برجام رسماً شکست خورد /ایران حاضر به توافق نشد یا آمریکا؟


برجام رسماً شکست خورد /ایران حاضر به توافق نشد یا آمریکا؟

مذاکرات برجام رسماً شکست خورده و در حال حاضر دو طرف مذاکرات یکدیگر را ترغیب به افشای آنچه باعث شکست مذاکرات وین کرده است، می کنند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مدارا،، یک منبع آگاه از شکست مذاکرات احیای برجام خبر داد.

تنها یک روز پس از انتشار مقاله “جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا” درباره احیا یا عدم احیای برجام، یک منبع آگاه به خبرنگار سایت مدارا گفت که مذاکرات برجام رسماً شکست خورده و در حال حاضر دو طرف مذاکرات یکدیگر را ترغیب به افشای آنچه باعث شکست مذاکرات وین کرده است، می کنند.

آقای بورل روز گذشته در گاردین نوشته بود. “هم‌اکنون زمان اتخاذ سریع تصمیمات سیاسی برای به پایان رساندن مذاکرات وین بر مبنای متن پیشنهادی من و بازگشت فوری به اجرای کامل برجام است. این توافق در ازای برداشته شدن تحریم‌ها به رژیم عدم اشاعه هسته‌ای خدمت می‌کند و نشان می‌دهد که حصول پیمان‌های بین‌المللی متوازن در این زمانه متلاطم امکان‌پذیر است. اگر توافق مورد قبول واقع نشود، خطر بحرانی هسته‌ای به وجود می‌آید و باعث انزوای بیشتر ایران و مردمش می‌شود. به نتیجه رساندن توافق وظیفه مشترک ماست.”

گفتنی است بسته ای که تسهیل‌کننده گفت‌وگوهای هسته‌ای از آن حرف می زند شامل همان راهنمای خروج دو طرف مذاکرات از بن بست است که طبق اخبار رسیده به مدارا مورد توافق جمهوری اسلامی قرار نگرفته است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس عجیبی که منوچهر هادی از دخترش موقع سال تحویل رو کرد+ عکس