ثبت نام در سامانه سماح شرط خروج زائران اربعین از مرزهای خوزستان


ثبت نام در سامانه سماح شرط خروج زائران اربعین از مرزهای خوزستان

استاندار خوزستان گفت: بدون ثبت نام در سامانه سماح، امکان خروج زائران اربعین حسینی از مرزهای رسمی و بین المللی چذابه و شلمچه نیست.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، صادق خلیلیان بعدازظهر چهارشنبه در نشست ستاد اربعین خوزستان در سرسرای اداری استانداری خوزستان افزود: ثبت در سامانه سماح به منزله دریافت روادید است از این رو زائران اربعین حسینی باید در این سامانه نام نویسی کنند تا برنامه ریزی دقیق تری از شمار مشتاقان به زیارت حضرت سید الشهدا(ع) در موسوم اربعین صورت گیرد.

وی با اشاره به اینکه حرکت تدریجی کاروان‌های اربعین حسینی به سمت مرزهای چذابه و شلمچه و تشرف به کربلای معلا از ابتدای ماه صفر یعنی حدود یک ماه دیگر شروع خواهد شد، اظهار داشت: همه زیرساخت ها و برنامه های اجرایی و رفاهی در مرزهای چذابه و شلمچه باید در ۲۰ مرداد فراهم شود.

۲۶ شهریور ۱۴۰۱ مصادف با بیستم صفر روز اربعین حسینی است ولی طبق روال سال های گذشته زائران اربعین از اوایل ماه صفر به سمت کربلا حرکت می‌کنند.

نماینده عالی دولت در استان خوزستان در ادامه از موکب های اربعین و مجموعه بهداشت و درمان خواست با توجه به گرمای شدید هوا در شهریور، تجهیزات سرمایشی و امکانات لازم با پیشگیری از گرما زدگی و بیماری های ویروسی و عفونی را آماده سازی کنند و مسایل بهداشتی را جدی بگیرند تا سلامت زائران به مخاطره نیفتد.

خلیلیان در ادامه تامین پایدار آب، سایه بان و مه پاش، تجهیزات سرمایشی به خصوص کولر گازی در موکب های مستقر در جوارمرزهای چذابه و شلمچه را ضروری خواند و پیش بینی کرد امسال حدود پنج میلیون زائر اربعین از مرزهای رسمی کشور به کربلا مشرف شوند که حدود ۴۰درصد این زائران از مرزهای چذابه و شلمچه راهی شهرهای مقدس عراق خواهند شد.

تکمیل طرح های آبرسانی به موکب های اربعین در چذابه و شلمچه

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان از تکمیل طرح های آبرسانی به موکب های اربعین در مرزهای چذابه و شلمچه و ۲ پایانه مرزی شلمچه عراق و شیب(مقابل چذابه) خبر داد و افزود: ۲ مخزن ۲۰هزار لیتری نیز آماده سازی شده تا در صورت قطع آب، موکب ها با مشکل رو به رو نشوند.

محمدرضا کرمی نژاد در ادامه از به پایان رسیدن طرح های دفع فاضلاب موکب ها در روزهای آینده خبر داد و افزود:با توجه به گرمای هوا در شهریور، همه تدابیر لازم فنی برای پایداری آب در مرزهای چذابه و شلمچه فراهم شده است.

در این نشست گزارشی از پیشرفت قابل قبول طرح های روشنایی مسیرهای منتهی به مرزهای چذابه و شلمچه و پارکینگ های خودرو توسط شرکت توزیع برق خوزستان ارایه و اعلام شد تا پیش از شروع حرکت کاروان های اربعین، این طرح ها آماده بهره برداری خواهد شد.

ارائه خدمات قضایی شبانه روزی در مرزهای چذابه و شلمچه

دادستان عمومی و انقلاب مرکز خوزستان در نشست ستاد اربعین حسینی نیز گفت: خدمات قضایی شبانه روزی در ایام اربعین در پایانه های مسافری چذابه و شلمچه در حوزه قضایی شهرستان دشت آزادگان و خرمشهر انجام می‌شود.

