بلیط ارزان هواپیما


پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

بلیط ارزان هواپیما

بلیط ارزان هواپیما عبارتی است که احتمالاً به هزار دلیل به دنبال آن بودید. سفرهای دانشجویی، سفرهای کاری، سفرهای پزشکی یا هر سفری که نیاز به بلیط هواپیما داشتید. به همین دلیل است که بررسی خواهیم کرد که داستان پرواز ارزان چیست و چگونه می‌توانیم کمترین هزینه پرواز را پرداخت کنیم. به عبارت دیگر، ما می‌خواهیم به شما نشان دهیم که چگونه ارزان‌ترین بلیط هواپیما را خریداری کنید. ممکن است برایتان سوال پیش بیاید که برای خرید بلیط هواپیما ارزان هم باید آموزش ببینید؟

مطمئناً یافتن ارزان‌ترین بلیط هواپیما در بیشتر مواقع کار سختی نخواهد بود، اما اگر می‌خواهید در شلوغی و تعطیلات مسافرت‌های ارزان داشته باشید، خوب است درمورد بلیط هواپیما ارزان و نحوه خرید آنها اطلاعاتی کسب کنید.

انواع بلیط ارزان هواپیما

به طور کلی دو نوع بلیط سیستمی و بلیط چارتر برای هواپیما داریم. مهم‌ترین نکته درمورد بلیط ارزان هواپیما این است که قیمت بلیط هواپیما ارتباط مستقیمی با زمان سفر دارد. برای سهولت درک این موضوع، اجازه دهید ابتدا انواع بلیط چارتر، بلیط سیستمی و بلیط لحظه آخری را بررسی کنیم و با تفاوت‌های آنها آشنا شویم. این دانش به شما کمک می‌کند تا با توجه به شرایط خود ارزان‌ترین بلیط هواپیما را پیدا کنید و در این بین می‌توانید پاسخ این سؤال که چگونه بلیط ارزان برای خود و اطرافیانتان را تهیه کنید را بیابید.

بلیط سیستمی هواپیما، یک سفر مطمئن

بلیط ارزان هواپیما

بلیط سیستمی بلیطی است که مستقیماً توسط شرکت هواپیمایی تعیین می‌شود، بنابراین فرقی نمی‌کند که بلیط را به‌صورت آنلاین یا از روش‌های دیگر خریداری کنید. در هر صورت قیمت آنها ثابت و برابر است. مزیت بلیط‌های سیستمی این است که بر خلاف بلیط‌های چارتر که فقط در مسیرهای پرتردد فروخته می‌شوند، در تمامی مسیرهای پروازی به طور منظم در دسترس هستند. بلیط سیستمی را می‌توانید مستقیماً از خود شرکت هواپیمایی یا از آژانس‌های مسافرتی آن تهیه نمایید.

در بلیط سیستمی امکان کنسل و استرداد وجود دارد و اگر به هر دلیلی نتوانید از پرواز استفاده کنید می‌توان آن را لغو کرد. احتمالاً الان این سؤال برای شما پیش‌آمده که شرایط کنسل کردن بلیط چیست؟ در پاسخ باید بگوییم که در بلیط سیستمی قوانین کنسلی توسط شرکت هواپیمایی تعیین می‌شود و برای شرکت‌های مختلف متفاوت است. اما یک قانون کلی وجود دارد، یعنی هر چه زمان پرواز به پروسه کنسلی شما نزدیک‌تر باشد، باید جریمه بیشتری بپردازید.

متداول‌‌ترین بلیط ارزان هواپیما

اما اگر به دنبال بلیط هواپیما هستید، باید به‌غیر از فروش بلیط مطمئن و امن سیستمی، به دنبال انواع دیگری از بلیط نیز باشید. یکی از راه‌های خرید بلیط ارزان هواپیما، خرید بلیط چارتر است. چارتر کننده تمام یا برخی از بلیط‌های هواپیما را برای مسیرهای مختلف خرید و فروش می‌کند. اینها همان بلیط‌هایی هستند که مشتریان آن را به‌عنوان بلیط ارزان می‌شناسند و معمولاً همه قبل از سفر به دنبال این نوع پرواز هستند تا هزینه‌های سفر را تا حد امکان کاهش دهند.

