تبدیل عنکبوت‌های مرده به پنجه های مکانیکی در شاخه جدید علم رباتیک


تبدیل عنکبوت‌های مرده به پنجه های مکانیکی در شاخه جدید علم رباتیک

محققان دانشگاه رایس موفق شده‌اند در یک زمینه تحقیقاتی جدید با نام Necrobotic به پیشرفت‌هایی دست پیدا و از عنکبوت‌های مرده به عنوان پنجه‌های مکانیکی استفاده نمایند.محققان دانشگاه رایس پژوهش جدیدی در زمینه استفاده از مواد نامتعارف به عنوان ربات...

محققان دانشگاه رایس موفق شده‌اند در یک زمینه تحقیقاتی جدید با نام Necrobotic به پیشرفت‌هایی دست پیدا و از عنکبوت‌های مرده به عنوان پنجه‌های مکانیکی استفاده نمایند.

محققان دانشگاه رایس پژوهش جدیدی در زمینه استفاده از مواد نامتعارف به عنوان ربات منتشر کرده و در آن یک عنکبوت مرده را به پنجه مکانیکی تبدیل کرده‌اند. این پژوهش به حوزه جدیدی در علم رباتیک به نام ربات‌های مرده (Necrobotics) مربوط است.

در همین رابطه بخوانید:

- خلق ترسناک‌ترین ربات بر پایه هوش مصنوعی توسط یک مهندس نرم‌افزار
- هوش مصنوعی حالا می‌تواند مقاله علمی دانشگاهی بنویسد

دانشمندان لاشه یک عنکبوت را به یک ربات تبدیل کرده‌اند. تیم تحقیقاتی در شاخه رباتیک نرم تخصص دارد که به بررسی ترکیب‌های شیمیایی و فیزیکی تازه برای رسیدن به انعطاف بیشتر نسبت به ربات‌های پلاستیکی یا دارای قطعات فلزی می‌پردازد.

تبدیل عنکبوت‌های مرده به پنجه های مکانیکی در شاخه جدید علم رباتیک

دنیل پرستون، یکی از اساتید مهندسی دانشگاه رایس می‌گوید آن‌ها از موادی همچون هیدروژل‌ها و الاستومرهای قابل کنترل با واکنش شیمیایی، دستگاه‌های پنوماتیک و نور برای ساخت ربات و حتی ابزارهای پوشیدنی و پارچه استفاده می‌کنند.

عنکبوت‌ها از فشار هیدرولیک برای به حرکت در آوردن اندام خود استفاده می‌کنند. آن‌ها قادرند جریان خون را به یکی از پاهای خود بفرستند و آن را باز کنند. دانشمندان با فرو کردن سوزنی در بدن عنکبوت و پوشش درزها، از هوا برای به حرکت درآوردن همزمان اندام‌ها استفاده می‌کنند.

تبدیل عنکبوت‌های مرده به پنجه های مکانیکی در شاخه جدید علم رباتیک

روش فوق به محققان حوزه ربات‌های مرده کمک کرده تا اجسامی با وزن تا 130 درصد وزن ربات را نیز به وسیله پنجه‌های مکانیکی جابه‌جا نمایند.

در این حوزه از رباتیک نرم دانشمندان می‌توانند با استفاده از ابزارهای تحریک و مواد جدیدی به دستاوردهای تازه دست پیدا نمایند. عنکبوت‌ها اکنون برای اولین بار می‌توانند به عنوان ربات‌های مرده به کار گرفته شوند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