خانه عنکبوت رو به زوال است


خانه عنکبوت رو به زوال است

روزنامه قطری رأی الیوم با انتشار یادداشتی از روند رو به زوال رژیم صهیونیستی از زبان صهیونیست‌ها نوشت که این رژیم قدرت بازدارندگی خود را از سال 2006 از دست داده و در حال تهدید با تپانچه‌ای خالی است.

روزنامه قطری رأی الیوم، امروز با انتشار یادداشتی نوشت که قدرت بازدارندگی رژیم صهیونیستی در برابر مقاومت فلسطین در نوار غزه دچار فرسایش شده و نبرد بر سر آگاهی میان اشغالگران و گروه‌های مقاومت به نفع جنبش‌های فعال در نوار غزه و به ویژه جنبش حماس با ضربه مهلکی به پایان رسید. علاوه بر این، اسرائیل به ناتوانی خود در انجام عملیات نظامی زمینی برای اشغال مجدد غزه اعتراف کرد به این بهانه که جامعه اسرائیل تاب تحمل خسارات جانی را که در صورت این ماجراجویی، به ارتش اشغالگر وارد می شود، را ندارد.

نتانیاهو نخستین دیکتاتوری را بر اساس برتری یهودیان برپا خواهد کرد

به نوشته این روزنامه، علاوه بر این، اخیراً مقالات و تحلیل‌هایی از سوی صهیونیست‌ها منتشر شده است که صراحتاً از پایان یا نابودی قریب‌الوقوع دولت یهود صحبت می‌کنند و تعدادی از کارشناسان و تحلیلگران در رسانه‌های عبری نیز شروع به هشدار درباره خطرات «هرج و مرج سیاسی» کرده‌اند. هرج و مرجی که اسرائیل در دوره اخیر در حال تجربه است به اعتقاد این تحلیلگران می‌تواند به یک «جنگ داخلی» نیز منجر شود. زیرا نخست وزیر سابق، همانطور که «روگل آلفر» تاکید کرد، حاضر به ترک صحنه سیاسی نمی‌شود و آن‌چه خطرناکتر از آن است، این است که نظرسنجی‌های اخیر بیانگر تقویت احتمال بازگشت او به نخست وزیری است تا به قول آلفر، اولین دیکتاتوری مبتنی بر برتری یهود در اسرائیل برقرار شود.

لیبرمن: اسرائیل از سال ۱۹۶۷ تاکنون در هیچ جنگی پیروز نشده است

در ادامه این یادداشت با اشاره به این‌که رژیم صهیونیستی با تپانچه‌ای خالی در حال تهدید دشمنانش است و نیز با تکیه به گفته منابع‌ آگاه در تل آویو، آمده است که قدرت بازدارندگی اسرائیل از زمان پایان جنگ دوم لبنان در سال ۲۰۰۶، شروع به فرسایش کرده است و این فرسایش متوقف نشده و همچنان حتی با سرعت بیشتری پس از اعتراف این رژیم به شکست پروژه صهیونیستی در سوریه و با سرعت بیشتری ادامه می یابد. این اظهارات از سوی منابع سیاسی ناشناس طرح نشده بلکه در تل آویو شماری از مقامات ارشد صهیونیستی به آن اذعان دارند. به طور مشخص این اظهارات درباره قدرت حزب الله لبنان و توسعه زرادخانه نظامی آن، چه از نظر کمی و چه از نظر کیفی طرح می‌شود. اینجاست که آویگدور لیبرمن، وزیر دارایی تندرو و وزیر سابق جنگ رژیم صهیونیستی، اذعان می‌دارد که اسرائیل در هیچ یک از جنگ‌ از قبل از تجاوز ۱۹۶۷، یعنی ۵۲ سال پیش تاکنون، به طور کامل پیروز میدان نبوده است.

افزایش حمایت ایران از جنبش‌های حماس و جهاد اسلامی

روزنامه عبری «معاریو» به نقل از محافل آگاه امنیتی در رژیم صهیونیستی مدعی شد که ایران حمایت خود را از حماس و جهاد اسلامی برای تولید تسلیحات و موشک‌های نقطه‌زن، مطابق با این راهبرد که این دو جنبش به لطف موشک‌های نقطه‌زن به نسخه‌ای چون حزب الله، تبدیل خواهند شد. هرچند که حماس اکنون آرامش را ترجیح می‌دهد تا به تقویت نظامی خود و ارتقای موشک‌های زمین به هوا ادامه دهد.

اسرائیل نفس‌های آخر را می‌کشد

در ادامه این یادداشت در همین راستا، آمده است: «مقاله "آری شاویت" روزنامه نگار اسرائیلی که در هاآرتص تحت عنوان "اسرائیل نفس‌های آخرش را می‌کشد"، همچنان ذهن تصمیم گیرندگان این رژیم را به خود مشغول کرده است. وی نوشت: "بازگشتی وجود ندارد و ممکن است دیگر امکان پایان دادن به اشغال، توقف شهرک‌سازی و دستیابی به صلح وجود نداشته باشد، و دیگر امکان اصلاح صهیونیسم، نجات دموکراسی و تجزیه کشور وجود نداشته باشد" ».