زمانی که تقاضا برای خرید بلیط کم است، فروشنده آن را با قیمت کمتری به نام چارتر می‌فروشد تا بلیط در دستش نماند. توجه داشته باشید که تفاوت این بلیط با سیستمی در این است که فرایند صدور آن سخت‌تر است. علاوه بر این، هنگام خرید بلیط سیستمی، بلیط ارزان‌تری برای کودک می‌توان خریداری کرد، اما درمورد بلیط‌های چارتر این‌طور نیست. در نتیجه این نوع بلیط ارزان‌ترین بلیط هواپیما محسوب می‌شود.

صندلی‌هایی که نسبت به سایر بلیط‌های هواپیمایی ارزان‌تر به فروش می‌رسند هیچ تفاوتی با سایر صندلی‌ها ندارند و تمامی شرایط و ضوابط پرواز بلیط‌های سیستمی کاملاً مشابه بلیط‌های چارتر و لحظه آخری است. این ایده که قیمت پایین بلیط به دلیل شرایط نامناسب سفر است، کاملاً درست نیست.

بلیط‌های سیستمی و بلیط‌های چارتر فقط از نظر قیمت و زمان خرید با هم تفاوت دارند و برخلاف تصور برخی از نظر خدمات، فعالیت و کلاس پروازی تفاوتی بین این دو بلیط وجود ندارد. به عبارت ساده، چه بلیط سیستمی خریداری کرده باشید و چه بلیط چارتر، سوار همان هواپیما می‌شوید.

چه‌طور بلیط هواپیما ارزان پیدا کنیم؟

اما در کنار این موارد می‌توانید بلیط‌های سیستمی را با قیمت‌های ارزان‌تری نیز پیدا کنید. یکی از این ابزارها تقویم قیم

بلیط ارزان هواپیما

ت است. برای مثال وقتی در یک ایرلاین مشهوری به دنبال پرواز به شهرهای داخلی یا خارجی هستید، چند روز قبل و بعد از تاریخ مورد نظر، قیمت بلیط ارزان را مشاهده خواهید کرد. اگر بتوانید تاریخ سفر خود را تغییر دهید، می‌توانید بلیط هواپیما ارزان بخرید.

علاوه بر این، می‌توانید بلیط‌های ارزان‌تری را با فعالیت‌های خاص پیدا کنید. مثلاً به‌جای تعطیلات و روزهای خاص، سفر خود را به وسط هفته موکول کنید. علاوه بر این، قادرید به‌جای انتخاب پروازهای گران‌قیمت، به سراغ پروازهای ارزان بروید. با استفاده از چنین تکنیک‌هایی، خرید بلیط ارزان هواپیما کار سخت و دور از ذهنی نخواهد بود.

نکته دیگری که قبل از خرید بلیط هواپیما ارزان باید به آن توجه کنید این است که ایرلاین‌هایی بازپرداخت بلیط را راحت‌تر از همیشه کرده‌اند و به دنبال بالابردن رضایت مشتریان خود هستند. یعنی در صورت برنامه‌ریزی و خرید بلیط ارزان هواپیما و حتی بلیط قراردادی، در صورت تغییر برنامه، می‌توانید پس از مطالعه سیاست استرداد وجه (لغو بلیط) در سایت، بلیط هواپیمای خریداری شده را به‌راحتی پس دهید. پولی که پرداخت می‌کنید (بعد از جریمه انصراف) به‌حساب شما بازگردانده می‌شود.

قیمت پرواز به اروپا در ماه فوریه و مارس بسیار مناسب است زیرا قبل از تعطیلات تابستانی است. در ایران قبل از عید نوروز و تعطیلات تابستانی، قیمت بلیط هواپیما نسبت به دیگر ایام سال کمتر محاسبه می شود. یکی دیگر از راه‌های خرید بلیط هواپیما این است که بلیط ایرلاین‌های مختلف را بررسی کرده و بهترین گزینه را دریافت کنید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ارزش مایکروسافت معادل ارزش مجموع دو شرکت اپل و تسلا