صادق جعفری چگنی همچنین بر تامین امنیت زائران، جلوگیری از سرقت در پارکینگ های خودرو در چذابه و شلمچه، جدی گرفتن مسایل بهداشتی با توجه به گرمای هوا و جلوگیری از فعالیت پارکینگ های غیرمجاز در ایام اربعین تاکید کرد.

راه اندازی بیمارستان سیار در چذابه و فعالیت ۱۷مرکز امداد و نجات هلال احمر در مسیرهای منتهی به مرزها

در این نشست اعلام شد در ایام اربعین بیمارستان سیار صحرایی در مرکز مین زدایی در نقطه صفر مرزی چذابه به صورت مشترک توسط نیروهای مسلح و تامین اجتماعی راه اندازی می شود تا خدمات رایگان پزشکی به زائران ارائه کند.

وحید شعبانی مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان نیز گفت: تا پیش از حرکت کاروان های اربعین ، ۱۷ مرکز امداد و نجات در مسیرهای منتهی به مرزهای چذابه و شلمچه راه اندازی می شود که ۶ مرکز بیشتر از اربعین سال های گذشته است.

وی آمادگی کامل هلال احمر خوزستان را برای ارائه خدمات پزشکی، درمانی و امدادرسانی در مسیرهای تردد زائران اربعین در خاک عراق اعلام کرد.

صدور کارت تردد برعهده نیروی انتظامی

معاون انتظامی و امنیتی استاندار خوزستان گفت: صدور کارت تردد دست اندرکاران و مسئولان موکب ها بر عهده نیروی انتظامی است و تا ۲۰ مرداد کارت های تردد در مرزهای چذابه و شلمچه صادر می‌شود.

ولی الله حیاتی افزود: در ۲ روز آینده کانکس های نیروی انتظامی در مرزهای چذابه و شلمچه مستقر می شوند و نیروهای مرزبانی نیز به وظایف خود برای نظارت بهتر و دقیق تر بر ترددها عمل خواهند کرد.

موکب‌داران در حال تکمیل ساخت و ساز موکب ها هستند

رییس کمیته جذب مشارکت های مردمی، اسکان و تغذیه ستاد اربعین خوزستان گفت: موکب داران به سرعت در حال تکمیل ساخت و ساز موکب ها هستند.

حجت الاسلام سیدمحمود موسوی افزود: حدود ۵۰۰موکب مردمی در مرزهای چذابه و شلمچه به زائران اربعین حسینی خدمت رسانی می‌کنند.

جاده ها و مسیرهای تردد زائران اربعین در مراحل پایانی است

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خوزستان و رییس کمیته زیرساخت ستاد اربعین حسینی از پیشرفت بهسازی جاده ها و مسیرهای اصلی و فرعی تردد زائران اربعین حسینی ابراز رضایت کرد و گفت: جاده عبدالخان - بستان - چذابه در حال تعمیر، لکه گیری و شانه سازی است و تا ۲ هفته آینده این طرح آماده بهره برداری است.

محمد خانچی افزود: ایمن سازی، بهسازی و لکه گیری جاده - اهواز - سوسنگرد - بستان نیز طبق برنامه پیش می رود و امیدواریم تا قبل حرکت کاروان های اربعین حسینی این طرح به سرانجام برسد.

در این نشست گزارش از فعالیت عمرانی استان های فارس، کهگیلویه و بویراحمد، اصفهان و تهران که معین خوزستان در پروژه اربعین ارائه شد و از اینکه استان اصفهان و شهرداری تهران همچون سال های گذشته به احداث پروژه های رفاهی اقدام نکردند، انتقاد شد.

پیاده روی اربعین حسینی در ۲ سال اخیر به دلیل همه گیری کرونا و موافقت نکردن مقام های ارشد عراق برگزار نشد.

منبع: ایرنا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز ارتش به پسرم با عکس نوشته زیبا 1401 + عکس استوری