وی افزود: « اگر وضع این‌گونه است، زندگی در این کشور بی‌فایده است و باید از آن خارج شد..اگر اسرائیلی بودن و یهودیت عاملی حیاتی در هویت نباشد و گذرنامه خارجی وجود داشته باشد، نه تنها از نظر فنی، بلکه از نظر روانی، کار تمام است. باید با دوستان خداحافظی کرد و به سانفرانسیسکو یا برلین رفت».

یا «جدعون لیوی» تحلیلگر چپ اسرائیلی می‌گوید: «بیماری سرطانی که اسرائیل از آن رنج می‌برد به مراحل پایانی خود رسیده است و هیچ راهی برای درمان آن وجود ندارد، نه دیوارها، نه گنبدهای آهنین و نه حتی بمب‌های هسته‌ای نجات‌بخش نیست».

وی نیز که در هاآرتص می‌نویسد، تصریح کرد: ««بله، ارتش اسرائیل می تواند دو ساختمان را در غزه ویران کند، اما نمی‌تواند روند خود تخریبی داخلی اسرائیل را متوقف کند. زیرا اسرائیل از سرطانی رنج می‌برد که در مراحل آخر است و هیچ راهی برای درمان آن چه با دیوار یا گنبدهای آهنین یا حتی بمب‌های هسته‌ای وجود ندارد».

خانه عنکبوت رو به زوال است

اسرائیل در دام حماس

نویسنده در ادامه به تحلیل‌های «یورام شوارتز» و «دیوید سیمان توف» دو محقق مؤسسه مطالعات امنیت قومی وابسته به دانشگاه تل آویو اشاره کرد که معتقدند: « بیش از یک سال پس از عملیات «حارس الاسوار»، و در پی یک سری حملات چریکی در داخل خط سبز، روند آگاهی رسانی به رهبری حماس در حال افزایش است. پیام‌های اصلی این است: اول اینکه حماس پشت یک سری حملات چریکی در داخل اسرائیل است، از جمله انتفاضه در کوه معبد (مسجد الاقصی) و مناطق مختلف کرانه باختری و پرتاب راکت از لبنان در ۲۵ آوریل. دوم، برافروختن آتش درگیری در اطراف کوه معبد (حرم قدسی) و پررنگ کردن مناقشه منطقه‌ای و جهانی در مورد حاکمیت بر مسجدالاقصی به منظور افزایش فشار سیاسی بر اسرائیل. سوم، تحکیم وجهه و جایگاه حماس به عنوان عامل رهبری مبارزات مستقیم فلسطینی‌ها در اسرائیل، و چهارم ، مداخله در سیاست داخلی اسرائیل از طریق اعمال فشار مستقیم بر نخست وزیر برای استعفا از دولت».

این دو در ادامه تاکید می‌کنند که «اسرائیل در دام حماس افتاد. نگرانی و از دست دادن امنیت شخصی، احساسات قابل درک پس از وقوع حملات تروریستی مرگبار [عملیات مقاومت] است. اما این فضا مورد حمایت رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی در اسرائیل است که بارها صحنه‌های خشونت آمیز و بدون فیلتر از خونریزی، قتل و هرج و مرج را در پخش زنده از محل مورد حمله به ارمغان می آورند».

اذعان صهیونیست‌ها به قرار گرفتن در مسیر نابودی

بر اساس این یادداشت، در نیمه دوم سال ۲۰۲۲، رژیم صهیونیستی در بحران‌های داخلی غیرقابل حلی قرار گرفت. در این راستا کافی است به تحلیلی که روگل آلفر در روزنامه عبری (هاآرتص) منتشر کرد، اشاره شود که نوشت: «اسرائیل گواهی فوت خود را امضا کرده است و تنها کاری که باید انجام دهیم این است که منتظر باشیم تا زمان آن را بفهمیم».

وی تصریح کرد: با توجه به توسعه جمعیت شناختی قابل محاسبه و در پایان یک فرایند طولانی، خونین و شیطانی، این امر منجر به نابودی دولت یهودیان و اشغالگری خواهد شد».

نویسنده در خاتمه با تکیه بر مطالعات و پژوهش‌های صهیونیست‌ها می‌نویسد که در نیمه دوم سال ۲۰۲۲ رژیم صهیونیستی یک بحران داخلی طوفانی را تجربه می کند، که پایه‌های آن را متزلزل خواهد کرد و در صورت تلفیق تهدیدهای خارجی شامل ایران، حزب الله و مقاومت فلسطین در نوار غزه و تهدیدات داخلی از جمله شعله ور شدن اختلافات در جامعه صهیونیستی با پیشینه اجتماعی، سیاسی، مذهبی و قومی موجود، اسرائیل در مشکل واقعی قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403