نحوه ثبت نام در سامانه سماح برای اربعین 1401 !


نحوه ثبت نام در سامانه سماح برای اربعین 1401 !

سامانه سماح برای اربعین 1401 آماده ثبت نام عزیزان است .

سامانه سماح

سامانه سماح که مخفف عبارت «ساماندهی مشتاقان ایام حضور در اعتاب مقدسه» است توسط سازمان حج و زیارت با هدف دریافت روادید عراق جهت زائران مراسم اربعین شیعیان در شهر کربلا راه اندازی شده‌است .

برای ثبت نام در سامانه سماح روی لینک زیر کلیک کنید .

ثبت نام در سامانه سماح

نحوه ثبت نام در سامانه سماح

ثبت نام در این سامانه موجب می‌شود تعداد زائران مرد و زن و استان‌های آن‌ها برای ساماندهی زائران مشخص شود. برای ثبت نام در این سامان داشتن گذرنامه الزامی است و افرادی که دارای گذرنامه معتبر هستند بعد از ثبت‌نام، کد رهگیری می‌گیرند.

هر ساله گفته می‌شود تنها کسانی می‌توانند به اربعین بروند که در سامانه سماح ثبت‌نام کنند و عدم ثبت‌نام در این سامانه به‌منزله عدم آمادگی برای رفتن به پیاده‌روی اربعین است. اما معمولاً زائران ایرانی از راه‌های مختلفی خود را به شهر کربلا می رسانند چرا که به نظر می‌رسد با توجه به عملکرد مسؤولان، راه اندازی این سامانه، بیشتر برای جلوگیری از حضور زائران در کربلاست و حداقل روشی برای اخاذی کردن از زائرانی است که خود کشور عراق با آغوشی باز و بدون هیچ چشمداشت مادی پذیرای آنها می‌باشد.

زائران ایرانی معمولاً برای ثبت نام در این سایت با مشکل مواجه می‌شوند و این در حالی است که باید آموزش‌های بیشتری به آنان در این زمینه داده شود

نحوه ثبت نام در سامانه سماح برای اربعین 1401 !

شرایط پیش ثبت نام متقاضیان اربعین حسینی 1401

پیش ثبت نام از متقاضیان زیارت اربعین حسینی از تاریخ 1401/04/10 ساعت ۹ صبح لغایت 1401/05/17از طریق همین سامانه (سماح) انجام می شود. در این مرحله صرفاً پیش ثبت نام انجام می شود و به منزله ثبت نام قطعی نیست. پیش ثبت نام از متقاضیان هیچگونه تعهدی برای سازمان حج و زیارت مبنی بر اعزام نخواهد داشت و متعاقباً اطلاع رسانی برای ثبت نام قطعی انجام خواهد شد. چنانچه هرگونه محدودیتی از سوی دولت عراق برای تشرف به زیارت اربعین در نظر گرفته شود، نحوه ثبت نام قطعی متقاضیان از بین افرادی که پیش ثبت نام کرده اند تعیین و اعلام خواهد شد. تأکید می نماید زایرینی که قصد عزیمت به صورت گروهی را دارند در مرحله پیش ثبت نام نیز حتماً به صورت گروهی و با معرفی یک نفر به عنوان سرگروه اطلاعات خود را در سامانه ثبت نمایند. با توجه به اینکه نکات و موارد مهم از طریق شماره تلفن همراه ثبت شده در سامانه اطلاع رسانی خواهد شد، لذا در ثبت شماره تلفن همراه نهایت دقت را به عمل آورید. طبق مصوبه ستاد مرکزی اربعین حسینی تزریق حداقل دو دز واکسن کرونا از شرایط تشرف می‌باشد و در صورتی که از زمان تزریق آخرین دز، شش ماه گذشته باشد، متقاضیان محترم می بایست نسبت به تزریق دز یادآور اقدام‌ نمایند؛ که در زمان ثبت نام قطعی از وزارت بهداشت استعلام صورت می پذیرد؛ بدیهی است از ثبت نام قطعی متقاضیانی که شرایط واکسیناسیون اعلامی را نداشته باشند، جلوگیری می گردد. لذا از هم اکنون نسبت به تکمیل مراحل واکسیناسیون اقدام شود. داشتن گذرنامه با حداقل 6 ماه اعتبار از تاریخ اعزام الزامی است؛ در صورت لزوم نسبت به دریافت گذرنامه جدید اقدام گردد. طبق نظر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و مصوبه ستاد مرکزی اربعین و با توجه به شرایط خاص ایام اربعین:
الف) بیماران ذیل از تشرف به عتبات در این ایام منع شده اند و تاکید می شود از ثبت نام خودداری نمایند:
بیماران دیابتی با زخم و یا عفونت اندام. بیماران دیابتی که مشکل کلیوی دارند. بیماران مبتلا به رتینوپاتی پیشرفته. بیماران دارای عوارض و علایم قلبی و عروقی. بیمارانی که کنترل نامطلوب قند دارند یا قند ناشتای 250 و بالاتر دارند. بیماران مبتلا به سرطان که در حال درمان هستند. بیماران مبتلا به سرطان که وضعیت جسمانی نامطلوب دارند. بیماران مبتلا به آسم و COPD شدید و یا کنترل نشده. افرادی که بنا به نظر پزشک دارای بیماری واگیر می باشند (بالاخص بیماریهای تنفسی، گوارشی و پوستی). افرادی که تست کرونا آنها مثبت است تا 5 روز اول تست مثبت در صورت عدم وجود علایم حاد. افرادی که دارای بیماری حاد تب دار می باشند تا حداقل 48 تا 72 ساعت پس از قطع تب بدون استفاده از داروهای تب بر، بالاخص بیماریهای تنفسی و گوارشی و پوستی با انجام معاینه مجدد.
ب) افراد ذیل الذکر نیز حتی الامکان از تشرف به زیارت اربعین و ثبت نام خودداری نمایند:
زنان باردار. سالمندان بالای 60 سال. افراد دارای بیماری های زمینه‌ای. افراد دارای فشارخون بالای کنترل نشده. افراد مبتلا به دیابت کنترل نشده. افراد چاق با ضریب توده بدنی بیش از 40 . افراد دارای ضعف یا نقص سیستم ایمنی. افرادی که بطور مزمن از ترکیبات حاوی سالیسیلات استفاده می نمایند.
تکمیل فرایند پیش ثبت نام منوط به مشاهده عبارت "زایر گرامی، پیش ثبت نام شما با موفقیت ثبت گردید." می باشد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نیک و بد