دولت طالبان 1800زندانی داعش را آزاد کرد


دولت طالبان 1800زندانی داعش را آزاد کرد

رکنا سیاسی: سرپرست وزارت خارجه دولت سرپرست افغانستان (گروه طالبان) اعلام کرد که این گروه یک هزار و ۸۰۰ زندانی گروه تروریستی داعش را از زندان های افغانستان آزاد کرد.

به گزارش رکنا، "مولوی امیرخان متقی" سرپرست وزارت خارجه طالبان که در راس یک هیأت عالی رتبه سیاسی و اقتصادی برای شرکت در نشست بین المللی «امنیت و توسعه اقتصادی افغانستان» به تاشکند، پایتخت ازبکستان سفر کرده است، گفت: "یک هزار و ۸۰۰ تن از نیروهای داعشی از زندان‌های بگرام و پلچرخی این کشور آزاد شدند."

وی در گفت وگو با خبرنگاران همچنین با ادعای اینکه دولت پیشین نیز با داعش همکاری داشتند گفت: دولت قبلی زمانی که داعش در جوزجان در محاصره خود داشت، پیش‌دستی کرده و آنان را از این محاصره نجات داده و با بالگرد به کابل آورد.

متقی همچنین مدعی شد: با وجود اینکه دولت طالبان داعشیان را از زندان‌ها آزاد کرد اما طی ۱۱ ماه گذشته توانسته‌است این گروه را در افغانستان تحت کنترل خود در آورد.

اگرچه تاکنون دولت طالبان از زمان روی کار آمدن اتهامات وارده برای آزاد سازی زندانیان گروه تروریستی داعشی را نمی پذیرفت، اما این اظهارات جدید متقی اعترافی آشکار از سوی این گروه تازه به قدرت رسیده در کابل است که ثابت می کند رویه ای نرمتر را در قبال این گروه تروریستی در پیش گرفته است.

این در حالی است که پس از روی کار آمدن طالبان در کابل در ۱۱ ماه قبل، تاکنون چندین مکان عمومی و تجمعات مردمی و مذهبی در پایتخت و سایر استان های افغانستان هدف حملات مرگبار این گروه تروریستی وارداتی از خاور میانه توسط غربی ها قرار گرفته و آنها تعداد بسیار زیادی از شهروندان مظلوم افغانستان را به خاک و خود کشیدند.

منبع: ایرنا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه افغانستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر