شیرجه در جنگل های سرسبز شمال و اقامت در شمال


شیرجه در جنگل های سرسبز شمال و اقامت در شمال

اگر هفته‌ای سخت را پشت سر گذاشته و خستگی کار در تن شما مانده است یکی از بهترین جاهایی که می‌توانید بروید و از گرمای طاقت فرسای شهرتان فرار کنید، قطعا میان جنگل‌های سرسبز شمال است که فکر شما را از زندگی شهری پر هیاهو دور کند. در ادامه با ما همراه...

اگر هفته‌ای سخت را پشت سر گذاشته و خستگی کار در تن شما مانده است یکی از بهترین جاهایی که می‌توانید بروید و از گرمای طاقت فرسای شهرتان فرار کنید، قطعا میان جنگل‌های سرسبز شمال است که فکر شما را از زندگی شهری پر هیاهو دور کند. در ادامه با ما همراه باشید تا شما را با بهترین و زیباترین مکان‌های دیدنی رامسر و اطراف تهران آشنا کنیم.

اقامت در جنگل‌های شمالی کاری است که شما از مبدا خود انجام دهید تا با خیالی آسوده از اجاره ویلا در شمال شیرجه در جنگل‌های سرسبز شمال و طعم اقامتی بی‌نظیر را تجربه کنید. قبل از شروع معرفی این مناطق، یک آبشار بی‌نظیر در اطراف تهران وجود دارد که می‌توانید قبل از حرکت و در مسیر خود از آن هم دیدن کنید که در ادامه برای شما شرح داده شده است.

ابشار گزو منطقه ای بکر و خوش آب و هوا در اطراف تهران

آبشار گزو یکی از مکان‌های دیدنی در سوادکوه است که در دل جنگل هیرکانی لفور قرار دارد. آبشار زیبای گزو به دلیل قرارگیری در محدوده‌ای بکر و دست نخورده کمتر شناخته شده است زیرا رفت و آمد به آن شاید برای بعضی‌ها کمی دشوار باشد اما به طبیعت سرسبز و با صفای آن می‌ارزد. اگر از دوست‌داران طبیعت و خواستار گردش در آن هستید آبشار گزو یک منطقه کاملا جذاب برای شما خواهد بود و می‌توانید برای اجاره سوئیت در تهران و اطراف حوالی آبشار گزو اقدام کنید. این آبشار ارتفاعی حدود ۴۸ متر دارد که از بالا به پایین می‌ریزد و پایین آن محدوده‌ای بکر برای استراحت و تفریح است.

۲۰ مورد از جاهای دیدنی رامسر

در ادامه برای آشنایی بیشتر با رامسر، این شهر زیبا و پر از تفریحات هیجان‌انگیز به معرفی جاهای دیدنی رامسر پرداخته‌ایم:

شیرجه در جنگل های سرسبز شمال و اقامت در شمال

۱- تله کابین رامسر

از مهم‌ترین مکان‌هایی که در رامسر می‌توانید بروید و ساعت‌ها سرگرم شوید تله‌کابین رامسر است، که تفریحات مختلفی را برای شما فراهم کرده است. تله کابین رامسر یکی از مکان‌هایی است که میتواند چشم انداز کاملی از شهر را در اختیارتان قرار دهد. امکانات این مجموعه به تله کابین خلاصه نمیشود بلکه شامل: شهربازی برای کودکان، خود پرداز، کافی شاپ و... را برای بازدید کنندگان است.

۲- آبشار سیاسرت رامسر

اگر می‌خواهید دقایقی را با آب و هوای بی‌نظیر و سرسبز بگزرانید آبشار سیاسرت می‌تواند در گزینه هایتان قرار گیرد. این آبشار در منطقه جنت رودبار و در مسیر رودخانه چالک قرار گرفته است که از فضاهای دیدنی رامسر محسوب می‌شود.

۳- آب گرم سادات محله رامسر

این آب گرم در قسمت سادات محله رامسر واقع شده و به دلیل وجود املاح معدنی که در آن موجود است معروف است. این آب گرم از فضاهای بسیار جذاب برای گشت و گذار است.

۴- پارک آبی رامسر

یکی دیگر از جاهای دیدنی رامسر پارک آبی آن است که در مسیر رامسر به چابکسر قرار دارد و امکانات مختلفی را برای تفریحات آبی فراهم کرده است.

۵- روستای جواهرده رامسر

روستای جواهرده یکی از روستاهای اطراف شهرستان رامسر است. به دلیل دارا بودن چشم‌اندازی زیبا از کوهستان و سرسبزی بی‌نظیرش از مکان‌های پر طرفدار و توریستی رامسر محسوب می‌شود.

