پیش بینی اساسی از بورس فردا


در حالی که با برگزاری جلسه صبحگاهی رئیس سازمان بورس و رئیس کل بانک مرکزی امید آن می‌رفت که سیگنال مثبتی به بازار مخابره شود، اما بازار امروز چندان توجهی به این جلسه و خروجی آن نکرد و شاهد قرمزپوشی شاخص‌ها در پایان معاملات بودیم. در گفتگو با علی...

امروز سه شنبه ۴ مرداد ۱۴۰۱ بازار در حالی کار خود را آغاز کرد که سهامداران امیدوار بودند با جلسه‌ای که بین مجید عشقی رئیس سازمان بورس و علی صالح آبادی رئیس کل بانک مرکزی برگزار شد سیگنال مثبتی به بازار مخابره شود، اما این اتفاق آنچنان که باید رخ نداد و شاخص‌ها در پایان بازار امروز قرمزپوش به استقبال معاملات فردا رفتند.

شاخص کل با اُفت ۰.۰۷ درصدی و شاخص کل هموزن نیز با اُفت ۰.۷۲ درصدی معاملات امروز را به پایان رساندند و خروج پول حقیقی از بازار نیز به حدود ۱۵۰ میلیارد تومان رسید. ارزش معاملات نیز در بورس امروز دو هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان گزارش شد.

بورس فردا چگونه خواهد بود؟

علی عباسیان کارشناس و تحلیلگر بازار سرمایه گفت: با توجه به فشار فروش روز‌های یکشنبه، دوشنبه و سه شنبه انتظار این است که در روز چهارشنبه نیز شاهد همین فشار فروش باشیم و شاخص کل نیز احتمالا تا سطح یک میلیون و ۴۰۰ هزار واحد اُفتی را داشته باشد.

او ادامه داد: با توجه به شرایط تکنیکال و روانشناسی بازاری که داریم نقطه برگشت ما می‌تواند حوالی ناحیه یک میلیون و ۴۰۰ هزار واحد باشد.

این کارشناس بازار سرمایه گفت: مسلما بازار امسال، بازاری تخصصی و گام‌ها کوچکتر خواهد بود و حتی پیش بینی می‌شود با دید کوتاه مدت و میان مدت سهامداران نتوانند سود دلخواه خود را کسب کنند.

عباسیان اظهار داشت: البیته نقاط ورود و خروج بسیار مهم است، ولی اگر نتوانستید گام‌های حرکتی را بگیرید مسلما باید با دید بلندمدت و بالای یک ساله نگاه کنید.

او در انتها گفت: بنابراین تحلیلی که من از بازار روز چهارشنبه دارم این است که فشار فروش خواهیم داشت و نقطه برگشت می‌تواند ناحیه یک میلیون و ۴۰۰ هزار واحد باشد.

منبع: نبض بورس

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بورس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


این بازیگر دنیای شیرین بعد از 27 سال الان چه شکلی شده؟+ بیوگرافی اشکان اشتیاق