بیانیه کاخ سفید در مورد گفت‌وگوی دوساعته بایدن و پینگ


بیانیه کاخ سفید در مورد گفت‌وگوی دوساعته بایدن و پینگ

کاخ سفید اعلام کرد که رئیس‌جمهور آمریکا در گفت‌وگو با رئیس‌جمهور چین تأکید کرده است که موضع واشنگتن در قبال تایوان تغییر نکرده است.

کاخ سفید اعلام کرد که «جو بایدن» رئیس‌جمهور این کشور در تماس تلفنی با «شی جین‌پینگ» تأکید کرده است که موضع واشنگتن در قبال تایوان تغییر نکرده است.

طبق گزارش الجزیره، کاخ سفید در بیانیه‌ای اعلام کرد: «بایدن با رئیس‌جمهور چین در مورد روابط دوجانبه و مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی گفت‌وگو کرد.»

این بیانیه می‌افزاید: «بایدن به همتای چینی خود گفت که سیاست ایالات متحده درمورد تایوان تغییر نکرده است.»

رئیس‌جمهور آمریکا همچنین بر مخالفت واشنگتن با هرگونه تلاش یکجانبه برای تغییر وضعیت موجود یا تضعیف صلح در تنگه تایوان تأکید کرد.

کاخ سفید توضیح داد که گفت‌وگوی بایدن با همتای چینی خود بخشی از تلاش‌های واشنگتن برای حفظ خط ارتباطی و مدیریت مسئولانه اختلافات است.

این در حالی است که تلویزیون چین ساعتی پیش اعلام کرد که «شی جین‌پینگ» در این تماس تلفنی ضمن تأکید بر ضرورت تداوم تماس‌ها بین دو کشور، به بایدن هشدار داده است که در مسئله تایوان با آتش بازی نکند.

رئیس‌جمهور چین خطاب به بایدن گفت: «اینکه پکن را دشمن توصیف می‌کنید، اشتباه محاسباتی در روابط دو کشور است.»

شی تصریح کرد: «هرکس با آتش بازی کند، آن را می‌سوزاند؛ امیدواریم آمریکا این مسئله را درک کند. تاریخ مسئله تایوان روشن است و دو طرف تنگه تایوان متعلق به چین واحد هستند.»

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر لطف حق به صورت داستان + متن شعر