰۰۰
بدون تغییر
رانا پلاس سقف شیشه ای
۳۳۰.۰۰۰.۰۰۰
بدون تغییر
پراید ۱۱۱ بدون تغییر ۲۰۶ میلیون تومان معامله شد و نسخه ۱۳۱ هم بدون تغییر ۱۸۵ میلیون تومان قیمت خورد. پراید وانت یا همان ۱۵۱ در بازار امروز بدون تغییر ۱۸۳ میلیون تومان قیمت خورد.

کوییک اتوماتیک پلاس در مدل ۱۴۰۱ بدون تغییر ۳۱۵ میلیون تومان معامله می شود. نسخه ساده و دنده ای این خودرو هم بدون تغییر بود و ۲۱۲ میلیون تومان معامله شد.

سایناEX بدون تغییر ۲۱۳ میلیون تومان معامله می شود.

تیبا هاچبک بدون تغییر ۲۰۷ میلیون قیمت خورد. نسخه صندوقدار هم تغییری در قیمتش نداشت و ۲۰۱ میلیون تومان قیمت خورد.

قیمت شاهین در مدل ۱۴۰۰ بدون تغییر همچنان در بازار بدون تغییر ۳۵۵ میلیون تومان اعلام می شود. قیمت مدل ۱۴۰۰ بدون تغییر ۳۶۴ میلیون تومان معامله شد.

محصولات گروه سایپا
نام خودرو
قیمت روز (تومان)
میزان تغییر(تومان)
پراید 111
۲۰۶.۰۰۰.۰۰۰
بدون تغییر
پراید 131
۱۸۵.۰۰۰.۰۰۰
بدون تغییر
پراید 151
۱۸۶.۰۰۰.۰۰۰
بدون تغییر
کوییک اتوماتیک پلاس
۳۱۵.۰۰۰.۰۰۰
بدون تغییر
کوییک ساده و دنده ای
۲۱۲.۰۰۰.۰۰۰
بدون تغییر
ساینا EX
۲۱۳.۰۰۰.۰۰۰
بدون تغییر
تیبا هاچبک
۲۰۷.۰۰۰.۰۰۰
بدون تغییر
تیبا صندوقدار
۲۰۲.۰۰۰.۰۰۰
بدون تغییر
شاهین G
۳۶۴.۰۰۰.۰۰۰
بدون تغییر

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ابهامات بزرگ در مسیر واگذاری سرخابی‌ها/ آغاز دوران جدید در استقلال و پرسپولیس