توافق ایران و روسیه برای جایگزین سوئیفت


معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه ایران در گفت‌وگویی با اشاره به استفاده از سیستم تبادل بانکی روسیه در ایران گفت که با قوی شدن گروه بریکس، دلار از مبادلات مالی کشور‌های عضو حذف خواهد شد. به گزارش ایسنا، مهدی صفری، معاون...

معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه ایران در گفت‌وگویی با اشاره به استفاده از سیستم تبادل بانکی روسیه در ایران گفت که با قوی شدن گروه بریکس، دلار از مبادلات مالی کشور‌های عضو حذف خواهد شد.
به گزارش ایسنا، مهدی صفری، معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه ایران در گفتگو با بخش عربی خبرگزاری اسپوتنیک گفت که در صورت قوی شدن گروه بریکس، دلار از مبادلات مالی کشور‌های عضو حذف خواهد شد.
وی تاکید کرد: اکنون مساله مهمی داریم و آن وارد شدن به اورآسیا، شانگهای و بریکس است و امیدوارم با تلاش مقامات ذیربط این امر محقق شود.
صفری درخصوص فعالیت در داخل سازمان شانگ‌های نیز خاطرنشاد کرد: ایران امیدوار است که ارز واحد پیشنهادی به زودی برای معاملات مالی و تجاری کشور‌های عضو این سازمان تصویب شود.
معاون وزیر خارجه در ادامه گفت: تهران و مسکو برای انجام مبادلات مالی پیشنهاد سیستم جدید به جای سوئیفت را مطرح کردند و اکنون تقریبا به توافق خوبی در این راستا رسیدیم.
وی همچنین تاکید کرد که دو کشور ایران و روسیه به توافقی درخصوص مبادلات تجاری از طریق ارز‌های ملی دست یافتند.
صفری درخصوص فعال شدن سیستم مالی روسیه (میر) در ایران نیز تاکید کرد: فکر کنم که نظام کارت بانکی «میر» به زودی در ایران فعال شود و درخصوص به کارگیری آن در کشور توافق شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