هوش مصنوعی دندان پزشکتان می‌شود


هوش مصنوعی دندان پزشکتان می‌شود

هوش مصنوعی برای کمک به دندان پزشکان اسکاتلندی در شناسایی پوسیدگی دندان ورود پیدا کرد .

فناوری هوش مصنوعی از یادگیری ماشینی برای تجزیه و تحلیل رادیوگرافی‌های دندانی و برجسته کردن یا تأیید نواحی تجزیه مینای دندان در آینده استفاده می‌کند.

فناوری اسیست دنت AssistDent که می‌تواند دقت تشخیص و پیشگیری زودهنگام پوسیدگی دندان را بهبود بخشد، برای اولین بار در اسکاتلند آزمایش می‌شود.

گروه دندانپزشکی Clyde Munro Dental Group یک آزمایشی را با پنج دندانپزشک خود آغاز کرده است که برای توسعه AssistDent، ایجاد شده توسط متخصصان دندانپزشکی هوش مصنوعی، با همکاری منچستر ایمیجینگ Manchester Imaging، بازخورد ارائه می‌کنند.

این فناوری برای بهبود تشخیص زودهنگام پوسیدگی بالقوه مینا، به ویژه پوسیدگی پروگزیمال فقط مینای دندان (سطح‌های بین دندان ها) طراحی شده است.
AssistDent با استفاده از الگوریتم‌های یادگیری ماشینی برای تجزیه و تحلیل رادیوگرافی‌های دندانی (اشعه ایکس) و برجسته کردن یا تأیید مناطق مورد نگرانی کار می‌کند.

در حالت ایده آل، اگر تغییر مینای دندان به اندازه کافی زود تشخیص داده شود، می‌توان از پر کردن مینای دندان جلوگیری کرد و تغییر مینا را با روش‌های غیر تهاجمی از جمله درمان‌های فلوراید مدیریت کرد.

پوسیدگی دندان شایع‌ترین بیماری غیرواگیردار در سراسر جهان و عامل اصلی از دست دادن دندان است.تأثیر منفی کلی این همه گیری بر سلامت دهان و دندان تنها باعث بدتر شدن وضعیت اسکاتلند شده است.

محقق فیونا می‌گوید: اسکاتلند با پوسیدگی دندان مشکل بزرگی دارد و اگر پوسیدگی درمان نشود، می‌تواند منجر به از دست دادن دندان‌ها شود. هدف ما همیشه پیشگیری است و این فناوری این پتانسیل را دارد که از دندانپزشکان ما در شناسایی علائم اولیه پوسیدگی دندان قبل از ایجاد آن حمایت کند و مراقبت‌های لازم را برای پیشگیری از دندان‌های صحیح هدایت کند.

هوش مصنوعی ابزار مفیدی برای نشان دادن زمینه‌های مورد نیاز یا نگرانی دندان‌پزشکی به بیماران است تا به آن‌ها این امکان را بدهد که با حمایت دندانپزشکان Clyde Munro تغییرات مینا را معکوس کنند.

AssistDent می‌تواند تفاوت بزرگی ایجاد کند و ما مفتخریم که با منچستر ایمیجینگ برای به حداکثر رساندن این پتانسیل کار می‌کنیم.
این فناوری توسط این گروه در برنامه‌های درمانی خصوصی و NHS استفاده می‌شود. پنج دندانپزشک درگیر در آزمایشی در Bishopbriggs و Partick در گلاسکو، آبردین، و Lothians مستقر هستند.

تونی تراورز، مدیر اجرایی منچستر ایمیجینگ، می‌گوید: هوش مصنوعی نقشی اساسی در بهبود سلامت دندان‌ها در سطح جهان ایفا می‌کند و نقشی در ارتقای استاندارد‌های دندان‌پزشکی در سراسر اسکاتلند ایفا می‌کند.

AssistDent یک ابزار تشخیصی بسیار موثر است که از دندانپزشکی پیشگیرانه پشتیبانی می‌کند، کارایی دندانپزشکی را بهبود می‌بخشد و ارتباطات بیشتر پزشک و بیمار را در پی دارد، که همه به نتایج بهتر سلامت دندان کمک می‌کند.

مونیکا فبررو اسمیت، دندانپزشک در Coia Associates در Partick، گلاسکو یکی از دندانپزشکان گفت: تکنولوژی AssistDent تاکنون بسیار دقیق بوده است و به حمایت از مراقبت‌هایی که ما به بیماران ارائه می‌کنیم کمک می‌کند. ما تنها در ابتدای این مسیر هستیم، اما دیدن پیشرفت‌های هوش مصنوعی که در حال حاضر تأثیر مثبتی بر درمان بیماران در عمل در اسکاتلند دارد، بسیار هیجان‌انگیز است.

منبع: سایت دیجیت نیوز

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


35 تصویر زمینه دخترانه جدید از عکس های شیک کیوت و با کلاس 2022