۶- بوستان جنگلی صفارود رامسر

در فاصله ۹ کیلومتری از روستای جواهرده این بوستان قرار دارد که در دل کوه بوده و در کنار رود صفارود قرار گرفته است. نام دیگر این این بوستان آب معدن است.

۷- جنگل دالخانی رامسر

این جنگل در روستای دالخانی قرار گرفته که ارتفاعی قریب به ۸۰۰ متر دارد و کوهستان‌های زیبا و سرسبز مناظر بکری را برای این جنگل ساخته‌اند که می‌توانید از آنها دیدن کنید. جنگل دالخانی که به آن لقب دالان بهشت را دادند یکی از سر سبز ترین جاهای دیدنی رامسر است.

۸- دریاچه قو رامسر

این دریاچه در نزدیکی جواهرده قرار دارد و برای رسیدن به آن باید از جنوب این روستا به سمت رامسر حرکت کنید تا به آن برسید. یکی از جاهای دیدنی رامسر هست که مقصد بسیاری از مسافران در تعطیلات است.

۹- سد میجران رامسر

این سد در ارتفاع بالایی از کوهستان ساخته شده و یکی از مناطق چشم‌نواز رامسر است. این سد در حد واسط روستای دالخانه و اربه کله قرار دارد.

۱۰- قلعه مارکوه رامسر

این قطعه در ارتفاعات کوهی به نام مارکوه ساخته شده و به بام رامسر معروف است. این بنا در گذشته دژ نظامی بوده و از قرن سوم تا به امروز باقی مانده است.

۱۱- موزه مردم شناسی رامسر

این موزه که در سال ۸۹ افتتاح شده است دارای ۷۰۰ قطعه ابزار و اموال تاریخی فرهنگی از وسایل مختلف مردم رامسر است.

۱۲- موزه‌ عاج رامسر

این موزه در سال ۹۶ افتتاح شده و دارای ۳۰۰ قطعه از انواع عاج تراش خورده و خام است که برای مردم به نمایش گذاشته شده است.

۱۳- هتل قدیم رامسر

یکی از معروف‌ترین هتل‌های ایران هتل قدیم رامسر است که قدمت آن به سال ۱۳۱۷ برمی‌گردد و ارزش دیدن زیادی دارد.

۱۴- کاخ مرمر رامسر

این کاخ از قدیمی‌ترین کاخ‌های ایران است که قدمت آن به سال ۱۳۱۶ بر می‌گردد و دارای باغی زیبا و چشم‌نواز در اطراف خود است. کاخ مرمر رامسر یکی از بهترین اثار در دوره‌ی پهلویی است.

۱۵- غار گرگر لوکا

این غار در شمال رامسر قرار گرفته و دارای شیبی بسیار تند است که اگر اهل طبیعت‌گردی باشید از آن لذت خواهید برد.

۱۶- آبشار ایج رامسر

این آبشار که به آبشار ده قلو هم معروف است در فاصله کمی از روستای ایج قرار دارد. رامسر با وجود کوه های بلند و مرتفعی که دارد باعث به وجود آمدن این آبشار شده است. این ابشار از برف های آب شده بر روی کوه خشم چال به وجود آمده است.

۱۷- روستای جنت رودبار رامسر

این منطقه به لحاظ دارا بودن مناظر طبیعی و چشم انداز بسیار سرسبزش زبان‌زد گردشگران است. این روستا از جاذبه‌های دیدنی شهر رامسر است که برای رسیدن به آن باید از جنگل‌های دالخانی عبور کرده تا این طبیعت شگفت انگیز را ببینید.

۱۸- منطقه ییلاقی گرسماسر

این منطقه قدمتی بالغ بر ۱۰ قرن دارد و طبیعتی بی‌نظیر آن را پوشش داده است. در این منطقه ییلاقی کوهی به نام دزکول واقع شده است که بازدید از آن خالی از لطف نیست.

۱۹- غار یاغی لوکا

این غار در واقع چاهی است به ارتفاع سه متر که روی کوه ایلمیلی قرار گرفته است.

۲۰- موزه‌ تاریخ طبیعی رامسر

این موزه هم دارای آثار تاریخی مردمان گذشته رامسر است که دیدن آن خالی از لطف نیست. این موزه یکی از موزه‌های غیر دولتی استان مازندران است که در آن گونه هایی ارزشمند از جانوران، پرندگان و... به نمایش گذاشته می‌شود و می‌توان از آن بازدید کرد.

سلب مسئولیت: مطالب منتشرشده در دسته رپورتاژ آگهی توسط شرکت‌های ثالث تهیه شده اند و جنبه تبلیغاتی یا بیانیه خبری دارند. این مطالب صرفاً بازنشر شده و شهرسخت‌افزار مسئولیتی در قبال صحت محتوای آن ندارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


این 11 مرد شیطان صفت دست به قتل و آزار زنان و مردان می زدند / مخوف ترین باند بی رحم را ...