سرود «سلام فرمانده» نقطه عطفی در حرکت های فرهنگی و هنری بشر امروزی بود


سرود «سلام فرمانده» نقطه عطفی در حرکت های فرهنگی و هنری بشر امروزی بود

هدایت خواه گفت: سرود «سلام فرمانده» نقطه عطفی در تاریخ کنونی و در حرکت های فرهنگی و هنری بشر امروزی بود که انقلاب و غوغایی در دنیا ایجاد کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، «ستار هدایت خواه» در آئین باشکوه هجدهمین سالروز تشکیل گروه سرود «پسران خورشید» مسجد صاحب الزمان (عج) یاسوج که در حسینیه ثارالله سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد، اظهار کرد: هنر به عنوان اصل پذیرفته شده برای رساندن پیام و مورد تاکید همه عالمان و دین شناسان قرار گرفته است.

دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: هر پیامی برای ماندگاری و اثرگذاری، باید در قالب «هنر» منتقل شود.

وی خاطرنشان کرد: آهنگین بودن یک کلام با حکمت الهی می تواند اثرگذاری لازم در جامعه و مخاطب داشته باشد.

هدایت خواه به آثار سرود اشاره کرد و افزود: نخستین اثر سرود تاثیرگذاری روحی و معنوی بر روی نوجوانان بوده، زیرا با حقایق دین و اولیای دینی ارتباط برقرار می کنند.

این فعال فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: با توجه به اینکه سرود جنبه گروهی و دسته جمعی دارد، می تواند جمع بسیاری را درگیر کرده و هم آهنگی جمعی ایجاد کند.

وی یادآور شد: ما در همه امور زندگی باید به حرکت دسته جمعی و اجتماع قلوب برسیم تا بتوانیم شایستگی رسیدن و زمینه سازی به دولت کریمه را پیدا کنیم.

هدایت خواه با اشاره به اینکه سرود «سلام فرمانده» شبیه یک معجزه در دنیای کنونی بود که در سراسر عالم فراگیر شد، گفت: این سرود به زبان های مختلف سروده شد و دارای محتوایی برخاسته از فطرت انسان ها بود، زیرا همه انسان ها در انتظار فرمانده ای هستند که بشر را از دست ستمگران نجات می دهد.

دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی در استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: حضور نوجوانان پاک فطرت و معصومی که این سرود را خواندند، نیت خالص آنها و حرکت جمعی در این زمینه باعث جلب و اجتماع قلوب بود که در دنیا شکل گرفت.

وی تاکید کرد: سرود «سلام فرمانده» نقطه عطفی در تاریخ کنونی و در حرکت های فرهنگی و هنری بشر امروزی بود که انقلاب و غوغایی در دنیا ایجاد کرد.

هدایت خواه افزود: این سرود توانست مهم ترین پیام اندیشه شیعه را که پیام انتظار، زمینه سازی برای ظهور امام عصر(عج) و آماده کردن نسل ها برای ظهور است در قالب این سرود به همه دنیا صادر شد.

دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: این سرود نویدبخش یک حرکت عظیم در دنیا کنونی است، البته این سرود باعث شد که امروز اشتیاق نوجوانان به ویژه به مسئله سرود و حضور در گروه های سرود بیشتر از گذشته باشد که نیاز است مربیان در این زمیینه زبردست بوده و از حیث محتوا مراقبت کنندف زیرا دشمن با توجه به حرکت های اثرگذار، تلاش می کند در مسیر حرکت انحراف ایجاد کند که باید از این اشتیاق نوجوانان مراقبت کرد.

وی خواستار همایشی برای همه گروه های سرود «پسران خورشید» در این مدت 18 ساله شد و گفت: مهرواره ای نیز به مناسبت میلاد امام رضا(ع) و دهه امامت و ولایت با عنوان «کرامت غدیر» این گروه برگزار کرد که حدود 10 گروه سرود از سراسر استان به شهر یاسوج دعوت شدند.

گفتنی است در پایان این همایش مسئولان گروه های سرود ضمن دریافت احکام خود، از تعدادی از اعضای گروه های سرود «پسران خورشید» تجلیل به عمل آمد.

پایان پیام/82

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ماجرای ترک یک برنامه تلویزیونی توسط زهرا شجاعی