روایت وزیر اطلاعات از ناتوهای چندگانه علیه ایران


روایت وزیر اطلاعات از  ناتوهای چندگانه  علیه ایران

مسئله صف‌آرایی دشمن با شکل دادن به انواع ناتوها علیه ایران و ایرانی یک امر بدیهی و قابل اثبات است. امری بدیهی که سمت و سوی حرکات و زندگی مردم و مسئولان بایستی به مقابله علیه آن معطوف باشد. در مقابل اما بایستی از یک شوربختی هم گفت و آن اینکه عده‌ای...

پایگاه تحلیلی خبری هم اندیشی: حجت‌الاسلام سیداسماعیل خطیب، وزیر اطلاعات، در جریان سفر به استان گیلان طی سخنانی به کارزار دشمن در برپایی جنگ‌های تمام عیار علیه ایران اسلامی با بهره‌مندی از ناتوهای نظامی، فرهنگی، سیاسی، تروریستی و خرابکاری، در کنار ناتوی فضای مجازی اشاره کرد.
به گزارش ایسنا، ‌وی می‌افزاید: امروز ایران به عنوان قدرت بزرگ و تعیین کننده در منطقه با کمک تمامی ظرفیت‌ها در نیروهای نظامی، انتظامی و امنیتی و کمک‌های فرهنگی و رسانه‌ای، به‌ویژه رسانه ملّی می‌تواند با تمام قوا در -این- میدان مبارزه حاضر و پیروز باشد.[1]
**********************************
*مسئله صف‌آرایی دشمن با شکل دادن به انواع ناتوها علیه ایران و ایرانی یک امر بدیهی و قابل اثبات است.
امری بدیهی که سمت و سوی حرکات و زندگی مردم و مسئولان بایستی به مقابله علیه آن معطوف باشد.
در مقابل اما بایستی از یک شوربختی هم گفت و آن اینکه عده‌ای خود را در قبال این تهدید به ندیدن زده‌اند!
همین چند وقت قبل بود که سعید حجاریان در لابه‌لای یک نامه سرگشاده خطاب به دبیر شورایعالی امنیت ملی نوشت:
"حتماً با اصطلاح «ناتوی فرهنگی» نیز آشنایی دارید و قطعاً واقف هستید «ناتو» یک پیمان نظامی میان امریکا و شماری دیگر از کشورهاست که در برابر بلوک شرق برقرار شد. لفظ «ناتو» متأسفانه از مقطعی به حوزه فرهنگ راه یافت و اصطلاح نادرست «ناتوی فرهنگی» به قصد قطبی‌سازی این فضا وضع شد. در حالی‌که نه خبری از «ناتوی فرهنگی» بود و نه «ورشوی فرهنگی»! "[2]
این در حالی است که مفهوم عقلانی و فلسفی "ناتوی فرهنگی" را رهبر معظم انقلاب اسلامی در دهه ۸۰ و در تشریح تهاجمات و شبیخون فرهنگی غرب مورد اشاره قرار داده‌اند.
یک معنای کاملا فلسفی در اشاره به صف‌آرایی رسانه‌ای و فرهنگی جهان سلطه علیه ملت‌های آزاد و در صدر آنها علیه ایران و انقلاب اسلامی که مثل یک اژدهای هفت سر، ابزارآلات مختلف رسانه‌ای و غیر رسانه‌ای را برای تأثیرگذاری در باورهای هویتی مردم به کار می‌گیرد.
مع‌الوصف روشن نیست کدام بخش از این توصیف عقلانی و اصولی که هرچه می‌گذرد در ابعاد مختلف بر اتقان آن افزوده می‌شود؛ مورد طعن و کینه عده‌ای واقع شده است.
هرچه هست وزیر محترم اطلاعات و رسانه‌های دلسوز کشور بایستی نسبت به منقح‌سازی این مفهوم در ذهن افکار عمومی بیشتر تلاش کنند. چون همانطور که در بیان حجت‌الاسلام خطیب هم دیده می‌شود، ابعاد خطر بزرگ است.
لازم به تأکید است که مردم باید بدانند دشمنی دشمن در وهله اول با ذات و ژنتیک استکبارستیز ایرانی است و بعد با انقلاب اسلامی. چه اینکه مثلا در خاطرات آخرین سفیر آمریکا در ایران می‌خوانیم که ایرانی‌ها بصورت ژنتیکی از آمریکا متنفرند. تنفری که البته خوانش سابقه آمریکا در قبال مردم ایران که مشحون از تلاش برای استعمارگری، غارتگری، ترور و دشمنی است؛ نشان می‌دهد یک تنفر بجاست.
******************

1_ https://www.isna.ir/news/1401050201358/
2_ mshrgh.ir/1400115


حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جذاب ترین بازیگران سینما که کراش همه اند + 16 استایل ترند و مدلینگی که ایسنتاگرام را تر...