بررسی امکان ساخت فیلم با هوش مصنوعی


بررسی امکان ساخت فیلم با هوش مصنوعی

محققان در حالی که در تلاش بودند تا با هوش مصنوعی یک فیلمنامه آماده کنند به نتایج جالبی دست یافتند.

یادگیری ماشینی و هوش مصنوعی تقریباً در هر بخشی در دنیا توسعه یافته و در حال تکامل است. صنعت سرگرمی و رسانه نیز از بهترین موارد استفاده از هوش مصنوعی، از جمله برای ساخت فیلم و نوشتن فیلمنامه است. اکنون با هوش مصنوعی، فیلم‌سازی و نوشتن فیلمنامه به کارهای ساده‌تری تبدیل شده‌اند.

اخیراً، تیمی از محققان از GPT-3 (Generative Pre-trained Transformer 3 یک مدل زبان اتورگرسیو است که از یادگیری عمیق برای تولید متن شبیه به انسان استفاده می کند.) برای توسعه یک فیلم کوتاه به نام Date Night استفاده کردند. پیش از این، آن‌ها تصمیم داشتند یک الگوریتم هوش مصنوعی به نام Cleverbot را پیاده‌سازی کنند، اما در نهایت تصمیم گرفتند از چیزی قوی‌تر استفاده کنند.

محققان اساساً به چیزی با توانایی خودارجاعی نیاز داشتند که دارای ظرفیت حافظه هم باشد. سپس، آنها به طور تصادفی به هوش مصنوعی Shortly برخوردند. این سایت به ویژه توسط نویسندگان نشانه گذاری شده است، زیرا به آنها کمک می کند از بلوک نویسندگان خارج شوند. همچنین آنها را تشویق می کند تا با کمک هوش مصنوعی بر ناامیدی غلبه کنند.

بررسی امکان ساخت فیلم با هوش مصنوعی

سپس، دانشمندان انواع مختلفی از فیلمنامه را ایجاد کردند، جایی که آنها جنبه های مختلف یک داستان را ارائه کردند. اما هوش مصنوعی تلاش کرد تا در مسیر خود باقی بماند و در حالی که از او خواسته شد چیزی سازنده تولید کند، مرتکب چندین اشتباه شد. هوش مصنوعی حتی غلط املایی هم داشت!

در نتیجه گیری کل آزمایش، محققان دریافتند که محدودیت های فعلی هوش مصنوعی ، برنامه را در اجرای اهداف تعریف شده محدود می کند و هنوز به توسعه نیاز دارد.

بیشتربخوانید

اخراج کارمند گوگل به دلیل ادعای خودآگاهی هوش مصنوعی این شرکت

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی