انتقاد شدید سعید آذری از سازمان لیگ؛/ قانونی که ریشه تیم‌های زنان را خشک می‌کند


انتقاد شدید سعید آذری از سازمان لیگ؛/ قانونی که ریشه تیم‌های زنان را خشک می‌کند

مدیرعامل سابق ذوب آهن و فولاد در پستی اینستاگرامی از موضوعی نوشت که حیات بسیاری از تیم‌های فوتبال زنان را تحت الشعاع قرار داده است.

به گزارش "ورزش سه"، فوتبال زنان در ایران هنوز از نظر زیرساختی و سازماندهی جای کار بسیاری دارد. با این وجود اما به نظر می‌رسد که تصمیم گیرندگان فوتبال چندان توجهی به این بخش ندارند. این در حالی است که در اساسنامه جدید فدراسیون فوتبال دقیقا قید شده که تحت هیچ شرایطی در فوتبال، تبعیض جنسیتی نباید اعمال شود و فدراسیون‌ها بایستی برنامه مدون برای توسعه فوتبال دختران داشته باشند.

سعید آذری در پستی اینستاگرامی به موضوعی پرداخته که در هیاهوی نقل و انتقالات فوتبال مردان و داستان‌های ناتمام تیم ملی، خیلی توجهی به آن نشده است. او با چند عدد به یک بی توجهی بزرگ اشاره کرده است:
"در حدود ۵ سال پیش مصوبه ای با تلاش وافر بنده و دیگر همکارانم برای فعالیت فوتبال دختران برای تیم‌هایی در لیگ برتر که نماینده آقایان دارند اخذ شد که پیشنهاد آن را سرکار خانم عرب عامری معاونت بانوان فدراسیون فوتبال ارائه کردند .بر اساس آن از ۵ درصد حق ثبت نام باشگاهها در لیگ برتر که به حساب سازمان لیگ واریز می‌شد ، ۳ درصد به فوتبال دختران باشگاه تعلق میگرفت تا هزینه های آنان تامین گردد .
امروز شنیده می‌شود که برخی باشگاهها به بهانه عدم وجود منابع مالی تیم‌فوتبال دختران خود را حذف کرده‌اند و اذعان میدارند که سازمان لیگ‌اعلام‌نموده‌که از ۵ درصد اعلام شده قبلی باشگاهها فقط حق هزینه کرده ۵/(نیم ) درصد را در فوتبال دختران دارند ."

مدیرعامل سابق ذوب آهن و فولاد با اشاره به وتوی قانونی قبلی که حامی فوتبال زنان بود ادامه داد: "در این میان باعث تاسف و البته تعجب است که چگونه مصوبه قبلی وتو شده و چگونه مصوبه جدید تصویب در حالیکه این موضوع ضربه به پیکره تیم‌های دختران در فوتبال است که حمایت از آنان به کمترین سطح رسیده است .آن هم در شرایطی که از دختران سرزمین عزیزمان ایران انتظار داریم تفریحات سالم داشته باشند و آنان را امر به معروف می‌کنیم ."

آذری اظهارات خود را با چند سوال و انتقاد شدید از سازمان لیگ و کمیته بانوان فدراسیون به پایان رساند: "چه کسی دروغ می‌گوید ؟ سازمان لیگی که میخواهد از محل ۵ درصد قبلی ۴/۵ درصد را بردارد برای تامین هزینه‌هایش یا باشگاهها که میخواهند از زیر بار تیم‌های دختران فرار کنند ؟
منطقی به نظر نمی رسد که باشگاهها بخواهند تیم‌هایشان را حذف کنند ولی شواهد نشان از آن دارد که آقایان در سازمان لیگ‌دیگر حاضر نیستند از ۵ درصد حق ثبت نام بگذرند و این پول را برای توسعه فوتبال دختران هزینه کنند .
زرنگ بازاری که بدون هیچگونه مصوبه جدید ، از سهم‌۳ درصدی فوتبال دختران هم‌نگذشته و حتی حاضر است تیم‌های دختران نابود شوند .سرکار خانم موسوی که با هزار وعده نایب رییس فوتبال بانوان شدید چرا از حق دختران فوتبالیست دفاع نمیکنید ؟ چه کسی بایستی حق این بچه ها را بگیرید ؟ با سهم‌پولی که متعلق به دختران فوتبالیست است کدام مشکل شما در آن سازمان حل می‌شود ؟"
همان گونه که اشاره شد، موضوع فوق در هیاهوی حواشی و دیگر اتفاقات فوتبال مردان، خیلی مورد توجه قرار نگرفته ولی قطعا موضوع مهمی است و بایستی سازمان لیگ و کمیته بانوان فدراسیون در مورد آن توضیحات لازم را ارائه دهند تا ابهامات از بین برود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تبریک تولد به خواهر اردیبهشت ماهی + عکس نوشته زیبا تبریک تولد