حجاب باید به عنوان کالای فرهنگی به میدان بیاید


حجاب باید به عنوان کالای فرهنگی به میدان بیاید

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور گفت: وظیفه داریم حجاب را به عنوان کالای فرهنگی مطرح کنیم و به صورت زیر ساختی طرح‌های ایرانی و اسلامی را مقتدرانه وارد بازار کنیم.

سید مجید امامی گفت: اگر طراحان و تولید کنندگان نوآور مد و لباس ایرانی - اسلامی، شاخص‌های فرهنگی را رعایت کنند، اما نتوانند به بازار برسند، ما تنها ویترین داریم؛ درصورتی که آنچیزی که لباس مردم را تعیین می‌کند، چهار راه ولیعصر و میدان هفتم تیر است. این‌ها بودند که مانتو جلو باز را در ایران رسمی و شایع کردند.

به گفته دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور، مواجه با این امر نامطلوب به لحاظ فرهنگی ممکن نیست مگر اینکه تولید کنندگان ایرانی - اسلامی بتوانند به بازار برگردند و بتوانند با حمایت‌های ویژه و همچنین با نوآوری و اتصال به یک دیگر سهم بازارشان را افزایش دهند.

او می گوید: اگر بتوانیم فروش را افزایش دهیم و هزینه تولید را کم کنیم، دیگر نیاز نیست نگران فروشگاه و یا نگران نمایشگاه‌های رایگان و یا مالیات باشیم. تولید کننده معتقد است مالیات حداقلی هزینه اش است.

همچنین امامی به مهم‌ترین هدف کارگروه اشاره کرد و گفت: البته ما وظیفه داریم حجاب را به عنوان کالای فرهنگی مطرح کنیم و وزارت ارشاد موافق این موضوع است و تمام تلاشمان را می‌کنیم؛ لاکن مهم‌ترین کار این است که به صورت زیر ساختی طرح‌های ایرانی - اسلامی را نفوذ پذیر و مقتدرانه وارد بازار کنیم و این هدف کار گروه است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان