درخواست یک سازمان حقوقی برای تحریم جهانی حکام امارات و عربستان


درخواست یک سازمان حقوقی برای تحریم جهانی حکام امارات و عربستان

یک سازمان حقوقی خواستار تحریم حکام امارات و عربستان شد که به نقض حقوق بشر و جنگ وحشیانه علیه یمن ادامه می دهند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از کمیته دفاع از حقوق بشر در عربستان، باتوجه به نقض حقوق بشر و جنگ وحشیانه علیه یمن، سازمان بین المللی حقوق بشر«فریدوم فوروارد» عریضه ای را منتشر کردند که در آن خواستار تحریم جهانی مستبدانی شدند که بر امارات و عربستان سیطره دارند.

در این عریضه آمده است: زمان آن رسیده است که تحریم جهانی علیه حکام مستبد که عربستان و امارات را کنترل می کنند، انجام شود. آنها صدها نفر را در یمن گرسنه گذاشتند و قتل عام کردند. فعالان صلح را شکنجه و زندانی کردند.همچنین با صادرات سوخت های فسیلی فاجعه آب و هوایی را تشدید کردند.

عربستان و امارات در سوق دادن مردم یمن به سمت بحران انسانی درطول جنگ با این کشور و ارتکاب نقض گسترده حقوق بشر و جنایت های جنگی از جمله هدف قراردادن عمدی غیر نظامیان و استفاده از قحطی به عنوان سلاح جنگی نقش داشتند.

حکام این دو کشور همچنین به حمله و قتل هزاران یمنی با استفاده از هواپیماها و تسلیحاتی که از آمریکا و کشورهای دیگر غربی خریداری کردند، اقدام کردند.

برهمین اساس، نزدیک به 14 میلیون یمنی یا نزدیک به نیمی از جمعیت این کشور ازشرایط پیش از قحطی رنج می برند. از زمان آغاز مداخله نظامی ائتلاف عربی به رهبری عربستان در سال 2015 میلادی، نزدیک به 85 هزار کودک یمنی به دلیل سوء تغذیه جان خود را ازدست دادند.

در این عریضه تاکید شد که باید جامعه بین الملل دیکتاتورهای عربستان و امارات متحده عربی از جمله نهادهای حاکمیتی، مستغلات مالی و سرمایه گذاری های جهانی را تحریم کند. همچنین از مردم باوجدان در سراسرجهان خواست تا همه شرکت های خصوصی، سازمان ها و موسسات دیگر را در کشورهایشان تحت فشار قرار دهند تا عربستان و امارات متحده عربی را رها کنند و همه روابط اقتصادی با خاندان حاکم در این دو کشور را قطع کنند.

برهمین اساس، این اقدامات تنبیهی غیرخشونت آمیز باید برای این دو کشور ادامه یابد تا تخریب جامعه یمن و قطحی متوقف شود و ارزش های جهانی حقوق بشر را برای همه مردم بپذیرند.

این سازمان خواستار پرداخت غرامت کامل به همه یمنی ها و ملت های دیگر که در نتیجه درگیری وحشیانه شان در یمن آسیب دیده اند، شدند.

پایان پیام/44

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دختر امریکاییِ دو سر که با هر دو سرش حرف میزند !