همه ما باید مبلغ غدیر باشیم


همه ما باید مبلغ غدیر باشیم

حجت الاسلام عسگری با بیان اینکه همه ما باید مبلغ غدیر باشیم، گفت: مابایدبه غدیر معرفت و شناخت داشته و آن را در عرصه عمل ثابت کنیم و وظیفه ما در برابر غدیر بارکردن پرونده غدیر در زندگی خود توجه به غدیر است.

حجت الاسلام مصطفی عسگری درگفتگو با خبرنگارخبرگزاری شبستان در کرمانشاه ضمن تبریک عید غدیر ،گفت: خداوند متعال در روز غدیر مسئولیت ووظیفه همگان را مشخص کرد مسئولیت پیامبر (ص) را ابلاغ امامت از اولین امام تا صاحب الزمان (عج) بعنوان آخرین امام و وظیفه حاضرین در غدید را بیعت با امیرالمومنین (ع) و رساندن پیام غدیر به غائبین قرار داد .

امام جمعه موقت سرپل ذهاب،افزود : واقعه غدیر که به موضوع امامت امیرمومنان و جانشینی پیامبراکرم(ص) اشاره دارد، موضوع اتصال نبوت به امامت و از مهمترین اعیاد مسلمانان است.

وی بااشاره به اینکه وظیفه ما در برابر غدیر دو بعد فردی و اجتماعی دارد ،خاطر نشان کرد: در بعد فردی صلوات فرستادن ، نفرین بر دشمنان ولایت و روزه گرفتن آمده است که روزه گرفتن در این روز از اعمال شصت سال عبادت افضل است و ثواب صد حج و صد عمره را دارد اما وظیفه اجتماعی ملاقات و دید و بازدید و سپاسگزاری و شکرگزاری خداوند ، تزئین کوچه و بازار و برپایی کاروان شادی ، برپایی سفره اطعام و افطار ، دعای ندبه ، دیدار باسادات ، زیارت امیرالمومنین ع و برآورده کردن حاجات مومنین و دستگیری از آنها است .

حجت الاسلام عسگری،تصریح کرد : نشناختن خدا ، دین خدا و دستورات آن ، رفتن برکت از زندگی و دنیا و در آخرت عدم ورود به بهشت و عدم استشمام بوی بهشت از دیگر پیامدهای نادیده گرفتن واقعه غدیر است .

امام جمعه موقت شهرستان سرپل ذهاب ، اظهار کرد: ولایت یکی از ارکان اصلی و آموزه های اساسی دین مبین اسلام است و اصلی ترین و اساسی ترین آموزه آن است. در قرآن کریم ولایت بیانگر حقیقت آدمی است که استعدادهایش بر اثر پیوند با ولایت تامه الهی و حقیقت ذات نبوی او از راه امامت و بندگی به منصه ظهور و بروز رسیده است.

پایان پیام/712

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مهدویت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دارم دلبری مانند تو