پیگیر افزایش کیفی و کیفی خدمات صندوق اعتباری هنر هستیم


پیگیر افزایش کیفی و کیفی خدمات صندوق اعتباری هنر هستیم

به گزارش شفاف، پس از برگزاری نشست صمیمانه رئیس جمهور با شاعران در شب عید غدیر خم و با تأکید وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، نشست هم اندیشی جمعی از استادان شعر و ادب با مدیرعامل صندوق اعتباری هنر، امروز سه شنبه ۴ مرداد در محل صندوق اعتباری هنر برگزار...

به گزارش شفاف، پس از برگزاری نشست صمیمانه رئیس جمهور با شاعران در شب عید غدیر خم و با تأکید وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، نشست هم اندیشی جمعی از استادان شعر و ادب با مدیرعامل صندوق اعتباری هنر، امروز سه شنبه ۴ مرداد در محل صندوق اعتباری هنر برگزار شد.

در این نشست، شاعرانی نظیر «علی انسانی»، «اسماعیل امینی»، «علی محمد مودب»، «علیرضا قزوه»، «امید مهدی نژاد»، «فریبی یوسفی»، « لیلا کردبچه» ،«ابراهیم اسماعیلی اراضی» ،«غلامرضا طریقی» و همچنین «علی رمضانی» مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران حضور داشتند.

مجید پوراحمدی در این دیدار با اشاره به نقش شعرا و نوبسندگان در حفظ زبان فارسی گفت: هویت ایرانی و میراث فرهنگی ما با تلاش نویسندگان، شعرا و استادان زبان فارسی حفظ شده است. ادبیات و شعر یکی از ابزارهای مهم بیان اندیشه و تفکر است و شعرا نقش مهمی در حفظ گنجینه فرهنگ ایران اسلامی و در انتقال مفاهیم متعالی به نسل‌های آینده دارند.

مدیرعامل صندوق اعتباری در ادامه گفت: شعر همواره بستری برای بازتاب حالات روحی و معنوی را فراهم می‌کند. شاعران ایرانی در سایه بهره‌گیری از مباحث ناب اسلام و قرآن و سیره اهل بیت(ع) رسالت خود را در برانگیختن احساسات پاک انسانی و ترویج نیکی در جامعه به خوبی ایفا کرده اند.

او تصریح کرد: با پیروزی انقلاب اسلامی شاهد درخشش شعر هستیم و آثار ماندگاری در این زمینه توسط شعرا خلق شد.

پیگیر افزایش کیفی و کیفی خدمات صندوق اعتباری هنر هستیم

پوراحمدی با اشاره به نقش صندوق در حمایت از تمامی اصحاب فرهنگ و هنر کشور گفت: نگاه ما در دولت مردمی بهره‌مندی از نظرات صاحب‌نظران و فعالان این حوزه است تا با مشورت و نظر این عزیزان طرح‌ها و اقدامات خود را برای حمایت از هنرمندان کشور، برنامه‌ریزی و اجرا کنیم.

مدیرعامل صندوق اعتباری هنر با ارائه گزارشی از مجموعه فعالیت ها و اقدامات صندوق گفت: در حال حاضر بیش از ۹۰ هزار نفر از اصحاب فرهنگ، هنر، رسانه و فعالان قرآنی عضو صندوق اعتباری هنر هستند. در سیاست‌گذاری های نوین همواره به فعالیت های کلان و پایدار اقتصاد فرهنگ و هنر و توانمندسازی هنرمندان توجه ویژه داریم.

او افزود: یکی از رویکردهای ما در این مسیر ارتباط مستمر با انجمن های فرهنگی و هنری است. بسیاری از اعضای ما خصوصاً با شیوع و استمرار ویروس کرونا در تأمین نیازهای ضروری خود دچار مشکل هستند اما تمام توان خود را به کار می بریم تا حدممکن خدمات صندوق اعتباری هنر را از نظر کمی و کیفی افزایش دهیم.

پوراحمدی در پایان گفت: حمایت از اقشار مختلف فرهنگ و هنر، توزیع عادلانه منابع و توجه به توانمندسازی از جمله موارد مورد تأکید وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی است که در صندوق اعتباری هنر به جدیت دنبال می‌شود.

شاعران حاضر در این نشست نیز به اهم مشکلات خود در حوزه های مختلف اشاره کردند که از سوی سید مجید پوراحمدی در جهت رفع آنها تصمیم‌های عملیاتی اتخاذ شد.

پیگیر افزایش کیفی و کیفی خدمات صندوق اعتباری هنر هستیم

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403