فالح الفیاض: الحشدالشعبی ضامن امنیت و حاکمیت عراق است


فالح الفیاض: الحشدالشعبی ضامن امنیت و حاکمیت عراق است

رئیس سازمان بسیج مردمی عراق تأکید کرد که الحشدالشعبی در هر درگیری سیاسی داخلی، ضامن امنیت مردم و حاکمیت عراق خواهد بود.

«فالح الفیاض» رئیس سازمان بسیج مردمی عراق (الحشدالشعبی) در سخنانی تأکید کرد که این سازمان از بدو تأسیس تاکنون عامل مثبتی برای حفاظت از عراق بوده و نیروی نزدیک به مردم است.

طبق گزارش المیادین، فالح الفیاض گفت: «الحشدالشعبی در هر درگیری سیاسی داخلی، ضامن امنیت مردم و حاکمیت عراق خواهد بود. طرف‌های خارجی از تروریسم حمایت می‌کنند، اما تهدید داعش کاهش یافته و دیگر امنیت و صلح مدنی را تهدید نمی‌کند.»

رئیس الحشدالشعبی نزاع داخلی بین گروه‌های شیعه را به دلیل بلوغ احزاب و حضور مرجعیت منتفی دانست و تصریح کرد که الحشدالشعبی با اعلام بی‌طرفی، خواستار گفت‌وگوی سیاسی میان طرف‌های مختلف است.

وی تأکید کرد: «الحشدالشعبی طرف مناقشه سیاسی نخواهد بود، اما در مورد مسائل عمده، به ویژه در عادی‌سازی با رژیم صهیونیستی، نظر دارد.»

الفیاض در واکنش به یورش طرفداران مقتدی صدر به ساختمان پارلمان عراق در شامگاه امروز گفت: «تظاهرات مشروع است، اما آنچه در منطقه سبز اتفاق افتاد، تخلفات غیرقابل قبولی از جمله هجوم به مجلس داشت.»

رئیس الحشدالشعبی در ادامه با اشاره به گفت‌وگو‌های تهران و ریاض توضیح داد: «میانجی‌گری عراق بین ایران و عربستان برای آرام کردن فضا بوده است، اما زمانی که پرونده‌های مهم مطرح شوند، جلسات در جای دیگری خواهد بود.»

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صوت/ دعای روز هجدهم ماه مبارک رمضان+متن