ترکیه: سوئد و فنلاند باید مسئولیت تروریست‌ها را بپذیرند


ترکیه: سوئد و فنلاند باید مسئولیت تروریست‌ها را بپذیرند

وزیر خارجه ترکیه به تداوم حضور گروه‌های تروریستی در سوئد و فنلاند اشاره کرد و خواستار اقدام سریع شد.

«مولود چاووش اوغلو» وزیر خارجه ترکیه در اظهارات امروز (چهارشنبه) خود با اشاره به تداوم حضور نیرو‌هایی که ترکیه آن‌ها را تروریستی می‌داند، در سوئد وفنلاند، به این دو کشور هشدار داد.

به گزارش تی‌آرتی، چاووش اوغلو در بخشی از سخنانش با بیان آنکه پروپاگاندای تروریستی در سوئد و فنلاند همچنان ادامه دارد، گفت: «باید این مسئله پایان یابد، سوئد هنوز مظنونان تروریستی را مسترد نکرده است. آن‌ها باید مسئولیت‌های خود را انجام دهند وگرنه ما پیشنهادات آن‌ها در ناتو را مسدود خواهیم کرد.»

هفته جاری وزارت امور خارجه ترکیه کاردار سوئد در آنکارا را احضار کرد تا واکنش شدید خود را به تبلیغات تروریستی در جریان تظاهرات یک گروه کُرد در استکهلم، اعلام کند.

فنلاند و سوئد در حال حاضر به دلیل بحران در اوکراین درخواست عضویت در پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) را داده‌اند، اما با مخالفت ترکیه مواجه شدند و ترکیه آن‌ها را به حمایت از گروه‌هایی تروریستی متهم می‌داند.

پیش‌تر ۳۰ متحد ناتو پروتکل‌های الحاق سوئد و فنلاند به این ائتلاف را امضا کرده و پیشنهاد‌های عضویت این ۲ کشور را برای تصویب قانونی به پایتخت‌های خود ارسال کرده بودند.

کمیته روابط خارجی سنای آمریکا هم چهارشنبه گذشته با اکثریت قریب به اتفاق جمهوری‌خواه و دموکرات قطعنامه الحاق فنلاند و سوئد به ناتو را تصویب کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


این بازیگر دنیای شیرین بعد از 27 سال الان چه شکلی شده؟+ بیوگرافی اشکان اشتیاق