آخرین کاروان حجاج ایرانی 7 مرداد به کشور بازمی‌گردد


آخرین کاروان حجاج ایرانی 7 مرداد به کشور بازمی‌گردد

رئیس سازمان حج وزیارت اعلام کرد آخرین کاروان زائران حج تمتع، هفتم مرداد به کشور باز می‌گردد.

صادق حسینی اظهار کرد: حج تمتع امسال را باچهار شعار عزت، کرامت، امنیت و سلامت زائران آغاز کردیم و در همه مراحل حج این شعار‌ها مورد توجه بوده است.

وی درباره هزینه‌های حج تمتع امسال گفت: در کشور ثالث به ریال محاسبه نمی‌شود، بلکه با دلار حساب می‌شود بنابراین قیمت پیش بینی شده در ابتدای حج امسال و قبل از اعزام‌ها حدود ۳ هزار و ۳۰۰ دلار محاسبه شد، اما در نزدیک اعزام‌های زائران کشورمان، کشور میزبان هزینه برخی خدمات را تا ۱۲۰۰ دلار افزایش داد که جمع هزینه‌ها به ۴ هزار و ۵۰۰ دلار رسید.

رئیس سازمان حج وزیارت افزود: این هزینه‌ها به همراه افزایش هزینه برخی اقلام پروتئینی موجب افزایش هزینه‌های حج شد اما سعی کردیم آن را مدیریت کنیم تا به زائران فشار تحمیل نشود و تنها یک پنجم هزینه‌های مازاد را پرداخت کنند.

حسینی در خصوص شرایط هزینه سال بعد گفت: برای سال بعد اگر هزینه‌های اضافی کاهش یابد، قیمت‌های ما نیز کاهش می‌یابد، اما اگر تغییری نیابد و هزینه‌ها همانند امسال باشد وعده‌ای را نمی‌توان برای کاهش قیمت‌ها مطرح کرد.

وی ادامه داد: تحقق از سرگیری سفر‌های عمره منوط به حمایت کنسولی از زائران کشورمان است، در حال حاضر سفارتخانه یا دفتر کنسولی در عربستان نداریم؛ در صورتی که حمایت کنسولی محقق شود، منعی برای سفر‌های عمره وجود ندارد.

رئیس سازمان حج وزیارت درباره اتمام تاریخ بازگشت حجاج کشورمان گفت: براساس برنامه ریزی‌ها، عملیات حج از روز نخست اعزام‌ها اعلام کردیم که یک روز قبل از فرارسیدن ماه محرم، پرواز‌های بازگشت پایان می‌یابد و تمامی تلاش خود را در این خصوص انجام دادیم .

حسینی درباره اعزام‌های اربعین و نظم بخشی در این خصوص گفت: در حال حاضر سامانه سماح برای پیش ثبت نام فعال است و تا روز عاشورا این مهم ادامه می‌یابد و پس از آن نیز ثبت نام قطعی متقاضیان انجام می‌شود که برهمین اساس تاکنون ۷۷۰هزار نفر نام نویسی کرده اند.

وی تصریح کرد: زائران در مرحله ثبت نام قطعی تاریخ خروج، تاریخ بازگشت، نحوه عزیمت با خودروی شخصی یا عمومی و سایر جزئیات را اعلام می‌کنند که برهمین اساس برنامه ریزی دقیقی برای نظم در رفت و بازگشت زائران انجام می‌گیرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چرا انسان های مدرن جایگزین نئاندرتال‌ها شدند؟