جام زرین مشگین‌شهر در مخازن چندلایه نگهداری می‌شوند/ پدیده‌ای به‌نام مخازن داریم


مهندس ضرغامی درباره ویدئوی منتشر شده در فضای مجازی و انتقال اثر تاریخی در مشگین‌شهر درظرف پلاستیکی، بیان کرد: «اصل موضوع مربوط به سال‌‌ها قبل است. کارهای عمرانی موزه مشگین‌شهر که از آن بازدید داشته‌ام، به سرعت پیش می‌رود و امسال افتتاح می‌شود و...

او با اشاره به اینکه درباره اصالت این قطعات نیز در گذشته بحث وجود داشته است، افزود: «برای محافظت از این قطعات کار درستی از سوی شورای تامین شهر انجام شد و آن‌ها قطعات را در اختیار یکی از شعب بانک ملی قرار دادند.»

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با بیان اینکه از شعبه بانک و محل نگهداری این قطعات بازدید داشته‌ است، ادامه داد: «مخازن در نظر گرفته شده و گاوصندوق‌های مختلف به صورت چند لایه و امن هستند تا بعد از تکمیل موزه، تحویل محل موزه شود.»

جام زرین مشگین‌شهر در مخازن چندلایه نگهداری می‌شوند/ پدیده‌ای به‌نام مخازن داریم

مهندس ضرغامی خاطرنشان کرد: «به این دلیل که خودم می‌خواستم خاطرم جمع شود، مقابل دوربین‌ها پلمب را باز کردم و به شکل نمادین نیز مجدداً جعبه را خودم پلمب کردم.»

او با بیان اینکه کار خوبی در راستای حفظ آثار تاریخی انجام شده است، تصریح کرد: «برخی تنها همین یک عکس را گرفته‌اند و گفته‌اند این کشور مشکل دارد و آثار تاریخی با چنین ارزشی در ظرف نان نمایش داده می‌شود. رسانه‌ها مطلع باشند که این قطعات در بانک ملی و مخازن چند لایه نگه‌داری می‌شوند.»

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با انتقاد به نگهداری اشیا و اسناد تاریخی در مخازن موزه‌ها بیان کرد: «از این موضوع راضی نیستم. ما پدیده‌ای به نام مخازن داریم و من از زمانی که وارد وزارتخانه شدم چندین بار در این باره صحبت کرده‌ام. موزه‌ها ۹۰درصد از اشیای تاریخی و اسناد تاریخی را نمی‌توانند نشان دهند و آن‌ها در مخازن هستند. موزه‌ها را باید تکمیل کنیم و اشیا را به داخل موزه‌ها انتقال دهیم.»

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...